Web Analytics Made Easy - Statcounter

البرز - مهدی مهرور با اشاره به اینکه البرز دارای ۳۵۵ روستا است، گفت: با اقدامات زیرساختی و پیشگیرانه می توان از ظرفیت دهیاران آموزش دیده به عنوان یک امدادگر، یک کانون امداد و یک مرکز امداد روستایی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهدی مهرور مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز صبح امروز (سه شنبه) در اولین همایش ریسک و راهبردهای مدیریت بحران زلزله، که در مجموعه فرهنگی میلاد کرج برگزار شد، اظهار کرد: این همایش تخصصی به همت و تلاش اداره کل مدیریت بحران استانداری، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج، اداره آموزش شهرداری کرج و همکاری اداره راه و شهرسازی استان البرز با توجه به حساسیت امر زلزله در استان البرز تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز به پدیده مهاجرپذیری و زلزله خیز بودن کرج اشاره کرد وگفت: مجموعه جمعیت سه میلیونی استان البرز و کلانشهر کرج با ۱۰ منطقه شهرداری که هرکدام حال و هوا و سازه های مختلفی دارد نگاه ویژه ای را می طلبد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه پیش‌بینی و پیشگیری از اولویت‌های ما در اداره کل مدیریت بحران است، گفت: مهمترین اقدام که می تواند چراغ راه ما باشد و آینده ای برای ما ترسیم کند بحث آموزش است، چراکه همه کسانی که می توانند در هنگام بحران با تخصص، تجربه و علم خود وارد عمل شوند و آسیب ها و چالش ها را کاهش دهند  قطعاً آموزش های لازم را دیده اند.

وی افزود: البرز دارای ۳۵۵ روستا است که با اقدامات زیرساختی و پیشگیرانه می توان از ظرفیت دهیاران آموزش دیده به عنوان یک امدادگر، یک کانون امداد و یک مرکز امداد روستایی استفاده نمود.

مهرور با اشاره به تشکیل ستاد بحران شهرداری های استان، افزود: البرز دارای ۱۷ شهر می باشد و یکی از اولین استان هایی است که ستاد بحران را در شهرداری ها در قالب چهار کارگروه تشکیل داد که یکی از مهمترین مباحث این کارگروه های تخصصی، زلزله می باشد.

وی اضافه کرد: چهار بحران اصلی استان البرز، زلزله، سیل، خشکسالی و آلودگی هوا است که نگاه ویژه مدیران شهری را می طلبد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرزدر پایان گفت: بحث مانور زلزله مورد تاکید ما است که بالا رفتن آمادگی برای مقابله با بحران و کاهش آسیب ها را به همراه دارد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان البرز زلزله مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئله فرهنگ و موضوع حجاب باید مورد توجه مسئولان باشد

 آیت‌الله سیداحمد خاتمی در دیدار نوروزی با سیدمحمد آقامیری استاندار قم عنوان کرد: اقدامات استانداری قم قابل تحسین بوده چراکه خدمت‌رسانی در اولویت آنان قرار دارد.

امام جمعه تهران بیان کرد: گزارش استاندار قم نشان دهنده این موضوع است که مدیریت استان قم بر ریل توسعه زیر ساخت‌ها و معطوف کردن مشکلات حرکت می‌کند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با ابراز امیدواری از پیشرفت‌های مثبت استان قم، عنوان کرد: امیدواریم این روند مثبتی که در استان قم رقم زدید و امروز با افتخار از آن سخن می‌گویید؛ امسال هم ادامه دار و افزایشی باشد تا مشکلات مردم حل و سفره آنها گسترده‌تر شود.

در ابتدای این دیدار استاندار قم گزارشی از اقدامات صورت گرفته در استان و برنامه‌های امسال استانداری در قم ارایه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران سیل سیستان و بلوچستان
  • اقدامات موثر شرکت سهامی آب منطقه ای یزد در جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب ها
  • اقدامات موثر شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب‌ها
  • تخصیص‌ ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران سیل سیستان و بلوچستان
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال برای جبران سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داده شد
  • مسئله فرهنگ و موضوع حجاب باید مورد توجه مسئولان باشد
  • اقدامات پیشگیرانه در تصادفات جرحی استان سمنان تشدید شود
  • هم افزایی مسئولان در رفع آبگرفتگی‌ها موثر است
  • خسارت میلیاردی به امور زیربنایی و کشاورزی در پی بارش باران
  • آبگرفتگی و سیل آبشار یاسوج/ رعایت نکردن حریم رودخانه خسارات به بار آورد+ فیلم