Web Analytics Made Easy - Statcounter

 عبدالرضا شیخان با اشاره به اینکه در حال حاضر صنعت سیمان با تمام مشکلات موجود همچنان تا حد توان به تولید می‌پردازد، اظهارداشت: برای کاهش مشکلات نیازمند کمک دولت هستیم تا موانع را از پیش پای تولیدکنندگان بردارد.

وی با اعلام اینکه عمده صادارت سیمان کشور به کشورهای عراق و افغانستان است، افزود: قبل از ابلاغ بخشنامه جدید بانک مرکزی در برگشت ارز صادرکنندگان به سامانه نیما، روند صادارت سیمان به این دو کشور با سرعت  مناسبی انجام می‌شد اما متأسفانه ابلاغ این بخشنامه مشکلاتی را برای تولیدکنندگان سیمان به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به اینکه انتقال ارز صادراتی از عراق به کشور برای تولیدکنندگان سیمان به صرفه نیست و همین موضوع حجم صادارت سیمان به این کشور را کاهش داده است، گفت: علاوه بر این هزینه حمل و نقل هم افزایش پیدا کرده که این امر قیمت تمام شده را برای تولیدکنندگان افزایش داده‌ است.

شیخان اضافه کرد: تعدادی از تولیدکنندگان سیمان با نامه نگاری‌هایی با بانک مرکزی خواستار اصلاح بخشنامه صادراتی بانک مرکزی هستند.

وی با اعلام اینکه باور غلطی است که صادرکنندگان حاضر به برگشت ارز به کشور نیستند، تصریح کرد: اگر ارزی به کشور منتقل نشود کار تجاری چگونه انجام می‌شود؟مشکل ما ارائه ارز به سامانه نیما است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صنعت مشکلات دولت سیمان عراق افغانستان بانک مرکزی ارز حمل و نقل عراق صادرات سیمان تولیدکنندگان سیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۰۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، عزیز برگ نی در دیدار با مدیرعامل و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: تعدد تصمیم گیری های دستگاه های اجرایی عدم مدیریت یکپارچه مشکلات عدیده برای فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

وی حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده را مشکل دیگر تولیدکنندگان عنوان کرد و افزود:عدم ثبات قوانین مناطق آزاد و بخشنامه های روزمره تولیدکنندگان را سردرگم کرده است.

برگ نی مشکل عدم وجود شعبه ارزی بانک ها در منطقه را از دیگر مشکلات تولید در منطقه عنوان کرد و گفت: برای رفع تعهد ارزی تولیدکننده مجبور است به کررات به مرکز استان سفر کند.

وی مشکل قرنطینه گمرک و قوانین دستپاگیر ، مشکلات بانکی و بازرگانی را از دیگر موارد قابل بررسی عنوان کرد و اضافه کرد: در سال جهش تولید نیاز است بخش عمده مشکلات تولیدکنندگان رفع شود.

این فعال اقتصادی و تولیدکننده منطقه آزاد ماکو با اشاره به آمادگی تمامی فعالان اقتصادی برای لبیک گویی به منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال ابراز امیدواری کرد: منطقه آزاد ماکو پیشران جهش تولید با مشارکت مردم خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • فوری| انفجار در مناطق مرکزی ایران | ادعای حمله سرائیل به ایران، عراق و سوریه
  • فوری/ انفجار در مناطق مرکزی ایران / اسرائیل به ایران، عراق و سوریه حمله کرد
  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • تولید به صادرات گره بخورد/ نادرست بودن قطع برق چاه‌ها
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور