Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی آبدار ظهر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه تعامل و همکاری بین بخشی دستگاه ها بیشتر در رضایتمندی گردشگران تاثیرگذار خواهد بود، اظهار کرد: تعطیلی بازار تبریز در روزهای نخست سال، کمبود سرویس بهداشتی در سطح شهر، کمبود علائم و تابلوهای راهنمای جاده ای، وضع نامناسب آسفالت جاده های مواصلاتی باید برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبدار، کمبود برنامه های شاد فرهنگی و هنری در سطح استان را از جمله نتایج نظرسنجی از گردشگران عنوان کرد و افزود: دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر برای ارائه چهره ای متفاوت از آذربایجان شرقی برای گردشگران تدوین ۲۰۰ مسیر گردشگری برپایه ظرفیت های هر منطقه و صدور ۱۶۴ مجوز فعالیت اقامتگاه بوم گردی در مناطق مختلف استان را سیاست گذاری کرده است.

وی ادامه داد: در کنار این خدمات، اجرای برنامه های مفرح فرهنگی - هنری بخش دیگری از اهداف ستاد است تا خاطره ای زیبا و ماندگار در ذهن گردشگران ثبت شده و همان ها سفر به این استان را به دیگر گردشگران توصیه کنند.

آبدار خواستار برگزاری جشن های نوروزگاه برای معرفی آیین و سنن اصیل آذربایجان شرقی در فروردین ۹۸، نظارت بر تاسیسات گردشگری و افزایش کیفیت دفاتر خدمات سفر، ارائه بسته های معرفی استان، برگزاری دوره های دانش افزایی انجمن های فعال در این حوزه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: دستورالعمل تشکیل دبیرخانه های ستاد خدمات سفر شهرستان ها به فرمانداران آذربایجان شرقی ابلاغ و ارسال شده است.

آبدار با اشاره به راهکارهای توسعه گردشگری در سال‌های آتی، بیان کرد: تدوین و برنامه ریزی به منظور ایجاد یک رویداد دائم، تلاش در راستای بستر سازی عمومی و تبیین اهمیت جایگاه گردشگری در سطوح مختلف افکار عمومی، تلاش در راستای معرفی تصویر واقعی و صحیح از ایران در جامعه بین الملل، برنامه ریزی به منظور اصلاح نگاه سلیقه‌ای به مقوله گردشگری و صنایع وابسته در سطح ملی، ملزم کردن بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد در راستای مشارکت در توسعه گردشگری، تسهیل و بسترسازی جذب سرمایه گذاری خارجی به منظور ارتقا سطح درآمد ارزی و ایجاد اشتغال در راستای اهداف سند چشم انداز، استفاده از تجربیات کشورهای توسعه یافته در زمینه گردشگری، نهادینه شدن نگاه فرابخشی و فرا دستگاهی به مقوله گردشگری در راستای سیاست عبور از اقتصاد نفتی و تکیه بر اقتصاد گردشگر محور از جمله راهکارهای  توسعه گردشگری در سال‌های آتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان این‌که اعتباراتی برای احیای پروژه‌های تاریخی از جمله ربع رشیدی نیاز است، گفت: ما برای احیای ربع رشیدی ردیف بودجه در نظر گرفته‌ایم و اکنون نیز میراث فرهنگی، دانشگاه هنر اسلامی، شهرداری تبریز با همکاری کاوشگران و باستان شناسان آلمانی اقداماتی در این زمینه انجام می‌دهند.

کد خبر 4507607

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره آیینی و سنتی جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل شهرداری و میراث در راستای توسعه پایدار گردشگری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بی بی فاطمه حقیرالسادات افزود: در این نشست از کمیسیون شورا، مدیرکل میراث فرهنگی استان خواستار برگزاری شب‌های فرهنگی یزد در موزه تهران شد.

به گفته وی: در حوزه خواهر خوانده‌ها نیز اداره کل میراث فرهنگی برای همکاری با هدف بهبود ارتباط خواهرخوانده ها، اعلام آمادگی کرد.

حقیرالسادات ادامه داد: یزد به عنوان یکی از مقاصد اصلی کشور و تنها شهر میراث جهانی ایران، اهمیت بسیاری دارد و باید به ظرفیت گردشگری داخلی آن نیز توسط ارگان‌های مربوط توجه شود.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد: همچنین در این نشست همکاری میراث فرهنگی و شهرداری درخصوص ساماندهی فاضلاب بافت تاریخی نیز مطرح شد تا با این اقدام بافت تاریخی از خطر‌های احتمالی حفظ شود.

حقیرالسادات در پایان گفت: خلاقیت و نوآوری در حوزه گردشگری شهری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان با مشارکت نهاد‌ها و حمایت از بخش خصوصی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

دیگر خبرها

  • روزنامه همشهری : دنبال تعطیلی شنبه نباشید / ۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند
  • فرد تذکردهنده به کودک شعرخوان در حافظیه، توبیخ شد
  • توبیخ نیروی خاطی در حافظیه شیراز
  • ماجرای یک توبیخ در حافظیه شیراز
  • ماجرای تذکر یکی از نیرو‌های حافظیه به یک کودک
  • ماجرای تذکر یکی از نیرو‌های مراقبتی مجموعه حافظیه به شعرخوانی کودکی بر سر آرامگاه حافظ
  • تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین
  • آغاز تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین
  • نیروی خاطی در مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه توبیخ شد
  • تعامل شهرداری و میراث در راستای توسعه پایدار گردشگری