Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت الاسلام اکبر قیامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، روز گذشته، ۱۸ دی ماه، در گفتگو با خبرنگاران گفت: مرحوم آیت الله سید حاتمی یکی از عمل کنندگان به ترویج سنت حسنه وقف بود و بیش از ۸ مجموعه بزرگ وقف در سطح شهر اردبیل را به ثبت رسانده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، تصریح کرد: موقوفات مرحوم آیت الله سید حاتمی نگین درخشان فرهنگ وقف در استان اردبیل است و یکی از شخصیت‌های بزرگواری هستند که به مسئله وقف اهمیت و جایگاه خاصی قائل بودند
قیامی تصریح کرد: آیت الله حاتمی اولین وقف را در سال ۱۳۵۲ از مسجد جعفریه محله سلطان آباد آغاز کرد و یک باب مغازه نیز در جنب مسجد جهت کمک به مخارج آن نیز تقدیم این محله کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قیامی گفت: مسجد امام رضا (ع) در شهرک بهارآباد به همراه یک باب مغازه، مسجد سادات به همراه ۱۶ باب مغازه، مسجد قائم آل محمد (عج) و ۱۵ باب مغازه، درمانگاه سادات، احداث باشگاه فرهنگی و ورزشی، احداث خوابگاه دانشجویی و وقف ۸۰ قطعه زمین مسکونی در شهرک سبلان برای صرف هزینه‌های مسجد قائم آل محمد (عج) از مهمترین موقوفات آیت الله سید حاتمی که در سال‌های اخیر تقدیم مردم محروم شد.
وی، تاکید کرد: مهمترین موقوفه‌های ایشان در مناطق محروم و آسیب دیده هست تا بتواند بخشی از آلام مردم را کاهش دهد و در همه ابعاد مختلف توانسته کمک‌های شایانی به مردم اردبیل داشته باشد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، ادامه داد: آیت الله تاکنون حمایت‌های شایانی از ترویج فرهنگ وقف داشته و عموم مردم استان را به این فرهنگ غنی اسلامی دعوت می‌کرد.
قیامی یادآور شد: تاکنون دانشجویان محروم، ورزشکاران و اهالی مومن و متدین محله‌های مختلف از برکات موقوفه‌های مرحوم آیت الله سید حاتمی بهره‌مند شده اند و این بزرگترین و بهترین تبلیغ برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اردبیل فعالیت های قرآنی وقف قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهن شدن سفره افطاری در مسجد بقیه الله (عج) محله شهرقائم قم + تصاویر

یکی از آیین‌های معنوی و بسیار با ارزش و با اهمیت ماه مبارک رمضان دادن افطاری و پذیرایی از روزه داران است. همزمان با ماه مبارک رمضان به همت پایگاه مقاومت بسیج بقیه الله (عج) در مسجد بقیه الله (عج) واقع در محله شهر قائم شهرستان قم برای چندمین بار پهن شد و از روزه داران پذیرایی به عمل آمد.

شهروند خبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - قم

بیشتر بخوانید:

ضیافت افطاری در خیابان امام رضا (ع) به مناسبت میلاد امام حسن (ع) + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پهن شدن سفره افطاری در مسجد بقیه الله (عج) محله شهرقائم قم + تصاویر
  • همه چیز درباره مسجدی که ۱۰۷۲ ساله شد + عکس
  • مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد
  • اردوی جهادی در مسجد بقیه‌الله گلستان‌شهر بجنورد برگزار می‌شود
  • مراسم زنده احیا مسجد بلال از رادیو فرهنگ
  • زمان و مکان ویژه برنامه شب‌های قدر در اردبیل اعلام شد
  • ترویج فرهنگ برپایی سفره‌های افطاری ساده در یزد
  • ترویج فرهنگ برپایی سفره های افطاری ساده در یزد
  • دیدار نوروزی مسئولان اجرای استان با امام جمعه اردبیل
  • کیفیت هوای شهرستان نهبندان در وضعیت ناسالم قرار گرفت