Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، محمد شریعتمداری در حاشیه دیدار صمیمانه با بازنشستگان آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: دادن سبد حمایتی به دنبال سیاست جبرانی دولت برای بازنشستگان کشوری و لشکری، کارمندان دولت، بیمه شدگان واقشاری بود که دارای سبد معیشتی پایینی بوده و حقوق زیر 3 میلیون تومان می‌گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی از سبد حمایتی برخوردار شده‌اند و مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی به همراه پشت نوبتی آنها مشمولانی بودند که سبد حمایتی خود را دریافت کرده‌اند.

شریعتمداری گفت: نوبت دوم واریز بسته‌ها به نهاد‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی ابلاغ شده است و منتظر بودجه آن هستیم.

وی گفت: بیمه شدگان تامین اجتماعی نیز لیست‌شان آماده شده و در ابتدا 6 میلیون و 400 هزار خانوار را شامل می‌شد که با رفع همپوشانی‌های لازم در حال حاضر لیست مشمولان آماده پرداخت است به محض تامین اعتبار از سوی خزانه، بسته‌ها واریز می‌شود.

شریعتمداری افزود: حجم منابع به دلیل اینکه متناسب با خانوارها تعیین شده، متفاوت است اما کار اکنون آماده شده و منتظر تامین منابع است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: افرادی هم هستند که در هیچ صندوقی بیمه نیستند اما درآمد زیر 3 میلیون تومان دارند مانند کارگران فصلی،‌قالیبافان و یا سربازان متاهل که تا پایان سال اینها نیز بسته‌های خود را می‌گیرند.

وی درمورد حذف برخی یارانه بگیران گفت: در لایحه بودجه دولت پیشنهاد شده است که حذف سه دهک بالای جامعه و ثروتمندان را داشته باشیم که و شناسایی این افراد به استانداران و نمایندگان دولت محول شده که با همکاری وزارت رفاه چنانچه قانونی شود اجرایی خواهد شد و منابع آن صرف رفع فقر و پروژه‌های عمرانی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با گلایه بازنشستگان از حقوق و دستمزدهای پایین گفت: گلایه آنها به حق و بجاست و امیدوارم از این مرحله سخت عبور کنیم. می‌دانیم که درآمدشان کفاف زندگی عادی را نمی‌دهد اما آنچه برای ما همیشه اهمیت داشته، همدلی و اجر و منزلت است.

شریعتمداری همچنین به دستمزد کارگران هم اشاره کرد و گفت: بحث دستمزد کارگران و افزایش آن برای سال آینده در کمیته دستمزد که در زیرمجموعه شورای عالی کار است، بررسی می‌شود. جلسات متعددی برگزار شده و حداقل معیشت خانوارها با توجه به نرخ تورم در حال بررسی است.

وی در رابطه با فعالیت برخی شرکت‌های زیان ده در مجموعه وزارت رفاه گفت: 426 شرکت با حضور هزار و 442 عضو هیأت مدیره فعالیت می‌کنند. دستورات لازم را در بحث زیان‌دهی ابلاغ کرده‌ایم و گفته‌ایم آنهایی که مشاغل چند گانه دارند پست‌های خود را رها کنند و اکنون پست‌های خوب و خالی ایجاد شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان به برخی مدیران بازنشسته این وزارتخانه هم اشاره کرد و گفت: به مدیران ارشد وزارتخانه اختیار داده‌ایم که از طریق مراجع عمومی مدیران بازنشسته را برکنار کنند. دست بسته نیستیم شاید برخی شرکت‌ها مشمول این قانون نباشند ولی سیاست وزارت رفاه است و از مشورت آنها بهره می‌گیریم واگر احکام صادر نشده باشد با اختیاراتی که داریم حکم آنها را لغو می‌کنیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سبد حمایتی دستمزد کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۷۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری عصر سه شنبه در نخستین جلسه شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران در سال ۱۴۰۳ که به میزبانی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان با حضور مدیران کل عضو شورا برگزار شد اظهار کرد: عملیات وعده صادق به لطف خداوند متعال و با درایت رهبر فرزانه انقلاب، پشتیبانی مردم غیور و به برکت خون شهیدان جبهه مقاومت و رشادت رزمندگان اسلام به دست آمده است.

وی ضمن قدردانی از نیروهای مسلح بابت این تنبیه محکم به رژیم صهیونیستی، افزود: جامعه بزرگ تعاون، کارگری و کارفرمایی تا آخرین قطره خون پای اهداف بلند انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳، اظهار امیدواری کرد بتوانیم با مصوبات جدید شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اقدامات مهمی را به سرانجام برسانیم.

این مسئول استانی خواستار مشارکت تمام دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی در تحقق شعار سال شد و تصریح کرد: تلاش برای حوزه اشتغال باید بیشتر شود تا گره از مشکلات مردم به ویژه جامعه هدف برداشته شود.

باقری با اعلام اینکه دستگاه‌ها به شاخصه‌های ارزیابی جشنواره شهید رجایی توجه کنند، خاطرنشان کرد: انتظار است دستگاه‌ها اقدامات شاخص را احصاء و مشخص کنند.

وی با اشاره به هفته کار و کارگر گفت: امسال در اجرای برنامه‌های هفته کار و کارگر نقش‌آفرینی و مشارکت بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه تجلی حضور مردم در اقتصاد را می‌توانیم در بخش تعاون شاهد باشیم، تصریح کرد: در کشور و استان ما مردم همواره حضور تأثیرگذار و تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند.

این مسئول استانی ادامه داد: کلیدی‌ترین واژه شعار امسال جهش است که باید زمان را در این موضوع مد نظر داشته و در کوتاه‌مدت با تلاش و همت همه دستگاه‌ها به آن دست پیدا کنیم.

باقری به خبری خوش در بخش آموزش تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به منابع اعتباری مشخص آموزش بخش تعاون به فنی و حرفه‌ای سپرده می‌شود.

کد خبر 6080112

دیگر خبرها

  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود
  • توضیحات وزیر کار درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار
  • توضیحات مرتضوی درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار
  • کارگاه‌های تولیدی سیستان و بلوچستان زیر ذره بین های نظارتی
  • درخواست بایدن از کنگره آمریکا برای تصویب بسته حمایتی از اسراییل
  • هدف‌گذاری ایجاد ۱۸۰هزار شغل در تهران
  • مرحله بعدی دهک‌بندی خانوارها اعلام شد
  • توزیع بسته حمایتی تحصیلی میان دانش‌آموزان کم برخوردار فارس
  • شومر خواستار بسته حمایتی فوری برای اسرائیل شد
  • توزیع بیش از ۲۲۰۰ بسته حمایتی تحصیلی میان دانش‌آموزان کم برخوردار فارس