Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: اگر استفاده از کودهای زیستی در کشور توسعه یابد، تولید محصولات سالم غذایی نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، مصطفی قانعی با اشاره به ضرورت استفاده از کودهای زیستی در کشور، بیان کرد: امروزه پرورش بهینه گیاهان سالم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این موضوع محقق نمی‌شود، مگر با استفاده از کودهای زیستی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: امروزه در دنیا استفاده از هر روش و فناوری که به افزایش بازده محصولات کشاورزی بینجامد، مورد استقبال قرار خواهد گرفت. از جمله این روش‌ها استفاده از انواع کودهای زیستی است که نیازهای گیاه را در راستای تولید محصول با کیفیت تأمین می‌کند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در ادامه بیان کرد: این روزها کودهای زیستی، جایگزین مناسبی برای کودهای شیمیایی به شمار می‌رود. این کودها از مواد تجدیدپذیر زیستی تشکیل شده‌اند و با وجود رساندن مواد غذایی در مدت زمان طولانی‌تر به گیاه، خاک را تقویت کرده و با اثرات مثبتی که روی محیط اطراف ریشه گیاه و میکروبیوم آن می‌گذارد، سلامت گیاه را در طولانی مدت تضمین می‌کند.

به گفته قانعی، ماندگاری طولانی مدت این کودها و عدم آلوده کردن محیط زیست، از دیگر مزیت‌های این کودها در مقایسه با کودهای شیمیایی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کود زیستی معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۰۹۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در دو ماه آینده

گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور افزایش ظرفیت تولید محصول پژو پارس و فراخوان متقاضیان طبق اولویت‌بندی سامانه یکپارچه، با برنامه‌ریزی و هماهنگی با شبکه تامین و قطعه‌سازان این خودرو، ظرفیت تولید روزانه خود را از ۴۰۰ دستگاه از ابتدای امسال، به تدریج به ۷۰۰ دستگاه در کم‌تر از دو ماه خواهد رساند.

 این اقدام ایران خودرو پیرو تمدید مجوز تولید پارس از سوی سازمان ملی استاندارد برای بهار ۱۴۰۳ صورت گرفته است.

 به این ترتیب با افزایش ظرفیت خطوط پژو پارس در پایگاه‌های تولیدی ایران‌خودرو، تولید این محصول طبق مجوز صادره با حداکثر ظرفیت تولیدی که تاکنون وجود داشته، ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • چسب‌های زیستی جایگزین چسب‌های صنعتی خواهند شد
  • اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام در دومین جشنواره «ایده تا محصول صنعت ارتباطات»
  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در دو ماه آینده
  • هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی
  • چربی‌سوزی مؤثر با این ۵ ماده غذایی
  • چهار ماده غذایی ارزان و سالم مخصوص سفر
  • خداحافظی طولانی کثیف‌ترین سوخت فسیلی جهان
  • آیا غذاهای سالم با التهاب مفاصل مرتبط است؟
  • حمایت از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی در قالب برنامه «فن‌تز»
  • عوارض خوردن خوراکی و نوشیدنی‌های صنعتی بجای وعده غذایی