Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@02:23:20 GMT

حذف فرآیندهای موازی بین بندر و گمرک

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۰۳۲۳۷

حذف فرآیندهای موازی بین بندر و گمرک

در نشست مشترک مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و تعدادی از مدیران ستادی سازمان بنادر با معاون فنی گمرکات ایران در بندر شهید رجایی، بر لزوم حذف فرآیندهای موازی بین بندر و گمرک و شفاف سازی و تسریع ارتباطات الکترونیک بین دو مجموعه تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان، در این نشست، «مهرداد جمال ارونقی»، معاون فنی گمرکات ایران و تعدادی از مدیران ارشد گمرک، «اله مراد عفیفی پور»، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، «خسرو سرایی»، مدیرکل امور لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی و «علیرضا محمدی کرجی ران»، مشاور مدیرعامل این سازمان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست، تشکیل کارگروه مشترک بین گمرک و بندر به عنوان راهکاری اثربخش برای تسهیل امور بندری و گمرکی، حل مشکلات ذینفعان و کاهش ماندگاری کالا در انبارها و محوطه ها، مورد تأکید قرار گرفت و نمایندگانی از سوی دو مجموعه برای پیگیری و نظارت بر روند اجرایی شدن توافقات دوجانبه مشخص شدند.

 

حذف فرآیندهای موازی بین بندر و گمرک از جمله مانیفست، قبض انبار و بیجک به منظور تسریع در فرآیند خدمات رسانی به صاحبان کالا و کاهش اضافه کاری از دیگر مواردی بود که مورد توافق طرفین قرار گرفت.

 

در بخش دیگری از این نشست، همکاری دوجانبه بندر و گمرک به منظور استفاده از XRAY برای واگن و باسکول در زمینه حمل کالاها توسط ریل و کاستن از بار ترافیکی جاده ها نیز مورد تأکید قرار گرفت.

 

از دیگر موارد مطرح شده، لزوم شفاف سازی و تسریع در تبادل اطلاعات و ارتباطات الکترونیک بین دو مجموعه بود تا هم فرآیند خروج کالاها از بندر سرعت گرفته، هم از حجم رسوب کالا کاسته شود و سرانجام در هزینه های مربوطه به صاحبان کالا و به تبع آن مردم به عنوان مصرف کننده نهایی نیز صرفه جویی شود. 

 

شایان ذکر است، بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران و اصلی ترین گمرک کشور جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود که نیمی از صادرات، واردات و ترانزیت کالای کشور را پشتیبانی می کند. بر اساس آمار اعلام شده، در حال حاضر ۴۲ هزار کانتینر در انبارهای این بندر دپو شده که ۱۰ هزار کانتینر آن از سال ۸۰ تاکنون تعیین تکلیف نشده‌اند.

 

با توجه به اینکه در درازمدت، ماندگاری کالا و کانتینر نه به نفع مجموعه بندر و گمرک است و نه به نفع بخش خصوصی، بر همین اساس سازمان بنادر و دریانوردی تمامی همت خود را به کار گرفته تا از طریق تعامل و همکاری با ارگان های همکار به ویژه گمرک و سازمان جمع آوری و اموال تملیکی، عملیات خروج کالاهای رسوب شده در انبارهای بندر شهید رجایی را تسهیل و تسریع نماید.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل خبرگزاری شبستان استان گلستان کانون های مساجد استاد پرورش استاد علی اکبر پرورش آیت الله سید حاتمی مراجع و علماء مجلس مراجع معاون فنی گمرک ایران مدیران ستادی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور نشست مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۳۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انجام عملیات امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌فارس با تلاش امدادگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مصطفی حاجی رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به خدمات‌رسانی به خدمه و ملوانان شناورها و کشتی‌ها در خلیج‌ فارس در نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نوار ساحلی این استان 6 مرکز جستجو و نجات دریایی راه‌اندازی کرده که به‌صورت شبانه‌روزی امدادرسانی می‌کند.

وی با اشاره به فعال بودن مرکز جستجو و نجات دریایی در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم گفت: 7 شناور ناجی با تجهیزات پیشرفته و مدرن به همراه نیروهای امدادگر مجرب در مراکز جستجو و نجات دریایی فعالیت می‌کنند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از امدادرسانی به 42 فروند شناور در خلیج‌فارس در سال 1402 خبر داد و بیان کرد: در این عملیات‌ها 172 نفر از خطر غرق‌شدگی در خلیج‌فارس نجات یافتند.

حاجی‌رضایی فوت 2 نفر در حوادث یادشده را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در سال گذشته با حضور به موقع شناور امدادی ناجی ضمن امدادرسانی به شناورها به 70 نیاز پزشکی خدمه شناورها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

وی از انجام عملیات امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس با تلاش امدادگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: پیرو اعلام اضطرار شناور یاد شده به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر مصدومیت خدمه شناور ویژه حمل کالاهای عمومی پس از هماهنگی لازم شناور ناجی 23 به موقعیت اعزام شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه خدمه مصدوم به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل شده گفت: در دومین عملیات نیز پس از تماس تلفنی شناور سفیر لیان با سامانه 1550 مبنی بر بیماری یک نفر از خدمه، شناور ناجی 9 به موقعیت اعلامی اعزام و فرد مصدوم در اسکله مروارید خارگ تحویل آمبولانس شد.

وی از دریانوردان خواست به محض مواجهه با شرایط اضطرار در خلیج فارس در اسرع وقت با سامانه تلفنی 1550 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی