Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@07:04:37 GMT

ترزامی: از اتحادیه اروپا خارج میشویم

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۱۱۹۲۲

نخست‌وزیر بریتانیا امروز ضمن رد به تعویق انداختن برگزیت، تاکید کرد که کشورش 29 مارس از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. ناطقان: «ترزا می» نخست وزیر بریتانیا امروز چهارشنبه گفت که کشورش روز بیست ونهم مارس (نهم فرودین ۱۳۹۸) از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.
بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، نخست‌وزیر انگلیس بار دیگر تعویق خروج کشورش از اتحادیه اروپا (برگزیت) را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دیروز سه شنبه روزنامه انگلیسی «تلگراف» به نقل از سه منبع اروپایی که نامشان فاش نشد، نوشته بود که مقامات اروپایی در حال بررسی چگونگی تمدید دوره زمانی اجرای ماده ۵۰ پیمان لیسبون هستند. با این حال«استفن بارکلی» وزیر برگزیت این کشور تأکید کرد که لندن همچنان در نظر دارد تا در زمان تعیین شده از اتحادیه اروپا خارج شود و اصلا به دنبال تمدید این مهلت نیست.
بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، دو سال بعد از به جریان انداختن ماده ۵۰ معاهده لیسبون، بریتانیا باید از اتحادیه اروپا خارج شود، اما در صورت توافق اعضای اتحادیه، این تاریخ می‌تواند تغییر کند و ضرب‌الاجل برگزیت به تعویق بیافتد.
اظهارات این منابع اتحادیه اروپا ساعاتی پس از آن مطرح شده بود که دولت انگلیس یکی از معاونان کابینه را به دلیل عنوان کردن احتمال تمدید ماده ۵۰ از جانب لندن همزمان با تلاش برای متقاعد کردن اعضای پارلمان برای حمایت از متن توافق تنظیم شده نخست‌وزیر انگلیس درباره برگزیت، به شدت سرزنش کرد.
بعد از روز خروج یعنی ۲۹ مارس سال ۲۰۱۹ (نهم فروردین ۱۳۹۸)، ۲۱ ماه دوره گذار تعیین خواهد شد که به معنای دوره‌‌ای پیش از دوره پسابرگزیت است. در دوره گذار که تا پایان سال ۲۰۲۰ به طول خواهد انجامید، بریتانیا همچنان در اتحادیه اروپا باقی می‌ماند اما قدرتش محدودتر از قبل خواهد بود.
واژه برگزیت، کوتاه شده عبارت انگلیسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است (Britain exits the EU). در واقع فرآیند برگزیت، خارج شدن بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) از اتحادیه‌ایست که قواعد تجاری، سیاسی و قضایی کشورهای عضو را رقم می‌زند.
مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) در ماه جولای سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند و مذاکرات دو ساله خروج ماه مارس سال ۲۰۱۷ شروع شد. آن زمان اعلام شد که اواخر ماه مارس ۲۰۱۹ لندن باید رسما از اتحادیه اروپا خارج شود.
منبع: فارس برچسب ها: ترزا می ، اتحادیه اروپا ، معاهده لیسبون

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ترزا می اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند

ایتنا - توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند اپ‌های قابل دانلود را در وب‌سایت‌های خود ارائه دهند، باید فرآیند تأیید محضری (Notarization) اپل را به اجرا در آورند، باید حداقل دو سال سابقه عضویت در برنامه توسعه‌دهنده اپل داشته باشند، و توسعه‌دهنده باید مستقر در اتحادیه اروپا یا دارای شعبه‌ای در آنجا باشد. به‌تازگی اپل iOS 17.5 beta 2 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد؛ اهمیت این نسخه از این جهت که است که حاصل ناچار شدن اپل به پیروی از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از GSMArena، از iOS 17.5 به بعد دارندگان آیفون در منطقه اتحادیه اروپا قادر خواهند شد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند – اقدامی که با عنوان سایدلودینگ شناخته می‌شود. دیگری نیازی به مراجعه به اپ استور اپل یا هر فروشگاه اپ دیگری برای این موضوع نیست. اپل همچنین، به لطف DMA، از iOS 17.4 پشتیبانی از اپ‌استورهای جایگزین را آغاز کرده است.

به این ترتیب امکان یافتن اپ‌ها قدری منعطف‌تر می‌شود. البته اپل این قابلیت را کاملاٌ رایگان در اختیار قرار نمی‌دهد. توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند اپ‌های قابل دانلود را در وب‌سایت‌های خود ارائه دهند، باید فرآیند تأیید محضری (Notarization) اپل را به اجرا در آورند، باید حداقل دو سال سابقه عضویت در برنامه توسعه‌دهنده اپل داشته باشند، و توسعه‌دهنده باید مستقر در اتحادیه اروپا یا دارای شعبه‌ای در آنجا باشد.

 
و البته فقط اینها نیست. تنها اپ‌هایی که در سال گذشته یک میلیون نصب اول یا بیشتر سالانه در iOS در اتحادیه اروپا داشته‌اند واجد شرایط توزیع به این روش هستند. بنابراین، هنوز دیوارهای اپل وجود دارد، اما کوتاه‌تر شده‌اند.. خبر خوب این است که اپ‌های دانلود شده از وب‌سایت‌ها را می‌توان مانند سایر اپ‌های پشتیبان‌گیری، بازیابی و به‌روزرسانی کرد.
 
هنگامی که کاربر می‌خواهد چنین اپی را نصب کنید، یک برگه سیستم می‌بیند که نام اپ، نام توسعه‌دهنده، توضیحات اپ و اسکرین‌شات‌هایی از آن را نشان می‌دهد، و باید به آن برنامه‌نویس مجوز صریح دهید تا اپ خود را نصب کند. کاربران فقط می‌توانند از این ویژگی در داخل اتحادیه اروپا و فقط در آیفون‌ استفاده کنند.
 
مزیت همه این‌ها برای توسعه‌دهندگان این است که آنها مجبور نخواهند بود برای اپ‌هایی که در وب‌سایت‌ها توزیع می‌شوند مبلغی از فروش اپلیکیشن‌ها را به اپل بپردازند. اما این بدان معنا نیست که آنها چیزی پرداخت نخواهند کرد - اپل برای هر نصب سالانه بیش از یک میلیون در سال گذشته کارمزد 0.5 یورویی موسوم به «هزینه فناوری اصلی» را طلب می‌کند. خوشبختانه، این هزینه حداقل برای موسسات غیرانتفاعی، موسسات آموزشی و نهادهای دولتی معاف شده است.

دیگر خبرها

  • خارج شدن واحد یک نیروگاه حرارتی بیستون
  • آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند
  • حذف بازی تکراری از مراحل دوم به بعد جام حذفی انگلیس در فصل آینده
  • تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس تغییر کرد
  • تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی