Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکومیت تصمیم غیرمنطقی و تعجب برانگیز اتحادیه اروپا که بر پایه اتهامات بی پایه و اساس، چند تبعه ایرانی را مورد تحریم قرار داده است، این اقدام را نشانه عدم صداقت کشورهای اروپایی در مبارزه با تروریسم خواند و افزود: اتحادیه اروپا به جای قرار دادن نام گروه‌های تروریستی و جنایتکاری همچون منافقین و الاحوازیه در فهرست تحریم خود، آنان را در اقدامات ضد انسانی و تروریستی خود  آزاد گذارده و حتی تحت حمایت خود قرار می دهد؛ اما جمهوری اسلامی ایران را که پرچمدار مبارزه با تروریسم در منطقه بوده و اروپا امنیت خود را مدیون آن است، مورد اتهام قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام و در چارچوب عمل متقابل اقدامات مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

روز گذشته «اندره ساموئلسن»، وزیر امور خارجه دانمارک روز سه‌شنبه ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران از قصد اتحادیه اروپا برای تحریم تهران بر اساس همین ادعاها خبر داد.

ساموئلسن در توئیترش نوشت: «روز مهمی برای سیاست خارجی اروپا! اتحادیه اروپا هم‌اکنون با اعمال تحریم علیه یک دستگاه اطلاعاتی ایران به‌دلیل توطئه‌هایش در خاک اروپا موافقت کرد. این علامتی قوی از سوی اتحادیه اروپا است مبنی بر اینکه ما چنین رفتارهایی در اروپا را نخواهیم پذیرفت».

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران

آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اعضای شورای وزیران امور خارجه اتحادیه در نشست امروز (دوشنبه)، درباره تشدید تحریم‌ها علیه تهران به توافق رسیدند.

جوزپ بورل در نشست با خبرنگاران، در لوگزامبورگ، عنوان کرد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه گروه‌های نبابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «ما درباره گسترش تحریم پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک و احتمال انتقال آن‌ها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.»

این مقام اروپایی ادامه داد که حوزه تحریم‌ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند