Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@19:38:29 GMT

رشد بیش از ۶۱ درصدی پرداخت زکات در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۹۱۶۰۷

رشد بیش از ۶۱ درصدی پرداخت زکات در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، امروز، 18 دی در همایش شورای زکات استان مرکزی که با حضور آیت‌الله تقوی، نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی، آقازاده استاندار مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان، مدیران و اعضای شورای زکات استان مرکزی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری همواره بر پرداخت زکات تأکید فرمودند و ما با پیروی از فرمایشات ایشان همایش زکات را با فعالین این حوزه برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی برگزاری همایش زکات را عاملی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات بیان کرد و افزود: در این همایش جایگاه، نقش و وظایف شورای زکات تبیین می‌شود، مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند نسبت به کوتاهی‌ای که در مورد زکات صورت گرفته است باید از خداوند طلب عفو کنیم، همه ما در اجرای هرچه‌بهتر جمع‌آوری شدن زکات تکالیفی داریم که باید عمل کنیم.
موسی‌نژاد با اشاره به اینکه 320 شورای زکات در روستاهای استان شکل گرفته است، اظهار کرد: ۲۳ کارگاه آموزشی برای عاملین، ۱۶۷ شورای زکات در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف نیز با استفاده از روحانیون مبلغ برگزار شده است. در راستای فرهنگ سازی زکات و استفاده از ظرفیت روستاها از ۱۴۰ روحانی توانمند به عنوان مبلغ ویژه در این مناطق بهره‌گیری شده است.
دبیر شورای زکات استان مرکزی از همراهی یک‌هزار عامل افتخاری به منظور جمع‌آوری زکات در روستاها خبرداد و گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شده که نسبت به مشابه سال قبل رشد بیش از ۶۱ درصدی را شاهد هستیم.
موسی‌نژاد بیان کرد: اقلامی که شامل زکات می‌شوند در استان اندک است، از مجموع زکات جمع‌آوری شده بیش از ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات واجب، ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات فطره و بیش از یک میلیارد و 900 میلیون تومان زکات مستحبی است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی گفت: ۶۲ درصد از زکات جمع‌آوری شده برای محرومان هزینه شد، از مجموع زکات دریافتی مبالغی برای 9 هزار خانواده، 28 فقره جهیزیه، ۳۸۰ بیمار، ۱۷۰ دانش‌آموز و ساخت و تعمیر ۵۰ واحد مسکونی محرومان هزینه شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر فعالیت در جمع‌آوری زکات واجب در حوزه زکات مستحب اقدامات خوبی در استان شده است که در این رابطه می‌توان به غرس 4 هزار اصله درخت میوه در ساوه و صرف عائدات محصول برای محرومان این منطقه اشاره کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا مرکزی موسی نژاد کمیته امداد استان مرکزی شورای زکات زکات استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران در اجرای قانون جوانی جمعیت اهتمام ویژه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ستاد حمایت از جوانی جمعیت استان گفت: قانون جوانی جمعیت، قانونی جامع با مشوق‌های خوبی برای مزدوجان و فرزند آوری است و همه دستگاه‌ها باید برای اجرای این قانون اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: با توجه به تاکیدات امسال منابع مورد نیاز برای تسهیلات فرزند آوری تامین خواهد شد تا صف تشکیل شده تسهیلات کمتر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه در راستای واگذاری زمین خراسان جنوبی رتبه اول را دارد گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ تک واحدی و دو واحدی آماده قرعه کشی است.

طالبی گفت: بر اساس ماده پنج قانون جوانی جمعیت باید دستگاه‌های خدمت رسان انشعابات را به خانواده‌های دارای سه فرزند با تخفیف ۵۰ درصدی و چهار فرزند با تخفیف ۷۰ درصدی و عوارض شهرداری با تخفیف۱۰ درصد داده شود.
وی افزود: مصوبات قانون جوانی جمعیت به خوبی به مردم اطلاع رسانی شود تا مردم مشمول طرح جوانی جمعیت از این قوانین استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • مدیران در اجرای قانون جوانی جمعیت اهتمام ویژه داشته باشند
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • ضرب الاجل یک هفته‌ای فرماندار میاندآب برای جمع آوری سد معبر
  • پیشرفت ۵۵ درصدی زائرسرای استان مرکزی
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • مصرف زکات برای رفع مشکلات اجتماعی+ فیلم
  • جمع آوری ۲۷۴ میلیون تومان زکات در بندرعباس
  • افزایش ۳۴ درصدی پرداخت صدقات در خراسان جنوبی