Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@15:23:43 GMT

یک گام تاگازی شدن سوخت کامل نیروگاه شهید رجایی

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۰۹۷۸۹

یک گام تاگازی شدن سوخت کامل نیروگاه شهید رجایی

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرخ زاد در جلسه کارگروه آلودگی هوا که با حضور فرهورمدیرعامل نیروگاه شهید رجایی، پسندیده مدیرکل حفاظت محیط زیست، مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران، صالحی سرپرست دفتر شهری و شوراها در استانداری برگزار شد اظهارداشت: توجه به محیط زیست و کاهش الاینده ها از دغدغه هایی است که می تواند به سالم سازی محیط زندگی مردم منجر شود و همه وظیفه داریم در این زمینه حساس باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: نقش نیروگاه شهید رجایی در آلودگی هوای و نیز تاثیر آن بر اقلیم استان قزوین همیشه یکی از نگرانی های مردم بوده لذا تلاش شد تا با تغییر نوع سوخت آن برای کاهش آلودگی ها اقدام شود.

وی تصریح کرد: این نیروگاه در استفاده از گاز طبیعی و کاهش سوختهای آلاینده ازت و گازوئیل موفق عمل کرده اما برای رفع نگرانی مردم  ضروری است تاثیر اقدامات انجام شده توسط کارشناسان از طریق رسانه ها در اختیار عموم قرار گیرد.

فرخزاد یادآورشد: مصوبه دولت مبنی بر تامین سوخت صنایع با گاز طبیعی و انرژی های پاک باید با جدیت اجرایی شود که در این راستا شرکت گاز استان در جایگزینی سوخت مایع با گاز طبیعی در سال گذشته توانست رتبه اول کشور را کسب کند که جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: تلاش شرکتهای گاز و پخش فرآورده های نفتی و سایر دستگاههای اجرایی در این راستا موجب جایگزینی سوخت پاک در نیروگاه شده و این کار به حفظ محیط زیست و جلوگیری از کاهش ذخایرنفتی با افزایش سهم گاز استان منجر شده است.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهارداشت: برای افزایش استفاده از انرژی های نو در استان اقدامات خوبی انجام شده و با توجه به ظرفیت های موجود استان در زمینه تولید انرژی های پاک، مکانی برای استقرار شهرک انرژی در استان مشخص شده و دولت نیز تسهیلات و مشوق های خوبی به متقاضیان ایجاد نیروگاه با انرژی های پاک ارایه می کند.

وی گفت: تاکنون ۱۲۳مجوز احداث نیروگاه با انرژی های پاک در استان  صادر شده که از این تعداد ۲۲ واحد فعال هستند و موضوع اجرایی نشدن سایر طرح های نیروگاهی در دست بررسی و رسیئدیگی برای تعیین تکلیف است.

فرخزاد تصریح کرد: در سال جاری ۲۲۵۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در سوخت نیروگاه برق شهید رجایی در ۹ ماهه اول سال جاری استفاده شده که معادل ۹۵ درصد سوخت این واحد را تشکیل می دهد.

یادآوری می شود در سالهای گذشته دو واحد نیروگاه شهید رجایی و سیمان آبیک همواره به عنوان واحدهای آلاینده محسوب می شدند که با اقدامات بسیار موثر انجام شده و تغییر سوخت نیروگاه به گاز طبیعی گام بزرگی در سالم محیط زیست و سلامت مردم برداشته شده است و اگر کارخانه سیمان نیز برای رفع آلایندگی اقدام کند دغدغه مردم استان برطرف خواهد شد.

کد خبر 4508725

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین نیروگاه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۹۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین جزئیات از ساخت نیروگاه‌های برق‌ هسته‌ای ایران

دریافت 14 MB

به گزارش همشهری‌ آنلاین رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در بوشهر ۲ واحد جدید به‌صورت سه شیفت در حال ساخت و تجهیزات آن در حال ساخت و تامین است. طبق برنامه ۲ نیروگاه هزار مگاواتی دیگر حداکثر تا پنج سال آینده در مدار قرار خواهد گرفت و در تلاشیم تا نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی دارخوین هم به اتمام برسد.

کد خبر 846150 منبع: میزان برچسب‌ها هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر ویژه نیروگاه

دیگر خبرها

  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • انجام تعمیرات کامل نیروگاه برق شهرستان ری
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • اسلامی: ارزش سوخت فسیلی صرفه‌جویی شده در نیروگاه بوشهر ۸ میلیارد دلار است
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • جدیدترین جزئیات از ساخت نیروگاه‌های برق‌ هسته‌ای ایران