Web Analytics Made Easy - Statcounter

دپوی نخاله های ساختمانی و زباله ها در اطراف مراکز فروش، نبود پارکینگ های مناسب، حضور وانت های فروش میوه، نبود نظم در المان های ساختمانی، اتراق دست فروشان و... گوشه ای از مشکلات زیر ساختی بازار میشی سیریک به شمار می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛میشی، یکی از دهستان های قدیمی و تاریخی از توابع بخش مرکزی سیریک به شمار می رود؛ این دهستان یکی از آباد ترین و قدیمی ترین روستاهای هرمزگان محسوب می شود که از گذشته های دور داد و ستد و زندگی در آن جریان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستای میشی با جمعیتی بالغ بر هزار و 600 نفر در فاصله 150 کیلومتری مرکز استان و در شاهراه میناب و جاسک قرار گرفته و به دلیل قرار گیری بازار ملوانی در آن روزانه سیل عظیمی از گردشگران و شهروندان به آن منطقه سفر می کنند.

بازارچه ملوانی میشی دارای بیش از 300 واحد عرضه انواع کالاها از جمله لوازم خانگی، فروشگاه پوشاک، لاستیک فروشی و... بوده که برابر آیین نامه ابلاغی مرداد 96 هیات دولت، هر یک از ملوانان لنج‌ های زیر ٥٠٠ تن ظرفیت هرمزگان، شش بار در سال و هر بار تا سقف 100 میلیون ریال معاف از عوارض گمرکی بوده و تجار و لنجداران این منطقه از این فرصت استفاده کرده اجناس ته لنجی خود را در این بازارچه به فروش می رسانند.

بازارچه های مرزی فرصتی پایدار برای اشتغال بومیان

در گذشته های دور که هنوز غول خشک سالی هرمزگان را فرا نگرفته بود کشاورزی و دامداری در کنار تجارت، ملوانی و صیادی در دهستان میشی رونق داشته اما با مرور زمان صنعت های کشاورزی و دامداری رونق خود را از دست داده و بیشتر افراد این دهستان روزی خود را از دریا و از طریق ملوانی و صیادی به دست می آورند.

احداث بازارچه های مرزی و ملوانی در دهستان میشی مانند سایر نقاط استان زمینه اشتغال برای جوانان این منطقه فراهم ساخته و بومیان این منطقه از طریق این بازارچه به گذراندن زندگی خود پرداخته و فرصتی برای جذب هر چه بیشتر گردشگر در این منطقه فراهم شده است.

مشکلات زیرساختی گریبان گیر بازار میشی در سیریک

بازارچه ملوانی میشی با وجود اینکه زمینه اشتغال پایدار برای بومیان این منطقه محسوب می شود اما دارای ضعف هایی بوده که با رفع و سازماندهی آن می توان این روستا را نبدیل به قطب اقتصاد شهرستان سیریک کرد.

دپوی نخاله های ساختمانی و زباله ها اطراف مراکز فروش این منطقه بیش از هر چیزی دیگری باعث دل زدگی گردشگران شده چرا که به محض ورود به این بازارچه ملوانی با حجم عظیمی از زباله در اطراف آن موجه می شوند؛نبود پارکینگ های مناسب در اطراف این بازارچه یکی دیگر از مشکلات گردشگران و شهروندان این منطقه رو به ررو هستند.

حضور وانت های فروش میوه، نبود نظم در المان های ساختمانی،اتراق دست فروشان و.. از جمله مشکلاتی به شمار می رود که  شهروندان و گردشگران را باچالش های فراوانی رو به رو ساخته که مسئولان زیربط این منطقه با نظارف کافی باید به این امور رسیدگی کنند.

بازارچه ملوانی میشی باید ساماندهی و زیبا سازی شود

عبدالله پرتابیان، فرماندار شهرستان سیریک در بازدید و نظارت از این پازارچه ملوانی به همراه جمالدینی بخشدار مرکزی افزود: بازارچه ملوانی میشی باید بصورت جامع در  بخش های تنظیف، المان، ساماندهی دکه های میوه فروشی ، کبابی ها ، دست فروشان، جمع آوری اشیا ، نخاله های ساختمانی و  جمع آوری زباله ها و شاداب سازی و زیبا سازی محیط بازار باید به بهترین نحو  ممکن صورت پذیرید.

وی اظهار کرد: بازارچه ملوانی میشی یکی از اماکن تجاری توریستی شهرستان است که مسافران و گردشگران زیادی در طول ایام سال از سراسر کشور برای بازدید و خرید به این مکان حضور می یابند که زیبنده نیست مسافران و گردشگران با چهره نا زیبا در این بازارچه ملوانی روبرو باشند.

با متخلفان برخود قانونی می شود

پرتابیان خاطرنشان کرد: در صورت عدم ساماندهی و رعایت موارد ایمنی، بهداشت عمومی و رفع نواقص این بازارچه با متخلفات بصورت جدی و قانونی برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد: سلامت افراد جامعه یکی از عوامل اصلی پویایی و رشد و  توسعه آن جامعه است و برای تامین سلامت جامعه اصلی ترین عامل، غذای سالم، محیط سالم و مطمئن است که بازارچه ملوانی میشی باید از بهترین ها در این حوزه برخوردار باشد و هیچ بهانه و توجیهی در این زمینه از هیچ شخص و صنفی پذیرفته نیست.

فرماندار شهرستان سیریک تصریح کرد: از عوامل موثر در برقراری امنیت، نقش مشارکت مردم است و مسئله امنیت اجتماعی به عنوان یک امر اجتماعی به طور کامل وابسته به مشارکت مردم است و می طلبد مردم روستای میشی ، بازاریان و اصناف در خصوص تمیزی، شاداب سازی و رعایت موارد ایمنی و بهداشتی حساس و پای کار باشند.

پرتابیان اضافه کرد: اگر آحاد مردم از ایمان الهی برخوردار باشند قطعا جامعه ای پاک و دور از هرگونه تشتت و انحراف خواهیم داشت و آنهایی که از ویژگی‌های ایمان مذهبی برخوردارند به تشکیل جامعه سالم کمک می‌کنند که در آن افراد، قوانین و حقوق و حدود یکدیگر را محترم می‌شمارند و عدالت را امری مقدس به حساب آورده به یکدیگر اعتماد و اطمینان می‌کنند که همه اینها موجب رشد ، توسعه و پویایی و سربلندی جامعه کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس

نخستین بازارچه عرضه‌ی مستقیم محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی و تنظیم بازار تحت عنوان روستا بازار تعاون روستایی خلیج فارس با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی در بندرعباس افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در راستای دستورالعمل ابلاغی از سوی وزرات کشور، مبنی بر راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه‌ مستقیم محصولات کشاورزی و تولیدی و همچنین پیرو جلسه‌ی مصوبه ستاد تنظیم بازار استان، نخستین روستا بازار استان به‌نام تعاون روستایی خلیج فارس هرمزگان در محوطه جهاد کشاورزی شهرستان بندرعباس واقع در بلوار امام خمینی افتتاح شد.

علیرضا مهاجر در حاشیه این مراسم، اظهار داشت: یکی از اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی جهت ارائه محصولات کشاورزی برای شهروندان در نظر گرفته است، ‌ایجاد بازارچه‌هایی تحت عنوان روستا بازار بوده تا به صورت مستقیم و بدون واسطه محصولات کشاورزی به شهروندان ارائه شود

معاون وزیر جهادکشاورزی، افزود: کاهش قیمت محصولات، افزایش فراوانی کالا و محصولات کشاورزی در بازارچه‌ها و افزایش رضایتمندی مردم، تقویت اقتصادی کشاورزان، روستاییان و عشایر و حذف واسطه‌ها از مهمترین اهداف تشکیل این بازارچه‌ها در سطح استان ها باید باشد.

به گفته وی، توجه به جایگاه تولیدات کشاورزان و روستاییان، عشایر و اشتغال‌های خرد خانگی در این بازارچه‌ها مورد تاکید است که بتوان زمینه اشتغال پایدار این قشر و همچنین رفع مشکلات اقتصادی آنها را فراهم کرد. 

مدیر تعاون روستایی هرمزگان نیز در آیین افتتاحیه گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی وزرات کشورو سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران احداث مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی «روستا بازار» در سطح استان در دستور کار قرار گرفته است که از چهار مرکز تایید شده ستاد تنظیم بازار امروز نخستین بازارچه عرضه‌ محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی جهت خدمات‌رسانی به مردم به بهره‌برداری رسید.

عیسی برخورداری پور افزود: به همین منظور، این بازارچه‌ها با هدف حذف واسطه‌های غیر ضروری بین تولیدکنندگان محصولات‌ کشاورزی و مصرف‌کنندگان با حمایت و پشتیبانی معاونت اقتصادی استانداری، سازمان جهاد کشاورزی استان، شهرداری شهرستان بندرعباس و سازمان صمت در دستور کار قرار گرفت.

وی هدف از راه‌اندازی این بازارچه را عرضه‌ی محصولات کشاورزی (میوه، تره‌بار، خشکبار، محصولات لبنی و پروتئینی) با حداقل 20 درصد زیر قیمت بازار عنوان و تصریح کرد: شبکه تعاون روستایی با توجه به ظرفیت و توانمندی‌ موجود جهت تجهیز و راه اندازی فازهای بعدی این بازارچه‌ها را در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها آمادگی لازم دارد.

در ادامه این مراسم رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، بیان کرد؛ با توجه به تأثیر مثبتی که عرضه محصولات کشاورزی به صورت مستقیم در حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و معیشت جامعه مصرف کنندگان خواهد داشت، راه اندازی بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی به عنوان یکی از کارهای راهبردی سازمان جهاد کشاورزی استان در دستور کار قرار دارد و همه دستگاه‌های تابعه موظف‌اند نهایت همکاری را برای رفع موانع و تسهیل امور با تعاون روستایی استان داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی خلیج فارس هرمزگان نیز اظهار داشت: بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در سطح 360 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال بنا شده است.

سجاد مهدیانفر تصریح کرد: این مجموعه برای 18 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده و در این بازارچه محصولات پروتئنی، میوه و تره بار زیر قیمت بازار و با کیفیت عرضه می‌شود.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • نوروزگاه فرصتی برای معرفی توانمندی‌های شهرستان بانه
  • توجه به عرضه صنایع‌دستی و سوغات در بازارچه‌های نوروزی
  • افتتاح مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس
  • تصمیمات مهم زیرساختی برای مازندران به عنوان مقصد اصلی سفر گردشگران گرفته می شود
  • تخفیف ۲۰ درصدی صنایع‌دستی در بازارچه‌های نوروزی کرمانشاه
  • شب فرهنگی بافق فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری
  • تخفیف ۲۰ درصدی بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی
  • تخفیف ۲۰ درصدی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در کرمانشاه
  • شب فرهنگی بافق، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری
  • شبکه ارتباطی سراسر کشور به صورت پایدار مشغول به فعالیت است