Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@20:19:52 GMT

کارآموزان ناسا «ابر زمین» کشف کردند

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۱۴۲۸۲

کارآموزان ناسا «ابر زمین» کشف کردند

خبرگزاری مهر: دو کارآموز ناسا با کمک اطلاعات کپلر یک سیاره ابر زمین کشف کرده اند که در فاصله ۲۲۶ سال نوری قرار دارد.

به گزارش دیلی میل، دو کارآموز ناسا و گروهی از ستاره شناسان آماتور با استفاده از اطلاعات تلسکوپ فضایی کپلر، یک سیاره ابر زمین کشف کرده اند.

این سیاره K. ۲-۲۸۸ Bb نام گرفته و تقریبا دوبرابر زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اطلاعات به دست آمده K. ۲-۲۸۸ Bb در فاصله habitable zone ستاره خود قرار دارد. همین امر کارشناسان را نسبت به وجود حیات در سیاره امیدوار کرده است.

به هرحال «ابر زمین» مذکور در فاصله ۲۲۶ سال نوری و در صورت فلکی Taurus قرار دارد. طبق اعلام ناسا احتمال می‌رود بدنه سیاره صخره‌ای یا مانند نپتون غنی از گاز باشد.

جالب آنکه به گفته محققان اندازه این «ابر زمین» میان سیارات خارج از منظومه شمسی نادر است. آدینا فینستین یکی از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه شیکاگو و رهبر این پژوهش می‌گوید: این کشف بسیار جالبی است.

K. ۲-۲۸۸ Bb در یک منظومه ستاره‌ای به نام K. ۲-۲۸۸ قرار دارد که حاوی دو ستاره کم نور و سرد است که با یکدیگر ۸.۲ میلیارد کیلومتر فاصله دارند. فاصله بین این دوستاره معادل ۶ برابر فاصله بین خورشید و زحل است. حجم ستاره درخشان‌تر نصف است و ستاره دیگر یک سوم حجم خورشید است.

در سال ۲۰۱۷ میلادی هنگامیکه «فینستین» و «مکنا بریستو» (دانشجوی دانشگاه کارولینای شمالی) کارآموز بودند با جاشوا اشیلدر فیزیک اخترشناس مرکز گودارد ناسا همکاری می‌کردند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ابر زمین سیاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۴۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا

ایتنا - یک شهروند آمریکایی در ایالت فلوریدا شاهد سقوط جسمی عجیب بر روی خانه‌اش بود که بعدا مشخص شد از فضا به زمین افتاده است.
آلخاندرو اوتیرو در صفحه «ایکس» نوشت که این جسم فلزی «سقف و دو طبقه» منزلش را سوراخ کرد و نزدیک بوده فرزندش را هدف قرار دهد.

این حادثه در ۸ مارس روی داد. در واکنش به این حادثه، ناسا روز دوشنبه اعلام کرد که این جسم سقوط کرده بخشی از تجهیزات پرواز فضایی است که از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شده بود.

بر اساس شواهد و نشانه‌ها، این جسم احتمالا بخشی از یک پلت‌فرم حمل‌کننده باتری‌های قدیمی بوده که در سال ۲۰۲۱ از ایستگاه فضایی به زمین انداخته شده بود.

پس از بررسی این جسم توسط ناسا، این آژانس فضایی تأیید کرد که این قطعه متعلق به تجهیزات پشتیبانی پرواز ناسا برای نصب باتری‌ها بر روی پلت‌فرم حمل بار بوده است.

ناسا اعلام کرد که در حال بررسی نحوه جدا شدن این قطعه از ایستگاه فضایی و نفوذ آن به جو زمین بدون تخریب کامل است تا در آینده بتواند مدل‌های مهندسی خود را بهبود بخشد.

این آژانس همچنین متعهد شده است که به طور مسئولانه در مدار زمین پایین فعالیت کرده و تا حد امکان خطرات را برای حفاظت از مردم روی زمین کاهش دهد.

پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره سقوط قطعات فضایی بر روی زمین منتشر شده بود. برای مثال در سال ۲۰۲۲، بخشی از کپسول فضایی شرکت «اسپیس ایکس» بر روی یک مزرعه گوسفندان در استرالیا فرود آمده بود.

دیگر خبرها

  • کشف سنگین‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای راه شیری در فاصله بسیار نزدیک به زمین
  • بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!
  • کشف بزرگترین سیاهچاله در نزدیکی کره زمین
  • ناسا به مأموریت پهپاد سنجاقک در قمر سیاره زحل چراغ سبز نشان داد
  • غیرقابل دسترس ترین مکان عبادت روی سیاره زمین! (+عکس)
  • عجیب‌ترین قمر منظومه شمسی کاوش می‌شود
  • «گلوری»؛پدیده‌ای شگفت انگیز در آسمان فضای جهنمی
  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • ناسا در مریخ با مشکلی بزرگ مواجه شد
  • ناسا در پی راه سریع‌تر و ارزان‌تر برای انتقال نمونه‌های مریخ به زمین