Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:11:48 GMT

ناگفته های ایلام در دوران دفاع مقدس بسیار است

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۱۱۴۵۵

ناگفته های ایلام در دوران دفاع مقدس بسیار است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: استان ایلام دارای ناگفته های بسیاری از دوران دفاع مقدس است که باید در سطح ملی بیان شوند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان با حضور استانداران سابق ایلام اظهار داشت: ایلام دارای خاطرات زیادی از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی است که رشادت های مردم این استان به خصوص در جنگ هشت ساله باید در سطح ملی بازگو شود چراکه ناگفته های زیادی در این استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با گرامیداشت عملیات فتح میمک افزود: عشایر این استان در هشت سال جنگ تحمیل برای مقابله با دشمن بعثی مسلح شدند و به خوبی دشمن را از مرزها بیرون راندند.
امام جمعه ایلام دعوت از استانداران سابق را برای توسعه استان بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: حضور استانداران سابق نشان می دهد یک مسئولیت فرصت است و از آن فقط عملکردهای ماندگار باقی می ماند که در دنیا و هم آخرت انسان تاثیر دارد.
کریمی تبار تصریح کرد: دشمن امروز با روش های مختلف درصدد ایجاد جنگ روانی در کشور بوده و نیاز است مسئولان با همکاری مردم در راستای حل مشکلات اقتصادی گام بردارند و قطعا مثل گذشته بر دشمن پیروز می شویم.

*ظرفیت های نفت و گاز ایلام باید بیشتر استفاده شود
یکی از استانداران سابق ایلام در این جلسه اظهار داشت: استان ایلام در هشت سال جنگ تحمیلی شاهد بمباران های بسیار زیادی بود و مردم ایلام با مقاومت و ایستادگی شهر را ترک نکردند و این استان نمادی از مقاومت هستند.
کیومرث فرجاد عنوان کرد: این استان روی میدان های بزرگ نفت و گاز قرار دارد و باید از این ظرفیت های بزرگ برای توسعه و اشتغال در استان بیشتر استفاده و از میدان های نفتی مشترک نیز باید بیشتر استفاده شود.
وی گفت: ایلام در بین کوه های بزرگ قرار دارد و ریل قطار و جاده های ارتباطی استان حتما باید توسعه پیدا کنند و البته کارهای خوبی شروع شده که باید استمرار داشته باشد.
وی افزود: امنیت مهمترین مولفه توسعه است حتما برای توسعه همه جانبه استان ایلام با توجه به اینکه این استان دارای 420 کیلومتر مرز مشترک است یک تیپ زرهی در نوار مرزی استان مستقر شود.

*شاهد توسعه بخش های همه جانبه استان هستیم
یکی دیگر از استانداران سابق ایلام در این جلسه اظهار داشت: کارهای بسیار خوبی در بخش راه، گردشگری، اربعین و ...در استان شکل گرفته و همدلی و وحدت بسیار خوبی برای توسعه وجود دارد.
حجت الاسلام صحبت الله رحمانی عنوان کرد: گردشگری مذهبی به واسطه مرزی مهران یکی از ظرفیت های بزرگ در استان است که باید توسعه زیرساخت های گردشگری مذهبی مثل زائرسراها، هتل در استان بیشتر ساخته شود.

*شهر ایلام باید شاداب شود
یکی از دیگر استانداران سابق ایلام نیز در این جلسه اظهار داشت: شهر ایلام نسبت به گذشته تفاوت های زیادی نکرده و این شهر باید شاداب، زنده و سرحال شود.
احمد حسینی عنوان کرد: بافت شهری ایلام نسبت به سال های گذشته تغییری نکرده است و باید پروژه هایی در جهت زیباسازی و شادابی شهر اجرا شود.
وی تصریح کرد: ایلام دارای طبیعتی چهار فصل است و باید از ظرفیت های گردشگری این استان برای رونق اشتغال و توسعه همه جانبه استان استفاده شود.
7177/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي امام جمعه ايلام شوراي اداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۱۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، اسماعیل عسگری افزود: ۱۷۷ گلزار شهید در استان ساماندهی شده و ۵۶ اماکن مقدس در دست اقدام است.
وی با اشاره به نقش ویژه عشایر در دفاع از کشور، خاطرنشان کرد: مقرر است در پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری یادواره شهدای شاخص عشایری چهارمحال و بختیاری با هدف شناسایی بیشتر این شهدا برگزار شود..
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: سردار شهید الیاس ارجمند فرمانده اطلاعات-عملیات تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم (ع) و دانش آموز شهید ظفر خالدی به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۳ کشور انتخاب شده‌اند و کوچکترین رزمنده دفاع مقدس محور این یادواره است.

دیگر خبرها

  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی
  • معرفی و دانلود بهترین طرح‌های بکگراند دفاع مقدس