Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس برجسته امور افغانستان اظهار داشت که قدرت طالبان را نمی‌توان تنها براساس شمار نیروهای مسلح این گروه اندازه‌گیری کرد بلکه ظرفیت سازمانی و مشروعیت طالبان نیز سبب حذب نیرو در این گروه می‌شود. ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «بارنت روبین» استاد دانشگاه نیویورک و کارشناس برجسته مسائل افغانستان درباره قدرت رو به افزایش طالبان و افزایش نیروهای این گروه تصریح کرد که قدرت این گروه را نمی‌توان تنها براساس شمار اعضای آن بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روبین به «تی.آر.تی» گفت: طالبان یک گروه مسلح نیست بلکه سازمانی سیاسی است که ظرفیت‌های سازمانی و مشروعیت، این گروه را قادر به جذب افراد مسلح می‌کند.

وی افزود: نگاه کردن به بحران افغانستان از عینک نظامی منجر به شکست خواهد شد و ما نیز در مسیر پیروزی قرار نداریم.

«آنتونیو گیوستوزی» استاد دانشگاه سلطنتی لندن نیز اخیرا با انتشار نتیجه تحقیقات خود درباره شمار اعضای طالبان گفته بود، این گروه حدود 150 هزار نیرو دارد که 60 هزار نفر آن‌ها اعضای تمام وقت و بقیه نیروها نیز اعضای محلی و نیمه وقت طالبان هستند.

به گفته وی حدود 50 هزار نفر از اعضای طالبان در زمینه اطلاعاتی، تدارکات، تبلیغات، دادگستری و دیگر جوانب غیرنظامی طالبان فعالیت می‌کنند و فعالیت‌های این گروه به جنگ علیه نیروهای امنیتی افغان و خارجی محدود نمی‌شود.

طالبان در مناطق تحت کنترل خود علاوه بر ارائه خدمات به ساکنان محل به جمع‌آوری مالیات و اعمال قانون نیز می‌پردازد.

واشنگتن پست گزارش داد؛ ایجاد دولت موازی موفقیت‌آمیز طالبان در افغانستانطالبان چند هزار نیرو در افغانستان دارد؟فرمانده ارشد آمریکا: شاهد پیروزی نظامی در افغانستان نخواهیم بودپیروزی نظامی در افغانستان ممکن نیست و نظامیان آمریکایی باید خارج شوند

چندی پیش نیز «موسسه توسعه خارج کشور» آمریکا در گزارشی اعلام کرده بود طالبان موفق به ایجاد دولت موازی در افغانستان شده است و این دولت کمیسیون‌های جداگانه‌ای برای مسایلی چون بهداشت، امور قضایی و مالی دارد.

براساس یافته‌های این گزارش، نمایندگان طالبان در بسیاری از مناطق بطور روزمره با مقامات محلی دولت، نهادهای کمک کننده و دیگر گروه‌ها تعامل دارند تا درباره شرایط ارائه خدمات درمانی، آموزش و پرورش و دیگر خدمات با آن‌ها گفت‌وگو کنند.

ماموران اداری طالبان مالیات و قبوض برق جمع‌آوری می‌کنند و قضات آن‌ها به مسایل جنایی مردم افغانستان رسیدگی می‌کنند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۳۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان

وزارت اقتصاد حکومت طالبان اعلام کرد ۷۲۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان در بخش‌های کشاورزی، آموزش و بهداشت فعال هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالرحمن حبیب» سخنگوی وزارت اقتصاد حکومت طالبان اعلام کرد در حال حاضر 720 مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان در بخش‌های کشاورزی، آموزش و بهداشت فعالیت می‌کنند.

حبیب در گفتگو با رادیو تلویزیون ملی افغانستان اظهار داشت 182 مورد از این مؤسسات فعال در این کشور، خارجی هستند.

وی افزود مؤسسات مذکور در چارچوب ارزش‌های «اسلامی و منافع ملی» تاکنون فعالیت دارند.

پیش از این مقامات طالبان بارها به مؤسسات داخلی و خارجی دستور داده‌اند تا فعالیت‌های خود را متناسب با دستورات حکومت افغانستان تنظیم کنند.

افزایش 120 درصدی گردشگران خارجی در افغانستانطالبان: نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در 17 کشور باز استطالبان: کشورهای خارجی تصویر نامناسبی از افغانستان به جهان ارائه می‌کنندطالبان برای تسهیل سرمایه گذاران خارجی کمیته تشکیل داد

در اواخر اسفند سال گذشته، وزیر مرزها و قبایل طالبان از مسئولان نهادهای وابسته به سازمان ملل خواسته بود که کارهای خود را مطابق «اصول اسلامی» پیش ببرند.

وزیر کشاورزی و دامپروری حکومت افغانستان پیش از این در دیدار با رئیس سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل تاکید کرده بود بدون ترس در سراسر افغانستان فعالیت کنید.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • کارشناس آمریکایی: ایران با اقتدار به اسرائیل پاسخ داد + فیلم
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری