Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخی گفت:در سطح کلان اقتصاد مشکل ما حذف چند صفر از پول ملی نیست، مشکل ما بی ثباتی قدرت ارزش پول، نرخ فزاینده تورم، تلاطم در سطح عمومی قیمت ها، بهم خوردگی قیمت های نسبی در بازار، عدم نظارت بانک مرکزی و خیانت های گذشته مسئولین بانک مرکزی نسبت به مسئله ارز و قدرت پول ملی و عدم خروج از سلطه دلار و یورو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با راه آرمان ؛در خصوص حذف چهار صفر از پول ملی با بیان اینکه هر اقدام بشر آثار خوب و بد دارد که به دلیل تنوع در آثار عقل بشر تا به الان رشد پیدا کرده است، گفت: بر همین اساس حذف  چهار صفر از پول ملی آثار خوب و بد دارد.

وی ادامه داد: آثار خوب آن این است که کار افراد در شمارش پول راحت تر می شود و همچنین یک احساس روانی به وجود می آورد که پولی که مبنا قرار می گیرد؛ پول پر قدرت است و بر همین اساس در مبادلات بین مردم نیز کار راحت تر می شود.

شیخی با اشاره به اینکه حذف چهار صفر از پول ملی در هزینه تفاوت نمی کند عنوان کرد: به این معنی که در اسکناس و تعداد سکه که به ترتیب از  ده تومان تا چک صد هزار تومانی است؛ وقتی چهار صفر حذف شود به همین تعداد باید پول های خرد تهیه کنیم.

وی افزود: بر این اساس مقیاس های کنونی را مجددا با حذف چهار صفر برای تسهیل مبادلات باید مجددا چاپ کنیم این مسئله تفاوتی در هزینه چاپ اسکناس و ضرب سکه ایجاد نمی کند؛ حذف چهار صفر از پول ملی کشور در شرایط کنونی هزینه ضرب سکه و چاپ اسکناس بر دولت تحمیل می کند و هزینه سنگین بر دوش مردم می افتد و این مسئله تحمیل هزینه به مردم است.

این کارشناس مسائل اقتصادی کشور با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: بنابراین جو مبادلات به لحاظ محاوره ای متشنج می شود و همه باید چرتکه بیاندازیم که پول قبلی چقدر بوده و الان چه میزان است؛ این امر برای اقشاری همچون بی سوادان و مردم عامه که اهل مبادله و معامله نیستند، زحمت است؛ به طور کلی در شرایط فعلی این امر نوعی تحمیل هزینه به مردم است.

شیخی با بیان اینکه در سطح کلان اقتصاد مشکل ما حذف چند صفر از پول ملی نیست، تصریح کرد: مشکل ما بی ثباتی قدرت ارزش پول، نرخ فزاینده تورم، تلاطم در سطح عمومی قیمت ها، بهم خوردگی قیمت های نسبی در بازار، عدم نظارت بانک مرکزی و خیانت های گذشته مسئولین بانک مرکزی نسبت به مسئله ارز و قدرت پول ملی و عدم خروج از سلطه دلار و یورو است.

وی با اشاره به مطلب فوق تأکید کرد: ابتدا باید این موارد را حل می کردیم و سپس از زیر سلطه دلار و یورو باید بیرون آئیم و مبادلات پولی دو و چند جانبه انجام دهیم تا پول ملی جان و قدرت گیرد و ارزش مبادله ای بین المللی و داخلی پیدا کند و بعد از آن نقش ایوان باشیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی کشور توصیه کرد: اقتصاد دانان کشور همه باید بازنشسته شون؛ چرا که آنان درکی از مسائل اقتصاد ملی ندارند؛این دولت متأسفانه نه تنها اقتصاد را مدیریت نکرده است بلکه با سوء مدیریتش وضعیت اقتصادی ما را بسیار متلاطم و بحرانی کرده است لذا باید کنار رود؛ پیشنهاد حذف چهار صفر از پول ملی در این زمان مصیبتی از ناحیه دولت است.

شیخی در پایان خاطر نشان کرد:توصیه ما این است که ابتدا باید ثبات در قیمت ها ایجاد کنند و ارزش پول ملی را تثبیت کنند؛ به این معنا که ابتدا اسکلت ساختمان را بنا نهند و بعد آجر کاری نقاشی را انجام دهند؛ این اقدام به نوعی نقاشی بر اسکلت ساخته نشده ساختمان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاکری در گفت و گو با قدس: مشکل زمین دولتی حل شد وقت آن است که بانک‌ها به تکلیف خود در پرداخت تسهیلات عمل کنند

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس گفت: ما مشکل زمین نداریم و با همکاری وزارت راه و شهرسازی زمین برای همه آنها تخصیص داده شده است ما در بحث ساخت مشکل داریم که باید تسهیلات داده شود تا مردم پای کار بیایند و شروع به ساخت و ساز کنند. باید به بانک ها علی الخصوص بانک های دولتی و خصوصی فشار بیاورند که به تکلیف خود در دادن تسهیلات برای بخش مسکن عمل کنند.

اقبال شاکری در مورد واگذاری زمین و دادن تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت:  باید به بانک ها علی الخصوص بانک های دولتی و خصوصی فشار بیاروند که به تکلیف خود در دادن تسهیلات برای بخش مسکن عمل کنند.

وی اظهار کرد:  متاسفانه بانک های خصوصی اصلا به تکلیف شان در ارائه تسهیلات عمل نکرده اند ولازم است که  شورای عالی مسکن به این مسئله  ورود کند البته جلساتی برگزار کرده اند اما هنوز نتوانستند به نتیجه برسند. ما یک بند خوب در برنامه هفتم گذاشتیم تصویب کردیم که اگر بانکی تسهیلات  مسکن ندهد به میزانی که تسهیلات نمی دهد از تراز مالی آن کسر شود و به بانک های که دراین زمینه به تکلیف شان عمل کرده اند و تسهیلات مسکن داده اند همانند بانک های ملی و ملت و یا بانک سپه بدهند.

شاکری تاکید کرد: ما مشکل زمین نداریم و با همکاری وزارت راه و شهرسازی زمین برای همه آنها تخصیص داده شده است ما در بحث ساخت مشکل داریم که باید تسهیلات داده شود تا مردم پای کار بیایند و شروع به ساخت و ساز کنند.

وی گفت: باید دولت از طرق مختلف و از جمله صندوق ملی مسکن مبلغی بگذارد که مردم  تسهیلات لازم را دریافت و اقساط خود را پرداخت کنند و کارهایشان را انجام دهند. باید زمین را به خود مردم بدهند خودشان می دانند چکار کنند. در حال حاضر حدود 500 هزار واحد زمین داده شده است که این کافی نیست و  باید در تمامی شهرها این کار سرعت بگیرد و زمین در اختیار مردم برای ساخت وساز قرار گیرد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • خشم آمریکا از افزایش هزینه‌های دفاعی چین
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران / ارزش پول ملی در ۴ دهه چقدر کاهش یافت؟
  • فاز سوم بوستان خضر در قم احداث می‌شود
  • جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد به صنعت توزیع برق
  • تصویب دو طرح پژوهشی در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه
  • چند راه حل برای یخچال فیلور
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است
  • شاکری در گفت و گو با قدس: مشکل زمین دولتی حل شد وقت آن است که بانک‌ها به تکلیف خود در پرداخت تسهیلات عمل کنند
  • نوسانات بازار برای برای مردم مشکل ساز است