Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مطلب روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد جوابیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان در این جوابیه آمده است؛

در خصوص مطالب باسمه و جدل مداهنه مدیر روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطالبی به شرح ذیل معروض می دارد:

اولاً اینکه به مقوله فساد اقتصادی صرفاً به مثابه کسب منفعت شخصی و سوءاستفاده از قدرت برای برداشت فردی نگریسته شود معللی قوی در جهت ضعف تسلط بر موضوع و توارد به بحث در عناوین متعدده داشته که ماحصلی جز ضایع کردن مفاهیم معنونه و استهجان عبارات مطروحه در پی ندارد این در حالی است که از منظر حقوقی، عملکرد مدیری که به اعتبار جایگاه و مقام مکتسبه با پذیرش توصیه و اعراض از ضوابط قانونی و تصرف نا به جا در اموال بیت المال مبادرت به استخدام فله ای و بعضاً بکارگماری اقارب و متعلقین خویش می نماید مصداق اتم و اکمل مفسده جویی محسوب که به لحاظ تباهی و آسیب های ملتهب اجتماعی خسائر فادحی که در تعقیب این قضیه وجود دارد برخورد قاطع و اثرگذار دستگاه عدالت محور با چنین بزهکارانی می‌تواند دیگر خاطیان ناحفاظ را عبرت و عظت باشد کما اینکه حق مطالبه گری و توقع عموم افراد و جوانان صالحِ جویای کار که در مسیر قبول خدمت به بن بست رسیده‌اند همین مقصد و نشانه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثانیاً احترام به قانون و پذیرش احکام قطعی محاکم برای همگان یک امر ضروری است و افراد فاقد صلاحیت قانون در هر کسوت و جایگاهی حق هیچگونه دخالت در وظیفه دستگاه قضایی ندارند؛ در تشریح این مطلب آنکه در تمام کشورها هر حکمی که صادر می شود همه موظف هستند از قانون آن کشور تبعیت کنند اما مع الأسف بعضاً مشاهده می شود در کشور ما افرادی بدون اطلاع از روند پرونده، با اظهارنظر احساسی و مداخله جویانه در فرآیندهای قضایی، اقدام به جنجال در جامعه و اخلال در قوانین می کنند که چنین حرکت و پویشی ملازمه صریح با شیوع بی قانونی در جامعه دارد که انتشار چنین مطلبی از جانب واحد روابط عمومی بالاترین مقام سیاسی و نماینده ارشد دولت در استان که می بایست پرچمدار دفاع از ضوابط و طلایه­دار مبارزه با فساد و استخدام های بی ضابطه در مجامع تحت امر باشد استعجاب هر شهروندی را بر می انگیزد .

ثالثاً اینکه در سوژه مورد قصد بیان گردیده به کارگیری نیرو توسط جناب گوهرگانی در زمان تصدی ایشان در سازمان جهاد کشاورزی بوده و ارتباطی با معاونت فعلی مشارالیه در استانداری کهگیلویه و بویراحمد نداشته و اشاعه و ترویج اتهام منتسبه به نامبرده در کسوت معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری جفا به آن مجموعه و دیگر مدیران این دیوان نامتناهی قلمداد شده، از این حیث که در گفتمان جدید این گروه هیچ ملاک نو معیاری جهت دفع اتهام از مسئول مورد اشاره به میان نیامده این نوع گفتار فی نفسه می تواند بهترین دلیل بر وارونه گویی روابط عمومی استانداری و تلقی کشاکش از نحوه اعلان این مسأله در بیان سخنگوی معظم قوه قضائیه به حساب آید که با کشف و اصطیاد اغراض سیاسی معاکس بر این واقعه، این نتیجه قابل تحصیل است که بنیاد این فلسفه ها جز پندار و گزافه نیست و اگر حقاً و حقیقتاً جفایی بر این ماجرا مستولی باشد بر نحوه انتصاب این مدیر خاطی به سمت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری متبلور است که بدون هرگونه ارزیابی دقیق از نحوه کارکرد ایشان در زمان ریاست وی بر سازمان جهاد کشاورزی و اطلاع از میزان صلاحیت و احراز شایستگی این فرد و بهره گیری از تغافل مراجع نظارتی، سعی بلیغی در راستای ارتقاء سمت به شخص یاد شده معمول گردیده است. ضمن اینکه نامبرده در زمان حضور در مرجع قضایی خود شغل و حرفه فعلی خود را معاون استاندار عنوان نموده است .

رابعاً نظر به استقلال قوه قضائیه و صلاحیت قانونی آن در رسیدگی و صدور حکم در مورد تظلمات و تعدیات وارده بر عمل مسئولین، صدور حکم برائت نسبت به این فعل متعدیانه در هیأت رسیدگی به تخلفات اداری نمی تواند برای قاضی رسیدگی کننده به موضوع جرم، لازم الوفاء باشد و اساساً در وضعیتی که ادله و مستندات متقن و قویه در جهت وقوع و انتساب بزه تصرف غیرقانونی در اموال مسلمین به متهم (گوهرگانی) در مراجع صالحه مکفی و مستوفات شناخته شده و در دیوان عالی کشور به مرحله قطعیت رسیده، تبلیغ و رواج بری­الذمه شدن محکوم علیه این پرونده به نحو مکذبانه آنهم با اطلاع دقیق از مفاد دادنامه های صادره، پیامدی جز تشویش اذهان عمومی بدنبال نداشته که مسلماً چنین کنشی حسب مدلول مقررات قانونی مدونه، جرم محسوب و عوامل آن مستوجب عقوبت شناخته خواهند شد .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دادگستري كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار سی‌سخت معرفی شد

شهردار شهر سی‌سخت با حضور معاون استاندار، فرماندار شهرستان دنا و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی با حکم مستقیم استاندار معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد روستا، امروز _سه‌شنبه، بیست‌وهشتم فروردین_ در حاشیه آئین معارفه شهردار سی‌سخت، اظهار کرد: شهر سی‌سخت یکی از شهرهای توریستی و گردشگرپذیر کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با بیان اینکه شهردار شهر سی‌سخت باید با توجه به آوازه شهر سی‌سخت تلاش کند، افزود: علم و فرهنگ مردم این دیار زبانزد عام و خاص است، بنابراین شهردار سی‌سخت باید مدیریتی مناسب با این آب و خاک داشته باشد.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: امید است تمام مشکلات و حواشی گذشته شهرداری سی‌سخت با حضور این شهردار جوان به پایان رسد، آنچه مسلم است، دامن زدن به حواشی و کارهای بیهوده هیچ نفعی برای مردم ندارد.

وی تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی شده مشکلات شهری سی‌سخت مرتفع شود و این شهر را بیش از گذشته برای پذیرایی از مهمانان آماده کرد و همچنین رفاه حال مردم را در نظر گرفت.

به گزارش ایمنا، در پایان این آئین، سجاد بهرامی با حکم استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان شهردار شهر سی‌سخت معرفی شد.

کد خبر 745147

دیگر خبرها

  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • کسب رتبه نخست پاسخگویی گلستان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات 
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • شهردار سی‌سخت معرفی شد
  • شهردار جدید شهر سی سخت معرفی شد
  • ۲ قلوزایی یک بز در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خاییز
  • شهردار سی سخت معرفی شد
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  • چند و چونی پیرامون طرح جذب نخبگان در استانداری کهگیلویه و بویراحمد