تعامل مخاطب به فراخور اهدافِ اثر، اجرایی متفاوت رقم میزند
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۹۷۳۵۳
تهران - ایرنا - کارگردان تئاتر «لثههای پشت دندانهایت را آزار بده» در حاشیه رونمایی این اثر گفت: براین باورم که تعامل مخاطب به فراخور اهدافِ اثر، اجرایی متفاوت رقم میزند.
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از روابط عمومی نمایش «لثههای پشت دندانهایت را آزار بده»، این نمایش به نویسندگی علی اشکان نژاد، کارگردانی محمد معیری و بازی خاطره حاتمی روز پنجشنبه، بیستم دیماه، ساعت 17در تماشاخانه شانو به صحنه میرود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در بخشی از توضیحات محمد معیری کارگردان نمایش «لثههای پشت دندانهایت را آزار بده» آمده است، پداگوژی یا فرایند «فراگیری - آموزش»، تعبیری بسیار کهن است؛ از دوران باستان تا شکل گیری مدارس اولیه و تا عصر حاضر که معنای بسیار وسیعتری یافته است.
وی می افزاید: همان طور که پیداست، پداگوژی مفهومی کلی است که میتواند در زمینههای متعدد فردی و اجتماعی، کاربردی و پیش برنده باشد.
این کارگردان تئاتر یادآور شد: در یک اجرای پداگوژیکِ تعاملی، مخاطب، تماشاچی صِرف نیست، و درست در همین نقطه، جریانی اینتراکتیو، مخاطب را به تداخل جدی در جریان نمایش وارد میکند. پس در چنین اجرایی ما با تماشاگری منفعل مواجه نخواهیم بود.
او معتقد است : شکل تعامل مخاطب البته به فراخور اهدافِ اثر، طبعاً در هر اجرا، متفاوت خواهد بود.
از دیگر عوامل گروه که کارگردان را در این نمایش یاری می دهند، می توان به مهرداد وارسته دستیار کارگردان، فریبا مهبد طراح صحنه و لباس، مجید حیدری طراح پوستر، امیر شهاب خرمی موزیک، فریور معیری طراح گریم، علیرضا محمدی مدیر روابط عمومی و امیر پارسائیان مهر مشاور رسانه ای اشاره کرد.
فراهنگ ** 7561 ** 1355 **
منبع: ایرنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمایش «گالیله» با سه اجرا ۳۰۰ میلیون فروخت
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناویر آنا، آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایشهای مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و همچنین تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.
نمایش «گالیله» به کارگردانی شهابالدین حسینپور که از ۲۹ فروردین در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ مخاطب و قیمت بلیت ۳۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۳ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۳۸۲ مخاطب (با احتساب بلیت تمامبها، نیمبها، تخفیفدار و مهمان) توانست به فروشی معادل ۳۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «روال عادی» به کارگردانی کیارش رُست که اجرای خود را از ۳۰ فروردین در تالار چهارسو، با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۲ اجرا و میزبانی از ۲۱۴ مخاطب توانست به فروشی معادل ۲۷ میلیون و ۶۴۸ هزار تومان برسد.
نمایش «توقف اتانازی» به کارگردانی محمدرضا عطایی فر که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار چهارسو با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۸ اجرا و میزبانی از ۶۹۵ مخاطب توانست به فروشی معادل ۹۵ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «آن بُرد» به کارگردانی مهدی زندیه و آیدین تمبرچی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی ساعت ۱۸ با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۰ اجرا و میزبانی از ۸۷۷ مخاطب، فروشی معادل ۱۳۳ میلیون ۷۵۶ هزار تومان داشته است.
نمایش «پس از» به کارگردانی مرتضی کوهی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی، با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۴۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۸ اجرا و میزبانی از ۶۸۱ مخاطب به فروشی معادل ۷۵ میلیون و ۴۸۸ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «آبی گونه» به کارگردانی کاوه مهدوی که از ۲۳ فروردین در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۵۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۸ اجرا و میزبانی از ۲۶۹ مخاطب به فروشی معادل ۲۸ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «کان لم یکن» به کارگردانی سید علی موسویان که از ۲۶ فروردین در تالار سایه با ظرفیت صندلی ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۵۰ هزارتومان روی صحنه رفته است، تا روز جمعه ۳۱ فروردین با ۶ اجرا، ۱۰۳ مخاطب جذب کرده و به فروشی معادل ۸ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان دست یافته است.
در تماشاخانه سنگلج، نمایش «مجلس بلبشو جور کردن» به کارگردانی فرشید قلیپور که از ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۲ به صحنه رفته است؛ بیست و پنجمین اجرای خود را پشت سر گذاشت و در مجموع، میزبان ۱ هزار و ۴۷۳ تماشاگر بوده است. این نمایش با احتساب بلیتهای تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف دار با بلیت ۸۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن ۲۳۶ نفری، مبلغ ۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته است.
همچنین نمایش «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان نیز که اجرای خود را از ۲۲ فروردینماه ۱۴۰۳ آغاز کرده است؛ با ۹ اجرا توانسته است ۲۶۶ تماشاگر را به تماشاخانه سنگلج جلب کند. این نمایش با احتساب بلیتهای تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف دار با بلیت ۸۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن ۲۳۶ نفری، توانسته مبلغ ۸ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان بفروشد.
در تالار هنر، نمایش «هوش پشهای» به کارگردانی سامان کرمی که از ۳ اسفندماه ۱۴۰۲ با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۳۶ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانست ۲ هزار و ۲۳۶ تماشاگر را جلب کند و با فروش ۱۷۸ میلیون و ۳۰۴ هزار تومان به اجرای خود پایان دهد.
همچنین نمایش «آکادمی پرندگان» به کارگردانی حسین مزینانی که از ۲۲ فروردینماه ۱۴۰۳ در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۹ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانسته ۴۱۸ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۳۱ میلیون و ۳۳۹ هزار تومان دست پیدا کند.
انتهای پیام/