Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله حمیدی گفت: حجت‌الاسلام سیدابوتراب علوی از زمانی که در مسجد صفا حضور یافتند رونق صدچندانی به فعالیت های این مسجد بخشیدند و نمونه برجسته امام جماعتی در طراز اسلامی بود.

خبرگزاری شبستان، مسجد و کانون‌های مساجد: تکریم پیشکسوتان نشر آموزه‌های دینی، جهاد، خدمات رسانی اجتماعی به مردم و انقلابی گری دستور دین است « وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُولئِک الْمُقَرَّبُونَ»(سوره واقعه، آیات 10 و 11).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شبستان در همین راستا طی سلسه گزارش‌ها و گفت‌و‌گوهایی با شخصیت‌های دینی و فرهنگی کشور به معرفی برخی از پیشگامان مدیریت مساجد پرداخته است که در این نوبت، در پی درگذشت «حجتالاسلام سیدابوتراب علوی» امام جماعت مسجد جامع صفا منطقه امام حسین(ع) تهران، به بیان شخصیت وی پرداخته است.

 

«آیت الله سیدهاشم حمیدی» نماینده دوره های اول و دوم مجلس شورای اسلامی، اولین مدیر حوزه علمیه استان تهران، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، امام جماعت مسجد انصارالحسین(ع) و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوتراب علوی یکی از شخصیت های انقلابی شرق تهران بود، گفت: ایشان در دوران مبارزه با رژیم وابسته طاغوت از هیچ گونه فعالیتی برای رسانده اعلامیه ها و پیام های حضرت امام خمینی(ره) به مردم دریغ نمی کردند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه حجت الاسلام سیدابوتراب علوی از زمانی که در مسجد جامع صفا حضور یافتند رونق صدچندانی به فعالیت های این مسجد بخشیدند، خاطرنشان کرد: ایشان نمونه امام جماعتی موفق در طراز اسلامی بودند.

 

 

 

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز افزود: درگذشت حجتالاسلام علوی مصداق «اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء» است زیرا ایشان عالمی دین دار، با تقوی، مردمی، انقلابی و ولایت مدار بودند.

 

به گزارش شبستان، حجت الاسلام سیدابوتراب علوی به مدت 30 سال با موفقیت و درایت، مسجد جامع صفا را مدیریت کردند و منشا تحولاتی مثبت در این مسجد و محلات صفا و اقبال در منطقه امام حسین(ع) تهران شدند.

 

 

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام علوی در روز دوشنبه (17 دی ماه) درگذشت و پیکر وی روز سه شنبه از محل مسجد جامع صفا تا میدان امام حسین(ع) تشییع شد و آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در این میدان آیینی، بر پیکر وی نماز اقامه کردند.

 

 

به گزارش شبستان، پیکر حجت الاسلام علوی پس از تشییع باشکوه توسط نمازگزاران مسجد جامع صفا و اهالی منطقه امام حسین(ع) تهران، در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) (قبله تهران) به خاک سپرده شد.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های مساجد استاد پرورش استاد علی اکبر پرورش مراجع شیراز اردبیل مراجع و علماء استان گلستان دیدار با مراجع بیرجند مسجد صفا حجت الاسلام علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اداره‌کل استاندارد استان تهران، آقای محمدحسین طاهری افزود: در پی گزارشات دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.   وی ادامه داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده جهت انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقبا اعلام می‌شود.    طاهری به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ جهت استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد و یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا اشاره کرد و گفت: شهروندان قبل از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی به این سامانه (به عنوان مثال برای استعلام کد T۶۸۳ باید پیامک GT۶۸۳ ارسال شود)، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کنند و در صورت اعتبار نداشتن کد مذکور، مراتب را با اداره کل استاندارد استان تهران به شماره تلفن ۱۵۱۷ اطلاع دهند.   به گفته ­مدیرکل استاندارد استان تهران؛ کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی، بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

دیگر خبرها

  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین
  • تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز + فیلم
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند
  • گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم
  • مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود