Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@15:18:05 GMT

بررسی کرسی‌های نظریه‌پردازی در «زاویه»

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۰۸۹۵۸

بررسی کرسی‌های نظریه‌پردازی در «زاویه»

برنامه «زاویه» با موضوع «پرسش از سرنوشت هیات حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی» امشب (۱۹ دی‌ ماه) به روی آنتن می‌رود.

به گزارش ایسنا، برنامه «زاویه» با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه (دبیر و نایب رییس هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی) و حسین سلیمی (رییس دانشگاه علامه طباطبایی)، چهارشنبه (۱۹ دی‌ماه) ساعت ۲۱ به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در توضیح این برنامه آمده است:

آزاداندیشی برای ما ایرانیان مساله جدیدی نیست. از مشروطه به این سو آزاداندیشی اولین دغدغه ذهن روشنفکران ایرانی بوده است. در انقلاب اسلامی نیز آزادی آرمان برجسته‌ای بود و یکی از اساسی‌ترین نقدهایی که به حکومت پهلوی می‌شد، بستن درهای آزاداندیشی و تعقل بود. آرمان آزاداندیشی به دلایل مختلف یک ضرورت بنیادی است. به لحاظ علمی تنها در یک فضای آزاد است که تجلی اندیشه ممکن خواهد بود و از حیث اجتماعی و فرهنگی، آگاهی جامعه وابسته به وجود چنین فضایی است. شاید به همین دلایل بود که مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه فرمودند یکی از کارهایی که باید در زمینه مسائل گوناگون اجتماعی و سیاسی و علمی انجام بگیرد، میدان دادن به اظهار نظر دانشجویان است.

در همان دیدار نیز تأکید کردند که کرسی‌های آزاداندیشی باید در دانشگاه‌ها تحقق پیدا کند و تشکیل بشود و دلیل این تأکید را این گونه عنوان کردند: «اگر بحث‌های مهم تخصصی در زمینه سیاسی، در زمینه‌های اجتماعی، در زمینه‌های گوناگون حتی فکری و مذهبی، در محیط‌های سالمی بین صاحبان توان و قدرت بحث مطرح بشود، مطمئناً ضایعاتی که از کشاندن این بحث‌ها به محیط‌های عمومی و اجتماعی ممکن است پیش بیاید دیگر پیش نخواهد آمد.»

بعد از این دیدار بود که شورایی در وزارت علوم برای پیگیری و اقدام نسبت به راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تشکیل شد. بنابراین در این قسمت، برنامۀ زاویه قصد دارد با توجه به نکات ذکر شده و با نگاه مأموریت‌های این تشکیلات، به طرح مباحثی بپردازد که پیرامون این مفهوم و عملکرد این سازمان قابل طرح است. 

 برنامه «زاویه» به تهیه‌کنندگی علی خواجه و با اجرای حبیب‌الله رحیم‌پور هر هفته چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برنامه زاویه شبکه چهار سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظریه محبوب؛ چپ‌پا‌ها کاشته‌زن‌ های بهتری هستند! / فیلم

به نظر می‌رسد بازیکنان چپ‌پا مهارت و تبحر بیشتری در نواختن و گل کردن ضربات آزاد و ایستگاهی دارند.

دانلود (87.8MB)

دیگر خبرها

  • تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم
  • از شاخص‌های هنجاری علم تا ظهور اخلاق علمی
  • نظریه محبوب؛ چپ‌پا‌ها کاشته‌زن‌ های بهتری هستند! / فیلم
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • زرند، پیشروترین شهرستان در زمینه کنترل و مهار معضل اعتیاد 
  • یادواره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • لحظات ترور فرمانده ارشد حزب الله لبنان از زاویه پهپاد
  • برخورد قاطع با هنجار شکنان ضروری است
  • بازنمایی رسانه‌ای نقش زنان در سینما
  • امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تحولات منطقه را بررسی کردند