Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@10:59:15 GMT

بزرگ ترین حسرت «بانوی عمارت» در زندگی شخصی

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۰۹۱۶۵

روزنامه خراسان نوشت: حضور «مریم مومن» در برنامه «حالا خورشید» به بهانه نقش آفرینی موفق اش با دو سوال متفاوت که «رشیدپور» از او پرسید، جالب تر هم شد.

بازیگر نقش اول سریال «بانوی عمارت» در سریال پربیننده ای که طبق نظرسنجی «حالا خورشید» با استقبال 93 درصدی مردم مواجه شد، روز گذشته و در پاسخ به سوال مجری درباره مهم ترین آرزویش در زندگی گفت: «اگر می شود، نگویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» او در پاسخ به سوالی درباره تنها حسرت زندگی اش به ویژه در این روزها که تا حد زیادی هم مشهور شده، جواب جالبی داد. «مومن» در پاسخی کوتاه به سوال رشیدپور گفت: «بزرگ ترین حسرت من، داشتن یک خواهر یا برادر است.» به همین بهانه، لازم می دانم که چند نکته را خطاب به والدین عزیز یادآوری کنم.

   امروزه آسیب های تک فرزندی را همه می دانند

زمانی که یک پدر و مادر طعم شیرین فرزند اول را می چشند، پس از مدتی به داشتن فرزند بعدی فکر می کنند اما در این میان برخی از پدر و مادرها دچار تعارض می شوند که اصلا آوردن فرزند دوم چه اهمیتی دارد؟ گاهی این افراد در توجیه تک فرزندی خود این طور دلیل می آورند که آدم یک فرزند داشته باشد و همان را خوب تربیت کند، کار بزرگی کرده است. غافل از این که امروزه، آسیب های تک فرزندی تقریبا برای همه پدر و مادرها روشن شده است.

     2 نکته مهم خطاب به والدین تک فرزند

اگرچه تا قبل از دهه 90 شمسی، تبلیغات شدید و البته بدون پشتوانه علمی و تحقیقی کافی برای داشتن فرزند کمتر انجام شد اما پس از مدتی با آگاهی از آثار سوء و زیان بار شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر»، مجدد تمهیدات و آموزش های لازم برای فرزندآوری فراهم شد. در این میان باز هم والدینی هستند که درباره آوردن فرزند بیشتر دچار نگرانی هایی هستند که در ادامه دو نکته مهم خطاب به والدین مطرح می شود.

1- تک فرزندی سلامت روان خودتان را هم تهدید می کند:

مطالعات نشان داده که هزینه، وقت و انرژی لازم برای تربیت یک فرزند از دو فرزند بیشتر است به دلیل این که پدر و مادر تک فرزندها تنها همبازی و جایگزین خواهر و برادر برای او هستند. بنابراین مجبورند تمام وقت و انرژی خود را صرف سرگرم کردن یا پرکردن وقت او قرار دهند. همچنین برای اثبات علاقه و توجه، مدام نیازهای مالی او را برآورده می کنند و هزینه بیشتری روی دست شان، گذاشته خواهد شد. در نهایت والدین تک فرزند زودتر از بقیه به «سندروم آشیانه خالی» گرفتار خواهند شد و مشکلات روان شناختی که با ازدواج یا تحصیل یا ترک منزل پدری توسط تک فرزند برای والدین ایجاد می شود با علایم افسردگی، احساس تنهایی، پوچی، بی هدفی، غمگینی و ... همراه است.

2- فرزند دوم باعث موفقیت خودش و فرزند اول می شود:

  فرزند دوم سازگاری و روابط اجتماعی بالاتری از طریق تعاملات خود برای فرزند اول فراهم می آورد در حالی که غالبا تک فرزندها، سازگاری پایین و روابط اجتماعی ضعیفی دارند. همچنین میزان همدلی و نوع دوستی در خانواده های تک فرزند کم و محدود است اما تولد فرزند دوم به افزایش همدلی و نوع دوستی فرزند اول کمک می کند چراکه تک فرزندها به دلیل تمرکز توجه پدر و مادر روی آن ها، معمولا ویژگی های افراد خودشیفته و خود محور را بروز می دهند که همه چیز در اختیار و در خدمت آن ها بوده است. فرزند دوم به سلامت روان فرزند اول کمک فراوانی می کند در حالی که اگر فرزند اول تک فرزند باقی بماند با اضطراب های متعدد و نشانه های بیماری معمولا جزو بیشترین مراجعه کنندگان به مشاوران کودک هستند. در واقع در این خانواده ها برای نبود فرزند دیگر، تمام توقعات، انتظارات و حتی آرزوهای والدین روی یک فرزند متمرکز می شود که اضطراب یا کاهش اعتماد به نفس فرزند را در پی دارد. همچنین باعث وابستگی افراطی بین پدر و مادر و تک فرزند می شود که تولد فرزند دوم و حتی بیشتر به حل این مشکلات کمک می کند.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه خودرو پکن

تیگو ۹ کانسپت طراحی خانواده تیگو را با شکل کلی پایدار و مجلل به ارث برده است. جلوپنجره الماسی، رینگ‌های بزرگ و چراغ‌های عقب از نوع متصل، حس طراحی آن را برجسته می‌کند. فضای داخلی خودرو با مقدار زیادی چرم و مواد بافت چوبی پیچیده شده که با صفحه نمایش مرکزی بزرگ هماهنگ شده و حسی سرشار از تکنولوژی و تجمل را منتقل می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، تیگو ۹ مجهز به نسل جدید پیشرانه سوپر هیبریدی Q-POWER چری است که از مزایای قدرتمند بودن، مصرف سوخت پایین و شارژ سریع برخوردار است. مصرف سوخت آن تنها ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و برد جامع آن به بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد. باتری این خودرو می‌تواند در ۲۰ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود و این اولین بار است که حداکثر توان ۶.۶ کیلووات تخلیه خارجی را در خود جای داده که استفاده از خودرو در فضای باز را بسیار راحت می‌کند. تیگو ۹ مجهز به رانندگی خودکار سطح L ۲.۵، با ۱۹ عملکرد ADAS مانند APA، LKA و DOW است. در عین حال، تیگو ۹ با استاندارد ایمنی پنج ستاره مطابقت دارد، بیش از ۸۵٪ خودرو از فولادی با مقاومت بالا استفاده می‌کند که استاندارد‌های ایمنی پنج ستاره جهانی مانند C-NCAP، ANCAP و EUCAP را پاس می‌کند.

تیگو ۹ یک شاسی بلند پرچمدار است که تجملات، هوشمندی و ایمنی را با یکدیگر ادغام می‌کند و برای افراد حرفه‌ای که کیفیت زندگی عالی را دنبال می‌کنند، با دقت ساخته شده است. این خودرو از روشی زیباتر، مجلل، هوشمندتر و دوستدار محیط زیست برای سفر حمایت می‌کند و هر سفری را به تصعید زندگی با کیفیت تبدیل می‌کند. تیگو ۹ با ویژگی‌های فنی، لوکس و تجاری خود نیاز‌های سفر را کاملاً برآورده می‌کند و به سرنشینان اجازه می‌دهد تا از سفر با کیفیت، حتی در زندگی کاری پرمشغله خود لذت ببرند.

در آینده، تیگو ۹ به‌روزرسانی و ارتقای محصول را ادامه خواهد داد و کیفیت بالاتر و تجربه سفر بهتری را برای مشتریان بیشتری در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد.

دیگر خبرها

  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه خودرو پکن
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند
  • سه قلوهای رادکانی در انتظار حمایت مسئولان + فیلم
  • سندروم مسئله با پدر در کمین دختران
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • پس از طلاق ملاقات با فرزند چه شرایطی دارد؟
  • سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی در کردستان جریان دارد
  • مشاوره؛ حریمی امن برای بازیابی، تقویت و پیشرفت