Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - بر اساس تفاهمنامه همکاری مشترک اوقاف و امور خیریه با جمعیت هلال احمر گیلان که امروز (سه شنبه) امضا شد، خانه های هلال در امام زادگان و بقاع متبرکه استان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم ایجاد تعامل ، هماهنگی و هم افزایی هر چه بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم، اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان با جمعیت هلال احمر استان تفاهم نامه ای به مدت دو سال منعقد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: این تفاهمنامه با هدف ایجاد ارتباط مناسب و بهره گیری از ظرفیت ها و توان اوقاف و هلال احمر در راستای تبیین و ترویج فرهنگ وقف و انجام خدمات انسان دوستانه، داوطلبانه و خیرخواهانه در جامعه و توسعه خدمات حمایتی و آموزش های همگانی با هدف کاهش اثرات مخاطرات حوادث طبیعی و آسیب های ناشی از آن منعقد شده است.
حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به تعهدات اوقاف و امور خیریه گیلان در این تفاهم نامه اظهار داشت: مساعدت در راه اندازی و تجهیز خانه های هلال در بقاع متبرکه و مساجد سطح استان از مهمترین مفاد این تفاهم نامه است.
وی معرفی کارکنان اوقاف و امور خیریه گیلان برای شرکت در دوره های آموزشی را از دیگر تعهدات اوقاف استان در امضاء این تفاهمنامه عنوان و اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه اوقاف و امور خیریه گیلان در شناساندن اهداف و فعالیت های داوطلبانه و انسان دوستانه جمعیت هلال احمر همکاری خواهد کرد.
علیزاده بیان داشت: اداره اوقاف و امور خیریه علاوه بر مشارکت در جلب همکاری عمومی در اجرای پروژه های داوطلبانه و خیرخواهانه برنامه های منظمی برای اجرای آموزش همگانی در میان خانواده ها به عنوان گروه های مرجع و گروه های وابسته به اوقاف برنامه ریزی و اجرا می کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطر نشان کرد: معرفی و برنامه ریزی برای تشکیل تیم های ویژه در زمان حوادث به عنوان امدادگر و عضو داوطلب در قالب خانه های هلال از دیگر تعهدات اوقاف گیلان در این تفاهم نامه است.
وی بیان داشت: براساس این تفاهم نامه اوقاف گیلان از برنامه های فرهنگی و اجتماعی در زمینه توسعه و ترویج وقف و امور انسان دوستانه هلال احمر گیلان همکاری و حمایت مادی و معنوی خواهد داشت.
علیزاده تثبیت مالکیت موقوفات را از مهمترین ماموریت های سازمان اوقاف و ادارات اوقاف در سراسر کشور عنوان کرد و افزود: همکاری دو طرف تفاهم نامه در احیا موقوفات، تثبیت مالکیت موقوفات و اجرای نیات واقفان و احقاق حقوق موقوفات تحت تولیت جمعیت هلال احمر در استان از مهمترین بندهای تفاهم نامه یاد شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز با بیان این که بر اساس تفاهنامه منعقد شده با اوقاف خانه های هلال در بقاع متبرکه گیلان به منظور ارائه آموزش های امدادی راه اندازی می شود، گفت: هلال احمر با سازمان اوقاف اهداف و زمینه های کاری مشترک فراوانی دارد.
مهدی ولی پور خدمت رسانی عمومی، فعالیت فرهنگی و انجام امور خیرخواهانه را از مهمترین زمینه های مشترک فعالیت هر دو دستگاه عنوان و اضافه کرد: هلال احمر و اوقاف در حوزه ترویج فرهنگ نوعدوستی، نیکوکاری و خدمات انسان دوستانه، وقف و حمایت از آسیب پذیر ترین افراد در نتیجه بروز حوادث و سوانح می تواند همکاری های خوب و مشترکی داشته باشند.
وی با بیان این که افزایش آگاهی عمومی در راستای افزایش تاب آوری جامعه در زمان حوادث از دیگر زمینه های مشترک همکاری بین هلال احمر و اوقاف و امور خیریه است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا ضمن توان افزایی و هم افزایی از ظرفیت ها، توانمندی ها و امکانات طرفین برای خدمت رسانی بیشتر و مطلوب تر به مردم بهره ببریم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اظهار داشت: تسهیل در جذب و عضویت داوطلبانه کارکنان، مدیران و خانواده همکاران اوقاف در فعالیت های عام المنفعه، اجرای دوره ‌های رایگان آموزش همگانی و آشنایی با حوادث، سوانح و کمک های اولیه در بقاع متبرکه از مهمترین تعهدات هلال احمر گیلان در این تفاهمنامه است.
ولی پور با بیان این که هلال احمر گیلان در این تفاهمنامه متعهد به کمک در اجرای برنامه های فرهنگی و زیارتی در قالب طرح های ویژه اوقاف گیلان و ترویج فرهنگ وقف شده ، خاطر نشان کرد: ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، توانبخشی، مشاوره ای و واکسیناسیون از دیگر تعهدات هلال احمر در راستای امضاء این تفاهنامه است.
بر اساس آخرین آمار استان گیلان دارای افزون بر پنج هزار موقوفه و بیش از 900 بقعه متبرکه است.
7286/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جمعيت هلال احمر گيلان اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل زده جنوب کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان امداد و نجات اعلام کرد: با توجه وقوع سیلاب در استان‌های جنوبی کشور در ٤ روز اخیر، امدادگران هلال احمر ١٩٣ نفر را به مناطق امن انتقال دادند.

همچنین ١٢٥٠ نفر در اردوگاه‌های اضطراری، اسکان داده شدند. عملیات امدادرسانی در ٤ استان سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و هرمزگان همچنان ادامه دارد.

٢ فروند بالگرد هلال احمر در مناطق روستایی در حال امدادرسانی و توزیع اقلام زیستی هستند.

کد خبر 6082770

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل زده جنوب کشور
  • ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • ببینید | گرفتار شدن ۴ نفر در سیلاب | امدادگران هلال احمر به داد آنها رسیدند
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم در نیشابور