Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس برنامه زمان بندی نوزدهمین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی پیمانی و طرح سربازی در سال 97، ثبت نام متقاضیان جذب از 15 بهمن آغاز می شود.

حجت الاسلام محمدرضا رضوان طلب عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، افزود: فراخوان عمومی در روزهای 15تا 30 بهمن ماه انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به سایر زمان بندی های فراخوان جذب بهمن ماه، اظهار کرد: اعلام نیاز دانشگاه ها 27 دی ماه به پایان می رسد و بررسی مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی در بازه زمانی 29 دی ماه تا 6 بهمن ماه 97 ادامه دارد. اعلام نظر این مرکز به دانشگاه ها در روزهای 7 تا 14 بهمن ماه صورت می گیرد.
به گفته معاون وزیر علوم، بر اساس اعلام مرکز جذب اعضای هیأت علمی، فرایند رسیدگی دانشگاه ها به پرونده ها در روزهای 4 اسفند 97 تا 20 خرداد 98 در نظر گرفته شده و فرایند تایید نهایی مرکز جذب در روزهای 21 خرداد ماه تا 31 تیرماه سال 98 انجام می شود.

**فرایند جذب اعضای هیأت علمی
رضوان طلب در ادامه به اشاره به فرایند جذب اعضای هیأت علمی، توضیح داد: منظور از جذب اعضای هیأت علمی، هرگونه استخدام عضو هیأت علمی به صورت قراردادی، پیمانی، طرح سربازی، ماموریت، انتقال و راتبه تحصیلی است.
وی یادآور شد: پس از اعلام فراخوان عمومی جذب اعضای هیأت علمی و راتبه تحصیلی که بر اساس فرم ها و شرایط مربوطه انجام می شود، دبیرخانه هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم نسبت به دریافت انجام فراخوان و درخواست متقاضیان اقدام می کند.
به گفته رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی، تمام درخواست های واصله به هیأت های اجرایی جذب توسط دبیرخانه ارسال و با نظر هیأت اجرایی جذب برای افراد واجد شرایط پرونده تشکیل می شود تا نسبت به ارسال پاسخ برای افرادی که شرایط اولیه را دارا نبوده اند، اقدامات صورت گیرد.
معاون وزیر علوم در مورد سایر مراحل جذب متقاضیان هیأت علمی، اظهار کرد: دبیرخانه بعد از تکمیل پرونده برای متقاضیان واجد شرایط، هم زمان پرونده آنان را بنا به تشخیص هیأت اجرایی جذب به کارگروه های بررسی توانایی علمی و صلاحیت عمومی موسسه و در مورد دروس معارف اسلامی به معاونت امور اساتید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ارسال می کند.
رضوان طلب افزود: دبیرخانه پس از دریافت نتیجه بررسی توانایی علمی و صلاحیت عمومی، پرونده ها را برای اتخاذ تصمیم به هیأت اجرایی جذب ارسال و این هیأت پس از بررسی پرونده متقاضیان نتیجه تصمیم خود را اعلام می کند.
عضو هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، خاطرنشان کرد: در مرحله بعد، دبیرخانه خلاصه پرونده متقاضیانی را که مورد تایید اولیه هیأت اجرایی جذب قرار گرفته است مطابق فرم به طور فیزیکی همچنین از طریق سامانه جامع جذب به دبیرخانه هیأت مرکزی جذب ارسال می کند.
این مقام مسئول گفت: هیأت اجرایی جذب، تصمیم نهایی را حداکثر در مدت 45 روز به دانشگاه و موسسه اعلام می کند و موسسه موظف است حداکثر طی 10 روز نتیجه را به اطلاع متقاضی برساند.
به گفته رضوان طلب، صدور ابلاغ استخدام پیمانی اعضای هیأت علمی پس از تایید هیأت مرکزی جذب و ارسال مدارک مورد نیاز از طرف موسسه توسط معاونت آموزشی وزارت علوم اقدام می شود.
یادآور می شود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر سال دو فراخوان عمومی برای جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه ها در دو بازه زمانی شهریور و بهمن ماه، اعلام می کند.
**9492**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي مركز جذب وزارت علوم جذب اعضاي هيأت علمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۵۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

به گزارش جماران به   نقل از یورونیوز، اعضای پیشنهادی هیات منصفه در مورد وابستگی‌های سیاسی، فعالیت‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی و جنبه‌های مختلف زندگی‌شان مورد بازجویی‌های گسترده قرار گرفتند، با این حال افشای هویت یکی از آن‌ها باعث نگرانی سایرین شده است.

دونالد ترامپ صبح جمعه در چهارمین روز از محاکمه خود، در دادگاهی با حضور ۱۲عضو اصلی هیات منصفه و یک نفر علی‌البدل که همگی از قبل انتخاب شده بودند وارد شد. پنج عضو علی‌البدل دیگر نیز احتمالا تا پایان هفته انتخاب خواهند شد.

ترامپ در لحظه ورود طوری به نظر می‌رسید که گویی رویدادهای اخیر اندکی بر او تأثیر گذاشته است، چنانچه موهای طلایی‌رنگ او این بار بیش از حد معمول آشفته‌تر بود.

در بیرون از دادگاه، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده طبق روال همیشگی خود هنگام مواجهه با روندهای قضایی به گلایه از اوضاع پرداخت. او ادعای دسیسه‌چینی دادگاه علیه خودش را تکرار کرد و هوش آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن را مورد تمسخر قرار داد و گفت که او «آنقدر باهوش نیست که حتی بتواند خودش را نمایندگی کند».

ترامپ اصرار داشت که او باید الان در کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا، جورجیا و کارولینای شمالی حضور می‌داشت نه اینکه به دادگاه نیویورک بیاید.

دونالد ترامپ از خوان مرچان، قاضی این پرونده خواست تا او را از قید و بند ممنوعیت‌ها در رابطه با اظهارنظر درباره شهود، هیات منصفه، کارکنان دادگاه و اعضای خانواده طرفین پرونده، آزاد کند.

اعضای پیشنهادی هیات منصفه در مورد وابستگی‌های سیاسی، فعالیت‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی و جنبه‌های مختلف زندگی‌شان مورد بازجویی‌های گسترده قرار گرفتند.

روز پنج‌شنبه یکی از اعضای هیات منصفه پس از آنکه مشخصاتش در رسانه‌ها افشا شد، ابراز نگرانی کرد و از بودن در هیات منصفه معذور شد و قاضی خوان مرچان حکم داد که برخی از مشخصات هویتی اعضای هیات منصفه از جمله محل کار آن‌ها نباید علنی شود.

تا کنون ترامپ در تمام جلسات دادگاه حضور داشته و عمدتا بی‌تفاوت ظاهر شده است؛ اما پلتفرم اجتماعی او «تروث» چنان طوفانی به راه انداخته است که دادستان‌ها سرانجام اعلام کردند که رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده حکم ممنوعیت پخش اخبار داخل دادگاه را نقض کرده و باید به خاطر اهانت به شأن دادگاه محاکمه شود. 

قرار است جلسه رسیدگی به این موضوع نیز در ۲۳ آوریل برگزار شود.

اتهام دونالد ترامپ در این پرونده، پرداخت یک حق‌السکوت ۱۳۰ هزار دلاری است که مایکل کوهن، وکیل و کارچاق‌کن سابق او، در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ به «استورمی دنیلز» پرداخت تا از علنی شدن ادعاهای این بازیگر فیلمهای مستهجن مبنی بر داشتن رابطه جنسی خارج از ازدواج با ترامپ جلوگیری کند.

به گفته دادستان‌ها، ترامپ هنگام بازپرداخت هزینه‌هایی که آقای کوهن به استورمی دنیلز داده، هدف از پرداخت‌ها را در سوابق مالی شرکت پنهان کرده است.

 کوهن در سال ۲۰۱۸ به جرم خود اعتراف کرد و به احتمال قوی یکی از شاهدان اصلی این پرونده خواهد بود. 

ترامپ اتهامات مربوط به داشتن رابطه با خانم دنیلز را رد کرده و تیم حقوقی او ادعا می‌کند که پرداخت‌های صورت گرفته به کوهن به خاطر هزینه‌های قانونی معتبر بوده است.

سایر پرونده‌های ترامپ

دونالد ترامپ هم اکنون با ۳۴ فقره اتهام در مورد دستکاری در سوابق تجاری روبرو است و این محاکمه، اولین محاکمه کیفری او است که در دادگاهی در آمریکا برگزار می‌شود.

به طور جداگانه، سه پرونده دیگر در مورد رفتار ترامپ در جریان یورش به کنگره آمریکا در ششم ژانویه ۲۰۲۱، سهل‌انگاری او در نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده در خانه اش در مار-آلاگو و تلاش او برای باطل اعلام کردن آرای انتخابات ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا نیز در دادگاه حال پیگیری است، اما وکلای ترامپ تاکنون موفق شدند جلسات آن را به تعویق بیندازند.

علیرغم همه این مشکلات حقوقی که پیش‌روی ترامپ است، او عملا نامزد رسمی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آینده خواهد بود و بار دیگر در ماه نوامبر با جو بایدن به رقابت خواهد پرداخت.

در نظرسنجی‌های انجام شده به‌ویژه در ایالت‌های سرنوشت‌ساز خاکستری، ترامپ با اختلافی اندک از جو بایدن جلوتر است.

 

دیگر خبرها

  • محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد
  • حضور دو روزه رییس جمهور و اعضای هیأت دولت در استان سمنان
  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • برگزاری مرحله غیر متمرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور، فردا
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • عکس/ اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • پرونده چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری بسته شد
  • شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل می‌شود