Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی امروز در نطق پیش از دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت ۱۹ دی ماه ۵۶، گفت: امروز (۱۹ دی ماه) سالروز قیام مردم قهرمان قم در سال ۵۶ است که پس از اهانت وقحیانه برخی از مسئولان رژیم ستمشاهی به ساحت مقدس مردم انقلابی قم، آنان به منزل مراجع عظام رفتند و با شعارهای انقلابی، صحنه سیاسی و اجتماعی قم را به میدان مبارزه با رژیم سفاک پهلوی بدل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه دارد...

کد خبر 4507994

منبع: مهر

کلیدواژه: علی لاریجانی قیام 19 دیماه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است

به گزارش خبرآنلاین به نقل از هم میهن، عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه؛ در نشست مجازی کلاب کافه خبر در اسپیس ایکس گفت: در حال حاضر و پس از فروکش کردن تنش ایران و اسراییل، پس از حمله به کنسولگری، زمان استفاده از ابزار سیاسی و دیپلماسی و به تعبیری موشک‌های دیپلماتیک برای تثبیت قدرت ایران است. مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. هیچ مذاکره سیاسی بدون اتکا به مولفه‌های قدرت صورت نمی‌گیرد و به جایی هم نمی‌رسیم.

عراقچی گفت: باید پس از زدن ضربه نظامی وارد میدان سیاسی و امتیازگیری می‌شدیم و الان وقت ورود به میدان سیاسی و دیپلماسی است. از پشت صحنه خبر ندارم و اطلاعات من فقط رسانه ای است. اما درخواستی از طرف ایران قطعا وجود نداشته که توقف حمله به غزه در مقابل عدم حمله ما اتفاق بیفتد. این حرف‌ها بخشی از همان جنگ‌های روانی و رسانه‌ای است که آنان انجام دادند تا مانع حمله ایران شوند که موفق نشدند. باز هم تاکید می‌کنم، مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. هیچ مذاکره سیاسی بدون اتکا به مولفه‌های قدرت صورت نمی‌گیرد و به جایی هم نمی‌رسیم.

احتمال حمله به رفح هنوز زیاد است

عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران، معتقد است: احتمال حمله به رفح در غزه، هنوز زیاد است و منتفی نشده ولی اسرائیل را نمی‌تواند از این بن بست نجات دهد. درگیری با ایران اسرائیل را به مراتب ضعیف‌تر کرده است.

عراقچی همچنین می‌گوید: پس از کاهش تنش فعلی، باید با افزایش تحرکات دیپلماتیک اجازه ندهیم که فشار و هزینه به کشور وارد شود.

وی در همین رابطه افزود: باید سیاست‌ها و راهبردهای همسایگی با کشورهای همسایه را تقویت و به‌روز کنیم. نباید اجازه داد ایران را خطری برای کشورها قلمداد کنند.

دبیرشورای راهبردی سیاست خارجی گفت: پس از تحولات اخیر، قدرت ایران به حدی افزایش یافته که فراتر از منطقه رفته است.

عراقچی خاطرنشان کرد: گاهی در گذشته به موقع از فرصت‌های پیش آمده استفاده نشد و آن فرصت‌ها تبدیل به تهدید شدند. برعکس گاهی حتی تهدیدها با مدیریت درست به فرصت تبدیل شده‌اند مثل حمله به سفارت ایران در دمشق که به فرصت بزرگی برای ایران مبدل شد. الان باید از این فرصت به دست آمده بهترین و بیشترین استفاده را کرد. میدان، دیپلماسی و رسانه در هر رویدادی باید با هم حرکت کنند. میدان و دیپلماسی احتیاج به رسانه هایی دارند که بتوانند روایت مطلوب از یک واقعه سیاسی یا نظامی را تولید کنند. روایت‌سازی خودش یک فن و تخصص است. در داستان اخیر (درگیری نظامی ایران و اسراییل) ضلع سوم یعنی رسانه، کمی عقب ماند؛ اما میدان و دیپلماسی با هم کار کردند و خیلی قوی ظاهر شدند.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران، خاطرنشان کرد: در درگیری با اسراییل، تا لبه حساس جنگ رفتیم، اما در نهایت با مدیریت هوشمندانه با موفقیت بازگشتیم. می‌توان گفت حداقل در کوتاه مدت دیگر درگیری نخواهیم داشت ولی احتمال اینکه اسرائیل باز دست به اقداماتی مثل ترور بزند وجود دارد.

عراقچی اضافه کرد: اسرائیلی‌ها در محاسبات ژئوپولتیک و راهبردی عرصه را به ایران باختند. در حوزه راهبردی، ضربه موشکی ایران به معادلات امنیتی منطقه شکل جدیدی داد و معادلات قدرت به نفع ایران عوض شد. ایران بصورت مستقیم وارد عملیات شد و ضربه ای وارد کرد که اسرائیل نتوانست در همان تراز پاسخ دهد. ۳ لایه دفاعی "گنبد آهنین"، "پیکان" و "فلاخن داود" و چهارمین لایه "هواپیماهای جنگنده آنان" و لایه پنجم هم دوستان اسرائیل، یعنی امریکا و انگلیس و فرانسه و برخی کشورهای منطقه بودند که به دفاع در مقابل حمله موشک‌های ایران برخواستند. موشک‌های ما از این ۵ لایه عبور کردند و به هدف رسیدند.

دیپلمات ارشد کشورمان اضافه کرد: اسرائیلی‌ها علیرغم اظهارات اول خود که مدعی بودند ٩٩ درصد موشک ها را زده اند در آخرین آمار اذعان کردند که تنها توانسته اند ۸۴ درصد موشک‌ها و پهبادها را بزنند. این درحالی است که پهپادها اصولاً برای فدا شدن و راه باز کردن برای موشک‌ها شلیک شده بودند.

این یک واقعیت است که اسرائیل همه توان دفاعی خود را بکار گرفت تا حمله را دفع کند ولی ایران همه توان تهاجمی خود را بکار نگرفت. ایران به لحاظ راهبردی توانست بازدارندگی را احیا و تثبیت کند و این اهمیت بسیار زیادی دارد. ارزش فنی عملیات ایران بسیار بالا بود. اکنون توان ژئوپلیتیک ایران به شدت بالا رفته است و از این ظرفیت باید استفاده کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898616

دیگر خبرها

  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد
  • خنده های جالب تحلیلگر آمریکایی در واکنش به اینکه مردم ایران به رضاپهلوی و بمباران ایران توسط اسرائیل علاقمند هستند + فیلم
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • عملیات وعده صادق دستاورد تدبیر صحنه و میدان
  • پنج اخطار برای یک مجلس
  • گرامیداشت روز شهرستان اهر
  • سپاه میدان‌دار صحنه‌های نظام و انقلاب اسلامی است
  • سپاه پاسداران پرچم‌دار میدان‌های سخت است