Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-18@14:12:26 GMT

بعد از عمل جراحی این میوه را حتما بخورید

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۰۷۸۳۶

بعد از عمل جراحی این میوه را حتما بخورید

رکنا: بعد از عمل جراحی خورن میوه آناناس توصیه می شود زیرا سلامتی تان را زودتر به دست می آورید.

میوه آناناس دارای فواید متعددی برای سلامت از جمله کمک به هضم غذا، تقویت ایمنی بدن و تسریع روند بهبودی بعد از جراحی است.

فواید آناناس برای بهبود سریع تر بعد از جراحی و زخم ها

این میوه گرمسیری سرشار از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات مفید نظیر آنزیم های است که می تواند با التهاب و بیماری مقابله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میوه آناناس دارای فواید متعددی برای سلامت از جمله کمک به هضم غذا، تقویت ایمنی بدن و تسریع روند بهبودی بعد از جراحی است. در ادامه به برخی فواید چشمگیر این میوه اشاره می شود.

وجود آنتی اکسیدان های مقابله کننده با بیماری در آناناس

میوه آناناس نه تنها سرشار از مواد مغذی است، بلکه مملو از آنتی اکسیدان های سالم هم است. مطالعات نشان داده اند که آناناس مخصوصا سرشار از آنتی اکسیدان های موسوم به فلاوونوئیدها و اسیدهای فنولیک است که تاثیرات طولانی مدتی بر بدن دارند.

آنزیم های تسهیل کننده فرآیند هضم در آناناس

مطالعات نشان داده اند که آناناس حاوی آنزیم های گوارشی موسوم به بروملین است. این آنزیم ها موجب تجزیه مولکول های پروتئین به بلوک های ساختاری شان نظیر اسیدهای آمینه و پپتیدهای کوچک می شود. در این حالت تجزیه شده، بدن به آسانی قادر به جذب آنهاست.

کاهش ریسک ابتلا به سرطان در آناناس

معمولا روند پیشرفت سرطان با فشار اکسایشی و التهاب مزمن مرتبط است. چندین مطالعه هم نشان داده اند که ترکیبات موجود در آناناس موجب کاهش ابتلا به برخی سرطان ها می شود. طبق برخی مطالعات آزمایشگاهی هم، بروملین به مقابله با سرطان کمک می کند. برخی مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی هم نشان داده اند که بروملین با تولید مولکول های که موجب کارآیی بیشتر سلول های سفید خون در توقف رشد سلول سرطانی و حتی نابودی سلول های سرطانی می شود، سیستم ایمنی را تحریک می کند.

تسکین علائم آرتروز با آناناس

مطالعات نشان داده اند به دلیل وجود خواص ضدالتهابی بروملین، این میوه می تواند موجب تسکین درد در افراد مبتلا به آرتروز التهابی شود. در یک مطالعه جدید در مورد بررسی تاثیر بروملین بر بیماران مبتلا به آرتروز مشخص شد مصرف مکمل آنزیم حاوی بروملین به تسکین درد کمک می کند.

سریع روند بهبود بعد از جراحی

بار دیگر خواص ضدالتهابی بروملین موجب تسریع روند بهبود بعد از عمل جراحی می شود. چندین مطالعه نشان داده اند که بروملین موجب کاهش التهاب، تورم، کبودی و درد بعد از عمل جراحی می شود. در یک مطالعه هم مشخص شد افرادی که قبل از جراحی دندان بروملین مصرف کرده بودند درد کمتری داشتند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

حکم رسوایی اخلاقی اعضای شورای شهر بابل صادر شد! / زن جوان چه کرد؟! + فیلم اعدام شدن چند تن از مسئولان در قوه قضائیه / اژه ای خبر داد لحظه تجاوز به زن جوان در ایستگاه اتوبوس+ فیلم بهروز مهتاب را زمانی که مادرش در خانه بود به اتاق خوابش برد و ..! راننده تاکسی تهرانی به زن متاهل تجاوز کرد و از آن فیلم تهیه کرد ! + عکس مادرم از ترس دوستان ناباب پدرم طلاق گرفت / از چاله به چاه افتادیم ! گفتگو با دختر کتک خورده تهرانی و پسر شکنجه گر سیرجانی + فیلم کامل خبر ویژه/ قیمت محصولات ایران خودرو اعلام شد وحشت زن مشهدی از خون بازی پسرش و ارتباط نامتعارف با یک زن اعتراف دختر 20 ساله کرجی پس از دیدن کارهای خود در دوربین های مداربسته+ عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا ساشا سبحانی آقازاده حاشیه ساز بعد از کتک خوردن چه گفت؟ + فیلم جزییات آتش سوزی خوابگاه مدرسه دخترانه شادگان / تکرار فاجعه در زمستان اعدام سعید مومیوند متوقف شد ! / جزییات پرونده دختر 2 ماهه قربانی انتقام مادر سنگدل از شوهرش شد+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت سرطان دندان ابتلا به سرطان عمل جراحی توصیه بیماری ساعت عکس فیلم دختر مرد پسر سیرجانی دختر تهرانی پسر تصاویر سیرجان آزار دختر تهرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیک بیوتی

  تبلیغات ومدشدن محدود به اینها نیست وبه سایز واندازه بدن هم رسیده تاکار وکاسبی جراحان زیبایی حسابی سکه شود؛ جراحی‌هایی که امروزه بی‌رویه‌ شده‌اند و به‌جرات می‌توان گفت یک اپیدمی خطرناکند.به‌واقع باید گفت درهیچ قرنی به اندازه قرن اخیر، معیارهای زیبایی متغیر نبودند. قرن اخیر را می‌توان دوره اپیدمی جراحی‌های زیبایی و دستکاری درظاهر آدم‌ها نامید. تغییراتی که از شکل و ظاهر بینی گذر کرده و به رنگ پوست، سایز بدن، برجسته‌سازی نقاط مختلف بدن وصورت وحتی رنگ چشم‌ها هم رسیده است؛ تجارت کثیفی که جز افسردگی، سرخوردگی و...برای افراد وبی‌هویتی و بی‌اعتبار کردن ارزش‌های واقعی جوامع عایدی دیگری نداشته؛ هرچند سود این تجارت در جیب صاحبان صنایع می‌رود، البته سلبریتی‌ها هم در این تجارت سود می‌کنند، چون همچنان می‌توانند دیده شوند.دنیای مجازی وترویج جرای‌های زیبایی جراحی‌های زیبایی دردنیای امروز پدیده‌ای بسیار گسترده واپیدمیک است که رسانه‌ها،سلبریتی‌ها ودنیای مجازی نقش مهمی درافزایش این پدیده،به‌خصوص دردهه‌های اخیر داشته‌اند. مصطفی آب‌روشن به جام‌جم می‌گویدباپیشرفت فناوری وعلم پزشکی،امکانات متنوعی برای انجام این نوع جراحی‌ها وجود دارد و این امر باعث شده تعداد افرادی که به جست‌وجوی زیبایی و جذابیت هستند، به‌شدت افزایش یابد.این آسیب‌شناس اجتماعی می‌گوید سلبریتی‌ها به‌عنوان گروه‌های مرجع ومحبوب درجامعه،تأثیر بسزایی بر نگرش افراد دارند و بارفتارو ظاهر خود،الگو و الهام‌بخش بسیاری از افراد هستند، بنابراین بسیاری از جوانان به‌دنبال شباهت به سلبریتی‌ها هستند و تلاش می‌کنند تا ظاهر و سبک زندگی آنها را تقلید کنند.به گفته آب‌روشن،دنیای مجازی نیز نقش مهمی درترویج جراحی‌های زیبایی داردو شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فضای گسترده‌ای برای نمایش زندگی‌های لوکس و به‌ظاهرمتقاعدکننده فراهم کرده است.او می‌افزاید: افراد دراین فضا با مشاهده عکس‌ها، فیلم‌های سلبریتی‌ها وشخصیت‌های معروف،تحت فشارقرارمی‌گیرندتا به آنچه استاندارد زیبایی تعریف شده،دست یابند.این فضا باعث شده تا جوانان زیادی به جست‌وجوی روش‌های متنوع برای بهبود ظاهر خود باشند. 
 
این جراحی‌ها مد و پرستیژ اجتماعی تلقی می‌شود
این جامعه‌شناس باتاکید براین مسأله که زیبایی ظاهری با جلوه‌های مختلف و متنوع آن یکی ازارزش‌های مهم اجتماعی درهمه جوامع دنیا به‌شمار می‌آید ودرتعاملات اجتماعی تاکید زیادی برآن می‌شود،به شکلی که عدم مدیریت بر بدن یا محرومیت فرد از زیبایی، به‌ شکل ضمنی ممکن است باعث طرد اجتماعی فرد شود وتسری وپیامد این افکار از منظر روان‌شناختی اشخاص را دچار انزوا، پریشانی و ناکامی ‌کند، می‌گوید: هرقدر فاصله وضعیت موجود چهره با وضعیت مطلوب و آرمانی بیشتر باشد، شخص دچار اختلال ذهنی شده و اعتمادبه‌نفس خود را ازدست می‌دهد،براین مبناجوان امروزی میل شدیدی دارد تامتمایزو پسندیده‌تر در جامعه ظاهر شود.بنا برنظر این آسیب‌شناس هرقدر فراوانی افرادی که به جراحی‌های زیبایی روی می‌آورند، بیشتر می‌شود، به همان اندازه انگیزه برای افرادی که تمایلی به این کار نداشته‌اند نیز بیشتر می‌شود؛ زیرا در وضعیت یادشده، این الگوی رفتاری به‌عنوان یک مد و پرستیژ اجتماعی تلقی می‌شود و با توجه به آنچه در جامعه ما در حال رخ‌دادن است،درمی‌یابیم که افراد ناخواسته این الگوی تقلیدی رادرذهن‌شان ضرورت‌انگاری می‌کنند و جراحی زیبایی را جزو اولویت‌های زندگی قرار می‌دهند.جامعه ایران تمایل دارد در هر حوزه‌ای قالب‌های سطحی مدرنیته را به‌عنوان سبک زندگی انتخاب کند.در جامعه ما شکل طبیعی بدن نه‌فقط از تاثیرپذیری مدرنیته بی‌نصیب نمانده، بلکه رکورددار بالاترین عمل‌های زیبایی در جهان شده که این الگوی رفتاری جمعی معیاری برای بازنمایی وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه است. به گفته آب‌روشن جامعه توده‌وار ایران تمایل دارد تا درهر حوزه‌ای قالب‌های سطحی مدرنیته را که بیشتر جنبه نمایشی دارد، به‌عنوان سبک زندگی انتخاب کند. افراد در دنیای مدرن، به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی به علت شناخت‌های سطحی و گذری، ناگزیر بر مبنای وضعیت ظاهری‌شان مورد قضاوت و انتخاب قرار می‌گیرند؛ بر این اساس افراد می‌کوشند که فرم طبیعی بدن خود را به شکل پذیرفته‌‌شده اجتماعی تغییر دهند؛ چراکه از منظر افرادِ جامعه، این تلقی وجود دارد که زیبایی ظاهری با ویژگی‌های شخصیتی شایسته و مطلوب رابطه معناداری دارد، به ‌عبارتی چهره زیبا نشان از شخصیت زیبا دارد.

زنان برای بالا بردن شانس دیده‌شدن دست به جراحی می‌زنند 
بنابرنظر این آسیب‌شناس اجتماعی کسانی که باورهای سنتی زیباشناختی دارند،تصویری کاملا پسندیده ازظاهر خوددارند و برعکس کسانی که اندیشه‌های مدرن را در سر می‌پرورانند، تصویری غیرقابل تحمل از فرم بدن خود دارند.با توجه به الگوهای پذیرفته‌شده مدرن، فرم بدن باید لاغر، جذاب، متناسب وجوان به نظر برسدکه درجامعه ما به علت باورهای فرهنگی، دینی و عرفی این‌گونه خصوصیت‌ها کمتر قابل عرضه در حوزه عمومی است.در نتیجه جوانان و دختران در واکنش به این محدودیت‌های قانونی که هر نوع کام‌جویی زن و مرد رادرچارچوب نظام خانواده تعریف کرده، به جراحی‌های مختلف بدن، به‌خصوص جراحی بینی و صورت جهت تاثیرگذاری بیشتر روی آورده‌اند. به ‌عبارتی در جامعه‌ای که به علت منعیات اجتماعی و فرهنگی زن به‌طور آزادانه قدرت انتخاب در همسریابی ودوستی با جنس مخالف را نداشته و نگاهی شیءواره درمورد زنان حاکم بوده،بدیهی است که زنان تلاش می‌کنند به اشکال مختلف خود راعرضه کنند.براین اساس تنها عضوی ازبدن که امکان وقابلیت عرضه درحوزه عمومی را دارد، مورد توجه افراطی قرارمی‌گیردبنابراین زنان سعی می‌کنندبیشترین تغییرات ومدیریت را درقرص صورت اعمال کنند تا شانس دیده‌شدن و مورد انتخاب قرار گرفتن را به شکل معناداری افزایش دهند.

دیگر خبرها

  • مربیان پرسپولیس در آبادان احساس غربت نمی‌کنند!
  • لوزه‌های بزرگ را به حال خود رها نکنید
  • این موجودات دوست داشتنی را بخورید!
  • معرفی بهترین روش های لاغری
  • فیک بیوتی
  • درمان لوزه بزرگ را جدی بگیرید
  • جراحی برداشتن لوزه؛ چرا و چه کسانی؟
  • پوست این میوه را حتما بخورید!
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • برای افزایش قد این ویتامین را بخورید