Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرابورس ایران در ۹ ‌ماه نخست سال ۹۷ میزبان عرضه اولیه بخشی از سهام شرکت‌های پتروشیمی غدیر، کشاورزی و دامپروری ‏بینالود نیشابور، کشت و دام قیام اصفهان، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، عطرین نخ قم، داروسازی آوه سینا، تولیدات ‏پتروشیمی قائد بصیر، سنگ آهن گهرزمین، صنایع ماشین‌های اداری ایران و کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکشنبه آتی شاهد عرضه اولیه ۱۰۳ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم شرکت کشت و صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرم‌دره معادل ۱۵ درصد از کل ۶۹۰ میلیون سهام این شرکت در بازار دوم فرابورس خواهیم بود.

 

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، یازدهمین عرضه اولیه سال ۹۷ در فرابورس مربوط به یک شرکت از گروه زراعت و خدمات وابسته است که با عرضه بخشی از سهام این شرکت در نماد «زدشت»، چهار عرضه از یازده عرضه اولیه امسال فرابورس به شرکت‌های زراعی و خدمات وابسته اختصاص می‌یابد.

 

در این عرضه اولیه که به روش ثبت سفارش انجام می‌‌شود دامنه قیمت هر سهم زدشت از مبلغ ۱۸۵۰ تا ۱۹۵۰ ریال تعیین شده و حداکثر سهامی که هر شخص حقیقی و حقوقی می‌توانند در جریان عرضه اولیه خریداری کنند ۱۲۰۰ سهم است.

 

از ارکان این عرضه می‌توان به شرکت کارگزاری بورس بهگزین به عنوان مدیر عرضه و متعهد خرید ۲۵ درصد از سهام قابل عرضه اشاره کرد.

 

همچنین شرکت مادرتخصصی و سرمایه‌گذاری سینا نیز خرید ۲۵ درصد از سهام قابل عرضه را در صورت فروش نرفتن آن در روز عرضه اولیه متعد شده است. در مجموع سقف تعهد خرید در این عرضه ۵۰ درصد از سهام قابل عرضه است که بین کارگزاری بورس بهگزین و سرمایه‌گذاری سینا تقسیم شده است.

 

گفتنی است فرابورس ایران در نه‌ماه نخست سال ۹۷ میزبان عرضه اولیه بخشی از سهام شرکت‌های پتروشیمی غدیر، کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور، کشت و دام قیام اصفهان، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، عطرین نخ قم، داروسازی آوه سینا، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر، سنگ آهن گهرزمین، صنایع ماشین‌های اداری ایران و کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت بوده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۷۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال و پرسپولیس فروخته شدند

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس برای حضور در رقابت‌های آسیایی نیاز به مالکیت مجزا از هم را دارند و از این رو پس از کش و قوس‌ها فراوان ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت از طریق فرابورس واگذار شد.

به این ترتیب، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های زیر مجموعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندر امام و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کند.

سازمان خصوصی سازی سهام این دو باشگاه را به شرکت‌های نام برده شده انتقال خواهد داد تا این دو تیم از لحاظ مالکیت مشترک، مشکلی برای کسب مجوز حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC نداشته باشند.

کد خبر 6085362

دیگر خبرها

  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • واگذاری حداکثری سهام سرخ آبی‌ها به دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی
  • عرضه سهام ۶ همتی سرخآبی‌ها در فرابورس
  • جزییات فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • دولت سرخابی‌ها را به صورت قطعی واگذار کرد؛ پرسپولیسِ بانکی، استقلال پتروشیمی
  • استقلال و پرسپولیس فروخته شدند
  • مزایده سرخابی‌ها آغاز شد
  • سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واگذار شد | واگذاری ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک
  • مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس آغاز شد
  • عکس| استوری معنادار هلدینگ خلیج فارس درباره مالکیت استقلال