Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سرگرد پاسدار ترابی در قرارگاه محله مهربانی و نشست مشترک امامان جماعت و فرماندهان پایگاههای مقاومت بسیج ، اظهار داشت :هدف محله مهربانی، ایجاد همدلی، انسجام و هم افزایی بین ظرفیت های سخت افزاری، نرم افزاری و مغزافزاری محلات برای هدایت و مدیریت فعالیت های فرهنگی اجتماعی محله با محوریت مسجد و نقش آفرینی مردم همان محله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : محله مهربانی به دنبال ایجاد ارتباط و تعامل سازنده بین ارکان محله همچون مدرسه، فضاهای تفریحی، کتابخانه ها، اصناف، خانواده ها و ... با مسجد است.

وی تصریح کرد : مسجد سنگر اصلی اسلام و محل پیگیری مسایل مختلف مسلمین است و باید پایگاه خدمات اجتماعی محله باشد.

فرمانده سپاه شهرستان اشتهارد افزود : گشت های بسیجی محله محور با محوریت مساجد محله به منظور ارتقای سطح امنیت و آرامش ساکنین محله فعال هستند.

وی با اشاره به تشکیل ۱۰ صندوق قرض‌الحسنه محله محور بسیج در قالب طرح محله مهربانی گفت : از ابتدای سال تا کنون ۱۰ صندوق قرض الحسنه محلی مسجد محور در سطح شهرستان راه اندازی شده و ان شاءالله تا پایان سال حدود ۸صندوق دیگر راه اندازی می شود.

سرگرد پاسدار ترابی در پایان خاطر نشان کرد : گروه های جهادی ، متشکل از جوانان و دلسوزان مسجدی محلات، تاکنون برای محرومین شهرستان، چندین منزل احداث ، بازسازی و یا مرمت نموده و مستمرا در رسیدگی به معیشت محرومین محلات فعال هستند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۹۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۳ اثر در جشنواره پانزدهم تئاتر بچه‌های مسجد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سیدمصطفی موتورچی با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر با اشاره به اعلام اسامی تئاترهای راه یافته به جشنواره تئاتر مسجد گفت : فراخوان ارسال آثار در پانزدهمین جشنواره سراسری و مردمی بچه های مسجد از سه سال پیش داده شده بود و به این ترتیب تولید رویدادهای هنری در مساجد آغاز شد . 

 

وی افزود: اولین سال شروع به کار این جشنواره با ۲۰۰ گروه در مساجد کشور آغاز شد که امروز حدود ۸۰۰ گروه در مساجد کشور فعال هستند.  

  دبیر جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد با بیان اینکه سه سال جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد تعطیل شد تا زیربنا و زیرساخت‌های این کار هنری در مساجد شکل بگیرد، افزود: نیاز اول تربیت مربی در مساجد بود که در دو سال گذشته تربیت مربی در مناطق هشت گانه استان‌های کشور برگزار شد.     موتورچی گفت: قدم بعدی تولید متن مناسب برای اجرا در مساجد بود که با این هدف سه دوره جشنواره نمایش نامه نویسی گلدسته‌ها برگزار شد که خروجی آن حدود ۱۵۰ نمایش نامه برای تولید در مسجدهاست.     وی افزود: در این دوسال از هر استان ۶ اثر که جمعا ۱۸۰ اثر به عنوان برگزیده معرفی، بازبینی و گزینش شد که از این تعداد ۱۳ اثر به جشنواره پانزدهم راه پیدا کردند.     موتورچی با اعلام اسامی ۱۳ اثر معرفی شده، گفت: این ۱۳ اثر شامل:


1 ) «زنان مقاوم» از کرج 
2) «ایران» از کرج 
3) «راز» از قم 
4) «مردم شامی» از قم 
5) «لیلا» از شهرکرد 
6) «گیلدا» از سفید دشت 
7) «به افق محل» از هرمزگان و شهرستان میناب 
8) « چهارصد و چهل و چهار» از مشهد 
9) «خسوف عشق» از کاشان 
10) «کیف پول» از کرمانشاه 
11) «هزار و نهصد و چهل و هشت» از یاسوج 
12) «نبرد آخر»  از بافق 
13) «کار دستی» از یزد 

دبیر جشنواره تئاتر بچه های مسجد افزود : متاسفانه به علت فراگیر شدن رسانه های اجتماعی و سهولت ارسال فیلم به صورت مجازی بازبینی های جشنواره تئاتر که نفسِش زنده است ، صرفا به صورت دیدن فیلم انجام می شود که از آنجائیکه اصالت تئاتر زنده است ، تلاش می کنیم بازبینی ها به صورت زنده صورت بگیرد تا به نتیجه قابل قبولی برسد . 

وی با بیان اینکه در تئاتر بچه های مسجد دو مولفه مهم در نظر گرفته می شود ، گفت : اول اینکه در این نوع تئاتر ها وابستگی به نور صحنه وجود ندارد و تجهیزات و طراحی صحنه نیازمند تجملات نیست و مولفه مهم تر نمایش قدرتمند به لحاظ متن ، بازی و کارگردانی است که بتواند مخاطب را جذب کند . 

موتورچی با اشاره به انتخاب عنوان  تئاتر بچه های مسجد برای این جشنواره گفت : ما معتقدیم همه چیز از صدر اسلام تا کنون در مساجد شکل گرفته است ، حرکت های اجتماعی در بستری به نام مسجد انجام شده است بنابراین عرضه برنامه های جمعی از جمله سرود ، تئاتر ، هنر تجسمی و ... در مکان مقدسی همچون مسجد بهتر صورت می گیرد . 

وی در پایان گفت : رده سنی خاصی برای این جشنواره وجود نداره اما تلاش شده است که از طیف نوجوان بیشتر استفاده شود . 

 

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • حضور در مساجد جهت حل مشکلات مردم در کوتاهترین زمان ممکن
  • شرایط و نحوه دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی طرح مهربانی
  • طرح «حکمرانی محله محور» با حضور مردم در ورامین اجرا می شود
  • اجرای طرح امنیت محله محور در گنبد
  • توزیع متوازن خدمات محله‌ای و عمرانی در محلات کم‌برخوردار تبریز
  • محفل انس با قرآن در آبادان
  • حضور ۱۳ اثر در جشنواره پانزدهم تئاتر بچه‌های مسجد
  • نسبت به نماز مساجد و مدارس نیز باید توجه ویژه‌ای شود