Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-استقرار ادارات در هنديجان به يک موضوع عمومي در سطح شهرستان هنديجان تبديل ‌شده و روزانه مردم پيگير استقرار همه ادارات در اين شهر هستند.
به گزارش خبرنگار آريا از بندر هنديجان، هنديجان از توابع استان خوزستان در جنوب شرق خوزستان و در کنار سواحل نيلگون خليج‌ فارس قرار دارد. اين شهر جمعيتي 40 هزار نفري با 95 کيلومتر مرز آبي داشته و از شهرهاي مهم استان زرخيز خوزستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هنديجان از شهرهاي محروم و کمتر توسعه ‌يافته کشور و استان خوزستان بوده که هنوز اداراتي چون ثبت ‌اسناد و املاک، اوقاف و امور خيريه، تعزيرات حکومتي، پليس + 10، شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي، بنياد مسکن انقلاب اسلامي، درمانگاه تأمين اجتماعي، مرکز معاينه فني خودرو، اداره بيمه سلامت در آن مستقر نشده‌اند.
اداراتي که هنوز در هنديجان به ‌عنوان نمايندگي هستند مي‌توان به پُست، ماليات، تعاون، کار و رفاه اجتماعي اشاره کرد. همچنين اداره مسکن و شهرسازي هنوز از راه و ترابري جدا نشده و مسئول جداگانه‌اي ندارد به همين سبب مردم اين شهر در سردرگمي و پاس ‌کاري بين ادارات هستند.
برخي ادارات ديگر در هنديجان هنوز رسماً به اداره تغيير وضعيت نداده و همچنان به ‌عنوان نمايندگي در سطح شهر اداره مي‌شوند.
يکي از شهروندان هنديجاني در گفت‌وگو با خبرنگار آريا در بندر هنديجان، اظهار داشت: از آنجايي ‌که مردم هنديجان همواره براي پيگيري کارهاي خود به ثبت ‌اسناد و املاک ماهشهر مراجعه مي‌کنند، جاي خالي استقرار اين اداره در شهرستان هنديجان بشدت احساس مي‌شود.
رضا شعباني افزود: ما مردم همواره از يکديگر در حال سؤال هستيم که پيگيري مسئولان به کجا رسيد و سرنوشت استقرار اين اداره در شهرستان محروم هنديجان به کجا رسيد. ما اميدواريم همه ادارات در هنديجان مستقر شوند و به آرزوي ديرينه خود برسيم.
 فرماندار هنديجان در گفت‌وگو با خبرنگار آريا در بندر هنديجان، اظهار داشت: ما براي رفاه حال مردم يک ساختمان نوساز، بزرگ و داراي دوطبقه را در اختيار اداره کل ثبت ‌اسناد و املاک خوزستان قرار داده‌ايم تا عزيزان نيروها و امکانات خود را هر چه سريع‌تر به هنديجان بياورند.
کوروش مودت افزود: از همه دستگاه‌هاي اداري و نهادهاي عمومي هنديجان خواسته‌ايم که در حد توان خود تجهيزات مورد نياز اين اداره را خريداري و تحويل اداره ثبت ‌اسناد بدهند تا روند اجرايي نيز هر چه سريع‌تر آغاز شود.
شهروندان هنديجاني در جاده هنديجان به ماهشهر که در محافل عمومي به جاده مرگ معروف شده به سبب مراجعه به ادارات ماهشهر جهت انجام امورات اداري ،جان خود را از دست‌ داده‌اند يا اينکه به ‌شدت مجروح شده‌اند. هنوز مردم خاطره کشته شدن داماد، عروس و خانواده‌هاي آنان در اين جاده که جمعاً 6 نفر بوده‌اند را از ذهن فراموش نکرده‌اند.
پايان پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هنديجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۰۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات اراضی مردم در استان بوشهر برطرف شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله صفایی بوشهری بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار مدیر کل و کارکنان اداره ثبت اسناد رسمی استان بوشهر با تبریک اعیاد و پیروزی عملیات پهپادی و موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر رژیم جنایتکار صهیونیستی اظهار داشت: در یک کشور مهم‌ترین بخش مالکیت، مالکیت سرزمینی است و کار بزرگ ثبت اسناد رسمی در عرصه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که قطعه قطعه این سرزمین که در آن، جان‌ها و خون‌ها ریخته شده را سند داده، حاکمیت می‌کند و حق یک فرد بر یک قطعه از سرزمین ایران را شناسایی و اعطا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: هر مقدار که به جلو می‌رویم موضوع مالکیت و ارزش آمایشی سرزمین رشد می‌کند و اگر نظام مدون مالکیت وجود نداشته باشد تعارضات زیاد خواهد شد بنابراین این کار بزرگ از ورودی پرونده‌ها به قوه قضائیه می‌کاهد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر از دیرباز با مفاهیم تدوین نقشه و سند آشنا بوده است عنوان کرد: زمین‌ها در گذشته دارای ارزش زیادی نبودند و انگیزه‌ای هم برای گرفتن سند از طرف مردم و یا خود ثبت اسناد وجود نداشته اما در شرایط کنونی و ارزش بالای زمین‌های استان بوشهر اگر سندنویسی جامع وجود نداشته باشد، مشکلات ایجاد خواهد شد بنابراین تسریع در تنظیم سند به معنای واقعی کلمه که حق کسی پایمال نشود یک ضرورت در استان بوشهر است.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به مشکلات زمین‌های اصلاحات ارضی در استان گفت: با اهتمام و حمایت‌های قوه قضائیه مقدار زیادی از مشکلات عسلویه برطرف شد اما در منطقه دشتی، دشتستان، گناوه، بوشهر، خارگ و نوار ساحلی نیازهایی وجود دارد که انتظار می‌رود با تجربیات از گذشته این مشکلات یک به یک برطرف شود.

امام جمعه بوشهر در خصوص اهمیت مالکیت در فضای مجازی در آینده‌ای نه چندان دور گفت: در خصوص کسب و کارها در فضای مجازی باید تدابیری اندیشیده شود که حق مالکیت و حق انتفاع و قوانین مورد نیاز طراحی شود و خلأهای قانونی وجود نداشته باشد به طوری که همه چیز شفاف باشد.

آیت الله صفایی بوشهری در خصوص شعار سال در رابطه با کسب و کار و مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: باید در رابطه با اسناد این موضوع هم برنامه‌ریزی صورت بگیرد و چگونگی مشارکت مردم در یک پروژه مشخص باشد تا مشارکت مردم نتیجه مناسب در پی داشته باشد بنابراین باید از هم اکنون تمام قوانین مشخص شود.

کد خبر 6081355

دیگر خبرها

  • همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد
  • کوتاه شدن دست دلال‌ها با سامانه خودنویس محقق شد
  • انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد
  • راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم
  • مشکلات اراضی مردم در استان بوشهر برطرف شود
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در خوزستان
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود