Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@11:57:54 GMT

بارندگی‌ها ۲۱۴ درصد رشد کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۹۵۲۴۳

بارندگی‌ها ۲۱۴ درصد رشد کرد

خبرگزاری مهر: ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر تا ۱۷ دی‌ماه در سال آبی ۹۸-۹۷، بالغ بر ۱۰۸.۸ میلی‌متر گزارش شده است. این مقدار بارندگی، نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ( ۸۰.۴ میلیمتر) ۳۵.۳ درصد و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ( ۳۴.۶ میلیمتر)، ۲۱۴.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در این میان، حجم بارش‌ها از اول مهر تا ۱۷ دی، معادل ۱۷۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۰۵ میلیارد مترمکعب اعلام شده است. در این میان، میزان بارش تجمعی کل کشور در ۶ حوضه آبریز اصلی از ابتدا تا ۱۷ دی ماه سال آبی جاری در ۱۶.۷ میلیمتر که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آبی در همین محدوده در کل کشور شاهد ریز ۵.۲ میلیمتری بارش ها بودیم که امسال نشان از رشد بیش از ۳ برابری میزان بارش‌های تجمعی نسبت به سال گذشته دارد.

بیشترین میزان بارندگی تجمعی کشور در سال جاری آبی مربوط به حوضه دریای خزر با رقم ۹۱۵.۳ میلیمتر و کمترین بارندگی تجمعی مربوط به سیستان و بلوچستان و کرمان با رقم صفر است.

منبع: فردا

کلیدواژه: حجم بارش ها بارندگی ها میزان بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات

عباس مسجدی، از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

به گزارش میزان، وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میر‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روز‌های ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضعیت بارندگی در تهران
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت
  • ۱۱ استان کشور همچنان درگیر کاهش بارش
  • پرشدگی ۶۲ درصد سدها در کشور
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱درصد رسید
  • پرشدگی سد ها به ۶۱درصد رسید / رشد ۵ درصدی بارندگی ها
  • سمنان در فهرست کم بارش ترین استان های کشور