Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

نسخه جدید ‫اکسپلویت EternalBlue در حال گسترش بوده و کارشناسان امنیتی جهان مشاهده کرده اند که این بدافزار اقدام به نصب نسخه جدید بدافزار استخراج رمز ارز ‫NRSMiner نیز می‌کند.

به گزارش مرکز ماهر، اکسپلویت EternalBlue یکی از ابزارهای جاسوسی سازمان امنیت ملی امریکا (NSA) است که توسط گروه دلالان سایه افشا شد و در حمله باج‌افزاری واناکرای نقش اصلی را بازی می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اکسپلویت پروتکل SMB نسخه ۱ را که نسخه پرطرفداری بین هکرها است هدف قرار می‌دهد.

بررسی‌های شرکت امنیتی F-Secure نشان می‌دهد که جدیدترین نسخه بدافزار NRSMiner از اواسط ماه نوامبر شروع به توزیع کرده و با استفاده از اکسپلویت EternalBlue در کامپیوترهای آسیب‌پذیر در یک شبکه محلی توزیع می‌شود. این بدافزار بیشتر در آسیا توزیع شده و بعد از ویتنام که ۵۴ درصد این آلودگی را به خود اختصاص داده، کشور ایران رتبه دوم آلودگی به این بدافزار را با بیش از ۱۶ درصد دارد.

این بدافزار نسخه‌های قبلی خود را نیز با استفاده از دانلود ماژول‌های جدید و پاک کردن فایل‌های قدیمی به‌روز کرده است. این بدافزار به صورت چندنخی اجرا می‌شود تا بتواند همزمان قابلیت‌های مختلفی مانند استخراج رمزارز و فشرده‌سازی اطلاعات را انجام دهد.

این بدافزار بقیه تجهیزات محلی در دسترس را اسکن کرده و اگر پورت TCP شماره ۴۴۵ آن‌ها در دسترس باشد، روی آن اکسپلویت EternalBlue را اجرا کرده و در صورت اجرای موفق درب پشتی DoublePulsar را روی سیستم قربانی جدید نصب می‌کند.

این بدافزار از استخراج کننده رمزارز XMRig برای استخراج رمزارز استفاده می‌کند.

کاربرانی که به‌روزرسانی‌های مایکروسافت برای جلوگیری از حملات واناکرای را نصب کرده باشند از این طریق آلوده نمی‌شوند. اگر این وصله‌ها را به هر دلیلی نمی‌توانید نصب کنید، توصیه می‌شود که هرچه زودتر پروتکل SMB نسخه ۱ را غیرفعال کنید.

 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ارز دیجیتال بد افزار مرکز ماهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما: دکتر عطایی‌پور اظهار کرد: پیوند کلیه در ایران قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد، امروز اولین کنگره سراسری ایران برگزار شد؛ البته هر سال کنگره‌هایی که مربوط به بیماری کلیه و بحث‌های مربوط به پیوند است، برگزار می‌شود؛ اما حضور همزمان پزشکان مربوط به کلیه و جراحان پیوند کلیه باعث تمایز آن نسبت به دوره‌های گذشته شده است.
وی با اشاره به تبادل تجربیات میان پزشکان و جراحان کلیه، تصریح کرد: تعداد عمل‌های پیوند کلیه به دلیل افزایش آگاهی مردم نسبت به کشور‌های دیگر در سطح بالایی است؛ به طوری که در خاورمیانه ایران رتبه اول را دارد که این موضوع به دلیل استفاده از پیوند کلیه میان اعضای فامیل و دریافت اعضا از افراد دچار مرگ مغزی و در کنار آن سطح بالای دانش پیوند در کشور است.
این متخصص داخلی با اشاره به گردشگری سلامت در کشور اظهار کرد: سطح بالای دانش و تسلط پزشکان ایرانی باعث افزایش تعداد مراجعان از سایر کشور‌ها برای عمل پیوند شده است، حضور گیرنده و ارائه دهنده کلیه از یک خانواده یا یک ملیت برای انجام عمل پیوند الزامی است و عمده مراجعان برای عمل پیوند کلیه از کشور‌های همسایه مانند آذربایجان، افغانستان و عراق هستند.
حمیدرضا غلام‌رضایی، رئیس بیمارستان فرهیختگان در این کنگره اظهار کرد: سال گذشته انجمن علمی پیوند کلیه ایران تاسیس شد و این کنگره نخستین برنامه برگزار شده از سوی انجمن است.

دیگر خبرها

  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • خبرگزاری دولت: سریلانکایی‌ها به رئیسی لقب «شیر خاورمیانه» را داده‌اند
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه
  • شما ایرانی‌ها پادشاه جهان اسلام و شیر خاورمیانه هستید + فیلم
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد