Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: منابعی که دولت در بخش مسکن و در بودجه سال ۹۸ منظور کرده حتی جوابگوی ساخت هزار واحد مسکونی نیست. محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به بودجه بخش مسکن در سال ۹۸ گفت: بخش مسکن وضعیت مطلوبی در بودجه سال ۹۸ ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بودجه بخش مسکن اصلا متناسب با وعده‌هایی که وزیر راه و شهرسازی درباره بهبود اوضاع مسکن داده، نیست.
رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: وزیر راه اذعان داشته‌ که قصد دارد طی دو سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بسازندکه باید گفت، منابع آن در بودجه سال ۹۸ تعریف نشده است.
رضایی کوچی ادامه داد: منابعی که دولت در بخش مسکن و در بودجه سال ۹۸ منظور کرده حتی جوابگوی ساخت هزار واحد مسکونی نیست.
این نماینده مجلس با اشاره به برخی اعداد بودجه بخش مسکن در لایحه اظهار داشت: تا زمانی که دولت نظر و اراده‌ای در این راستا یعنی بهبود شرایط مسکن نداشته باشد مشکلات حل نخواهد شد.
رضایی کوچی با اشاره به وضعیت مسکن تا پایان سال گفت: بخش مسکن تا پایان سال رکود خواهد داشت.
این نماینده مجلس در ارزیابی خود پیرو وضعیت مسکن در سال ۹۸ گفت: وضعیت مسکن در سال ۹۸ بستگی به سیاست‌های دولت دارد. اگر سیاست دولت پشتیبانی از بخش خصوصی در حوزه مسکن باشد ما می‌توانیم شاهد کاهش قیمت مسکن باشیم. اما اگر بخواهیم آنچه که در لایحه بودجه آمده را ملاک قرار دهیم باید بگوییم این موارد حتی می‌تواند ما را به سمت افزایش چند باره قیمت مسکن بکشاند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رضایی کوچی وضعیت مسکن سال 98 بودجه 98 قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۵۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند

مسلم صالحی ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به ضرورت اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان، گفت: بازنشستگان در طول فعالیت 30 ساله خود خدمات ارزنده ای را انجام داده و  مستحق حمایت در دوران بازنشستگی هستند.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی سالهای اخیر و افزایش گاه و بی گاه نرخ تورم، بیان کرد: تلاطمات ارزی و تکانه های اقتصادی باعث شده تا بازنشستگان شرایط معیشتی مناسبی را سپری نکرده و همواره در تامین نیازهایی نظیر تامین کالای اساسی و همچنین موضوعات درمانی خود با کاستی هایی مواجه شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم برای تحول در شرایط معیشتی بازنشستگان، موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی را در لایحه برنامه هفتم پیشرفت و همچنین بودجه سالیانه پیش بینی کرد، تاکید کرد: حتی مجلس به دلیل اهمیت متناسب سازی حقوق بازنشستگان، ابتدا با بودجه سال 1403 مخالفت کرد تا منابع لازم برای اجرای این موضوع از سوی دولت تامین شود.

صالحی با بیان اینکه پیرو مصوبات لایحه برنامه هفتم پیشرفت، امسال، سال اول اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است، گفت: دولت باید در سال جاری، 40 درصد از بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند تا در ادامه حقوق بازنشسته ها به 90 درصد حقوق شاغلین همتراز برسد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متناسب سازی حقوق بازنشستگان باید اجرایی شود، ادامه داد: ما به بازنشستگان قول داده ایم و باید بر سر قولمان بمانیم و پایبند تعهداتمان باشیم، بنابراین ضرورت دارد تا دولت در اجرای این قانون تسریع کرده و سرنوشت آن را به سرنوشت اجرای نامناسب رتبه بندی معلمان گره نزد.

دیگر خبرها

  • واکنش نخست‌وزیر مالزی پاسخ ایران به اسرائیل
  • دستور کار مجلس برای بررسی وضعیت بازار ارز
  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم
  • هفته آینده مجلس وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • رایزنی وزیران خارجه ایران و هند درباره اوضاع منطقه
  • نامه رییس سازمان محیط زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس کشی جاده مرگ یوز
  • اوضاع افغانستان بر تمام کشورهای مشترک المنافع تاثیر می‌گذارد
  • دولت سیزدهم وارث مسکن مهر دولت نهم