Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس اقاریر متهمان دومان سهند ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان به حساب مهدی ذکایی واریز می‌کرده تا او با پرداخت رشوه مشکلات شرکت را حل و فصل کند.

به گزارش مشرق، در ادامه رسیدگی به پرونده متهمان دومان توکان نوبت به مهدی زکایی‌ رسید که مشخص شد وی به دلیل نامساعد بودن وضعیت جسمی در بیمارستان اوین به مدت دو هفته درمان شده است و این موضوع باعث شده بازجویی از وی با تأخیر مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذکایی سال ۱۳۶۸ با تحصیلات ابتدایی از روستای نعمت‌الله شبستر به تهران آمده، ابتدا در یک فرش‌فروشی مشغول فعالیت شده است و از سال ۸۶ تا ۹۴ نیز در تاکسیرانی فعالیت می‌کرده، مدتی نیز در دفتر آقای حیدری راننده بوده و کارهای اداری را هم انجام می‌داده است.

بیشتر بخوانید:

ماجرای مدرک دکتری قلابی یک مفسد اقتصادی

ذکایی بعد از آشنایی با احسان حدیدساز به عنوان کارمند شرکت دومان توکان جذب شده و بعد از یک سال با حقوق ماهانه ۵۰ میلیون تومان در این شرکت فعالیت می‌کرده است. وی نفر دوم شرکت و اهل لابی‌گری شناخته می‌شده است. دومان سهند ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان به حساب وی واریز می‌کرده تا او با پرداخت رشوه مشکلات شرکت را حل و فصل کند.

وی کاملا آگاه به وضعیت شرکت بوده و بعضا سرمایه‌گذاران را با تهدید و ارعاب از بازگرداندن سرمایه خود منصرف می‌کرده است. در بازرسی از منزل وی یک عدد سلاح شکاری، ۴ فرش ابریشمی، شوکر، باتوم، یک شبهه سلاح کلت کمری و ۱۶ میلیارد تومان چک بانکی کشف شده است.

نماینده دادستان در ادامه افزود: دومان سهند در بازجویی ۲ /۶/۹۶ عنوان کرده که شرکت دومان توکان ۱۵۰ میلیارد تومان جذب سرمایه داشته که ۲۰ میلیارد تومان آن باقی مانده است.

وی در پاسخ به سوالی که آیا مجوز داشته‌اند یا نه، عنوان کرد: ما هیچ مجوزی نداشته‌ایم. وی مدعی شده زکایی از طریق یکی از کارمندان شرکت به من معرفی شد برای این‌که مشکلاتی که برای شرکت پیش می‌آمد را حل و فصل کند و برای این کارها هزینه‌هایی دریافت می‌کرد. ‌

دومان سهند در ادامه گفته است: ۶۰ درصد از سرمایه جذب‌شده توسط شرکت دومان سهند، بابت سود به سرمایه‌گذاران داده شده است و بابت ۴۰ درصد باقی را به کارمندان خود حقوق داده است.

حدیدساز ۳ میلیارد تومان علاوه بر خرید یک اپتیما پورسانت از من گرفته است که بدون تسویه شرکت ترک کرده است.

وی‌ ادامه داد: خانم مختازاده ۳ میلیارد تومان بابت پورسانت از وی گرفته است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اعتراضات فرانسه بودجه 98 جام ملت های آسیا رشوه فساد اقتصادی مفسدان اقتصادی وضعیت جسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۱۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در راستای تحقق جهش تولید باید به واحدهای دارای مشکل در شهرک‌های صنعتی رسیدگی شود تا اشتغال و تولید افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، رمضان بهرامی ظهر امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین- در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وجود قوانین سختگیرانه، یکی از مشکلات جدی بخش خصوصی است، چراکه در کشور ما قوانین سختی در حوزه اقتصادی و زیرساخت‌ها وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه شعار سال بدون تسهیل قانون محقق نخواهد شد، افزود: فرض را بر این می‌گیریم که با شعار سال، مردم ۵۰ درصد از سرمایه خودشان را در بخش تولید بیاورند سوال اینجاست آیا ۵۰ درصد دیگر را بانک‌ها در قالب تسهیلات پرداخت خواهند کرد؟ بسته حمایتی سازمان اقتصاد دارایی برای جهش تولید کجاست؟ سازمان تأمین اجتماعی در کجا قرار دارد؟ دستگاه‌هایی مانند شرکت توزیع برق چه خدماتی به تولید خواهند داد؟ در صورت بی‌توجهی به این موارد تحقق شعار سال مانند سال‌های قبل خواهد بود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان اضافه کرد: فعلاً در دستگاه‌های اجرایی ظرفیتی وجود ندارد، مگر اینکه سازمان تأمین اجتماعی و مالیاتی به بخش‌هایی که افزایش تولید و اشتغال دارند در بحث تأمین اجتماعی و مالیات تخفیف دهند.

وی ادامه داد: آن‌گونه که به نظر می‌رسد اغلب تغییرات باید در سیاست‌های کلان کشور لحاظ شود، چراکه وقتی صحبت از مشارکت مردم می‌کنیم به دو دسته سرمایه‌های خُرد و کلان تقسیم می‌شوند و به این ترتیب افرادی که از سرمایه کلان برخوردار بودند از قبل وارد حوزه تولید شدند بنابراین شاید اگر مشکل همین واحدهای تولیدی را حل کنیم جهشی در بخش اشتغال اتفاق بیفتد.

به اعتقاد رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان، افرادی که سرمایه‌های خُرد دارند هم باید نقدینگی‌شان به مانند بخشی نظیر بورس هدایت شود اما باز هم می‌بینیم که این سازوکارها باید در سطح کلان کشور تصمیم‌گیری شود و مواردی نیست که بتوان به صورت استانی درباره آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی اضافه کرد: بهتر است در راستای تحقق جهش تولید به واحدهای دارای مشکل در شهرک‌های صنعتی رسیدگی شود تا اشتغال و تولید افزایش پیدا کند.

بهرامی با بیان اینکه اغلب مشکلات واحدهای تولیدی، سرمایه در گردش و زیرساختی است، افزود: مالیات و تأمین اجتماعی از دیگر مواردی است که تولیدکنندگان همواره با آن درگیر هستند.

وی معتقد است: باید تعداد صنایع بزرگ در استان شناسایی شود و مشکلات این واحدها بررسی شود تا چالش‌های پیش‌روی آنها حل شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان، فقدان مدیریت درست را از دیگر مشکلات تولید در بخش دولتی و خصوصی دانست و گفت: اول باید این مشکل حل شود، چراکه اگر تسهیلات نیز به صنایع ارائه شود بازهم تولید به معنای واقعی اتفاق نخواهد افتاد، چراکه باز در فروش با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه هر سرمایه‌داری نمی‌تواند تولیدکننده خوبی باشد، افزود: در کشور معمولاً در مدیریت سرمایه‌گذاری مشکل داریم.

بهرامی ادامه داد: با فرض بر اینکه واحد صنعتی با ظرفیت بالای ۹۰ درصد کار کند، بخش عمده محصول باید به بازارهای خارجی عرضه شود و سوال اینجاست آیا زمینه صادرات در حال حاضر وجود دارد؟ فرض بر اینکه صادرات انجام شد، باز در برگشت پول با مشکل مواجه هستیم، اینها همه مواردی است که به رکود تولید دامن می‌زند.

کد خبر 745125

دیگر خبرها

  • بهروری و سرمایه گذاری در سال جدید در دستور کار دستگاه‌های استان باشد
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • بازدید مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از آزادراه تبریز سهند
  • رئیس سازمان بورس: اعتماد مردم به بورس به دلیل برخی تصمیمات مخدوش شده است
  • سهامداران عدالت بخوانند/ زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • کاهش حاشیه سود شرکت ها از ۳۴ درصد به ۱۳ درصد
  • احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • مهمترین بخش بازار سرمایه اعتمادسازی و مشارکت مردم است/ احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان