Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور ضمن اعلام زیان حدود هفت هزار و 500 میلیارد تومانی خودروسازان در 9 ماهه امسال گفت: ضرورت دارد تا قیمت ها متناسب با بازار باشد و در دوره های زمانی مجبور به جهش های قیمتی نشویم.

«محمدرضا نجفی منش» امروز (چهارشنبه) در حاشیه دومین روز از سومین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: سال های گذشته با افزایش نرخ تورم، ثبات نسبی قیمت خودروها در بازار وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فعال صنفی یادآور شد: چنانچه در سال های گذشته مجوز متناسب سازی نرخ ارز با شرایط روز داده می شد، امروز شاهد ارقام ارز فعلی در بازار نبودیم و
این موضوع درخصوص نرخ بنزین نیز صدق می کند.
نجفی منش یادآور شد: سال های گذشته شاهد بودیم هر کجا دولت به منظور سامان بخشی امور در امر قیمتگذاری دخالت کرد، کار بهبود پیدا نکرد.
وی خاطرنشان کرد: سال های گذشته سرمایه گذاری زیادی در صنعت خودرو انجام شد و در زمینه داخلی سازی نیز گام های خوبی برداشته شد، به طوری که اکنون بیش از 700 هزار نفر در آن اشتغال به کار دارند و ارزش افزوده بالایی دارد.
رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور تاکید کرد: لازم است با اصلاحات و ارتقای داخلی سازی این صنعت را حفظ کنیم، زیرا واردات خودرو نیازمند ارزبری بالایی است.
وی پیرامون درخواست خودروسازان از دولت برای تامین 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات گفت: زمانی شاهد بودیم دولت برای مالباختگان موسسه های مالی و اعتباری غیرمجاز مشابه چنین مبلغی را به شکل بلاعوض اختصاص داد، هرچند از دولت برای صنعت خودروسازی چنین تقاضایی وجود ندارد، اما حداقل به روز شدن قیمت ها مطابق با شرایط بازار، مورد انتظار است.
نجفی منش دلیل اصلی افزایش قیمت خودروها را رشد قیمت مواد اولیه داخلی از جمله آلومینیوم، مس، فولاد و محصولات پتروشیمی برشمرد؛ به طوری که رشد سه تا چهار برابری را در ماه های گذشته داشتند، در حالی که نرخ ارز 2.5 برابر بود.
وی خواستار آن شد که دولت در این زمینه سیاستی اتخاذ کند و گفت: اتاق بازرگانی نیز در این زمینه بیانیه ای 10 ماده ای تنظیم کرده تا صادرات مواد اولیه از معافیت های لازم برخوردار نباشد و ترتیبی اتخاذ شود که فروش این محصولات در بازار داخل برای شرکت ها جذابیت داشته باشد.
این مقام صنفی اضافه کرد: منطقی نیست یک شرکت تولیدکننده مواد اولیه پتروشیمی سود 60 تا 70 درصدی در این شرایط کسب کند، اما تولید خودروسازان با ضرر و زیان همراه باشد و باید تعادلی در این زمینه ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، پیش از این «سعید لیلاز» عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفته بود: صنعت خودروسازی برای مقابله با تحریم ها به آزادسازی قیمت ها و حفظ اشتغال نیازمند است.
وی تصریح کرد: تعیین قیمت خودروها برپایه حاشیه بازار، موجب می شود تا میزان تولید هم به 800 هزار دستگاه در سال کاهش یابد و قادر به حفظ اشتغال خواهیم بود و پس از آن بتدریج اصلاحات در این صنعت را آغاز خواهیم کرد.
سومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران تا بیست و یکم دی ماه از ساعت 10 تا 18 در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب پذیرای بازدیدکنندگان است.
اقتصام*3065** 1559

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۳۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت دلار در راه است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،بازار ارز و طلای تهران در روز دوشنبه نوسانات چشم‌گیری را تجربه نکرد. پس از گذشت چند هفته نوسانی، روز گذشته نرخ قطعات مختلف سکه طلا تغییری نداشت و شاخص‌های ارزی نیز عمدتا با روندهای اصلاحی در بازه ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان نوسان کردند. به عقیده تحلیلگران با توجه به عدم وجود ریسک سیاسی جدید، احتمال شروع دوره آرامش بازارها وجود دارد. بررسی‌های به‌عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران گویای آن است که نرخ دلار آزاد برای کاهش قیمت‌های بیشتر با حمایت معامله‌گران روبه‌رو شده است.
دنیای اقتصاد نوشت: قیمت شاخص ارزی در راستای روند کاهشی اخیر خود در بازار روز دوشنبه به نیمه کانال 64 هزار تومانی رسید، اما پس از برخورد به کف 64 هزار و 500 تومان روند نرخ این ارز تغییر کرد و افزایشی شد. البته این افزایش به میزانی نبود که تغییر کانال قیمتی صورت بگیرد. به عقیده برخی از فعالان بازار این تغییر روند نشانگر تمایل دلار به کریدورسازی در سطوح قیمتی 64 هزار تومانی است. البته در مقابل برخی دیگر نیز بر این باورند که رشد قیمت مذکور روند اصلاح نرخ بوده و پس از اتمام فرآیند اصلاح مجددا بازار کاهشی خواهد شد. در نهایت می‌توان نتیجه گرفت که بازار در حال بازیابی آرامش خود است و با توجه به عدم وجود تقاضای چشمگیر، بازارساز در صورت تمایل می‌تواند با حمایت از طرف عرضه سبب کاهش نرخ‌های ‌بیشتر شود.

دیروز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه روند نرخ دلار آزاد در معاملات بازار تهران افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی نخستین فعالیت خود در بازار صبح روز گذشته را با حدود 400 تومان رشد نسبت به نرخ روز گذشته در رقم 64 هزار و 900 تومان آغاز کرد. در ادامه بازار دیروز بخشی از رشد قیمت صبحگاهی جبران شد و نرخ نقدی در حوالی رقم 64 هزار و 750 تومان (با اختلاف افزایشی 250 تومانی نسبت به نرخ روز یکشنبه) به تعادل رسید. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد روند معاملات فردایی این ارز تغییر چشمگیری نسبت به نرخ ابتدای روز نداشت و دلار فردایی عصر دوشنبه در بازه 54 هزار و 800 تا 64 هزار و 900 تومان قیمت خورد. روند افزایشی اسکناس یورو از دلار ضعیف‌تر بود. هر برگ اسکناس یورو آزاد در بازار روز گذشته با رشد اندک 50 تومانی در رقم 69 هزار و 250تومان معامله شد.

در این میان نرخ پول‌های خارجی در معاملات رسمی بازار ارز تهران نیز در دو روز گذشته نوسان‌هایی را تجربه کرده است. در حالی که قیمت دلار در معاملات مرکز مبادله ارز و طلا برای مدت نسبتا طولانی در رقم 43هزار و 567 تومان معامله می‌شد در بازار روزهای اخیر نرخ شاخص مذکور با نوسانی حدودا 150 تومانی به پله‌های خروجی کانال 43 نزدیک شد و در رقم 53 هزار و 725تومان به فروش رسید.

ایست قیمتی خانواده سکه
قیمت قطعات مختلف سکه طلا در بازار روز گذشته بدون نوسان بود. در حالی که نرخ هر گرم طلای 18عیار در بازار دیروز حدود 10 هزار تومان افت کرد، ربع، نیم و تمام سکه طلای طرح جدید در عصر روز گذشته بدون تغییر نسبت به نرخ روز یکشنبه دادوستد شدند. بر این اساس قیمت هر قطعه سکه طلا طرح جدید در روز گذشته 43 میلیون و 300 هزار تومان، نیم سکه 25 میلیون و 400 هزار تومان و ربع سکه نیز در رقم 15میلیون و 500 هزار تومان ثبت شد. گفتنی است که نرخ حباب سکه طلا طرح جدید که اختلاف میان ارزش ذاتی و بهای معامله شده آن در بازار را به نمایش می‌گذارد نیز در روز گذشته حوالی رقم 7 میلیون و 300 هزار تومان محاسبه شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898509

دیگر خبرها

  • رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد؛ انفجار قیمت خودروی نوستالژیک!
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • قیمت خودرو امروز ۳ اردیبهشت +جدول
  • افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید
  • قیمت خودرو امروز ۲ اردیبهشت + جدول
  • این خودرو رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی شد؛ ساینا، شاهین، سمند، ام وی ام و فونیکس چقدر قیمت خورد؟ | جدول قیمت ها