Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@04:41:29 GMT

شایع ترین عارضه جراحی تیروئید چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۱۴۳۸۸

شایع ترین عارضه جراحی تیروئید چیست؟

خبرگزاری ایسنا:جراحی برداشتن تمام یا بخشی از غده تیروئید می‌تواند با عوارض جانبی همراه باشد تا جایی که حتی بیمار را روانه بیمارستان کند.

این عوارض جانبی شامل گزگز کردن انگشت‌هاست که می‌تواند به لرزش و گرفتگی در تمامی عضلات بدن از جمله قلب و ماهیچه‌های اطراف ریه منجر شود.

به گفته پزشکان آمریکایی اطلاعات بدست آمده از عوارض جانبی جراحی تیروئید مستقیما به خدمات مراقبتی مربوط است و لازم است بیمارانی که با میزان ریسک بالا و مشکلات ناشی از جراحی روبرو هستند بیشتر تحت درمان و مراقبت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جراحی برداشتن تیروئید معمولا عملی بی‌خطر محسوب می‌شود. هرچند، برخی از عوارض جانبی آن به حدی شدید است که به بستری کردن بیمار منجر می‌شود.

در این مطالعه اطلاعات مربوط به ۲۳ هزار بیمار که جراحی تیروئید داشته‌اند مورد بررسی قرار گرفت. این جراحی‌ها به منظور درمان سرطان، گواتر یا کنترل تیروئید پرکار انجام گرفته است.

در مجموع چهار درصد از این بیماران در ظرف ۳۰ روز دوباره در بیمارستان بستری شدند و بیشتر این بیماران در ظرف یک هفته پس از جراحی دوباره در بیمارستان پذیرش شدند.

پزشکان آمریکایی اظهار داشتند: هر سال حدود ۱۰۰۰ بیمار به دلیل شدید بودن عوارض ناشی از جراحی تیروئید روانه بیمارستان می‌شوند اگرچه این رقم در مطالعه اخیر چهار درصد کمتر از آمار بدست آمده در مطالعات دیگر است.

به گزارش هلث‌دی نیوز، پایین بودن سطح کلسیم شایع‌ترین عارضه جانبی این جراحی است و معمولا به دلیل آسیب دیدن یا برداشتن غده پاراتیروئید بوجود می‌آید. این مشکل با مصرف قرص کلسیم قابل درمان است.

منبع: فردا

کلیدواژه: عوارض جراحی جراحی تیروئید تیروئید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ دکتر قره‌داغی گفت: بیمار، خانم ۳۰ ساله‌ای بود که دچار شکستگی هفت دنده سمت راست، کوفتگی ریه و جابجایی و فرورفتن دنده‌ها در پارانشیم ریه (بافت‌های زنده ریه) بر اثر حادثه ترافیکی شده بود.

وی با بیان اینکه طی این عمل جراحی، ترمیم دنده‌های شکسته بیمار و ثابت کردن استخوان‌ها در محل خود انجام شد، افزود: این عمل جراحی، ریسک عفونت، تجمع چرک در اطراف ریه و لخته شدن خون در قفسه سینه را به حداقل می‌رساند و موجب می‌شود ظرفیت‌های تنفسی بیمار به حالت عادی برگردد و در آینده مشکل‌ساز نشود.

قره‌داغی، یکی از مزایای این عمل جراحی را به حداقل رساندن تعداد روز‌های بستری بیمار عنوان کرد و گفت: اگر عمل انجام نمی‌شد، بیمار باید به مدت یک یا ۲ هفته و حتی بیشتر، در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بستری می‌شد در حالی که با انجام این عمل جراحی، بیمار حداکثر یک تا ۲ روز نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه دارد و پس از آن در مدت هفت تا هشت روز ترخیص می‌شود.

وی ادامه داد: با انجام این عمل جراحی بیمار می‌تواند سریع‌تر به کار و فعالیت خود برگردد و علاوه بر آن از فیزیوتراپی‌ها و آندوسکوپی‌های مکرر بی‌نیاز می‌شود و بدشکلی ظاهری که از شکستگی دنده‌ها به جا می‌ماند، به طور کامل اصلاح می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • لوزه‌های بزرگ را به حال خود رها نکنید
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • چه کسانی باید «لوزه» های خود را عمل کنند؟ / زمان مناسب جراحی لوزه
  • درمان لوزه بزرگ را جدی بگیرید
  • جراحی برداشتن لوزه؛ چرا و چه کسانی؟
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)
  • ۱۱۰ هزارعمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی استان کرمانشاه
  • ردپای لوزه‌های بزرگ در روند رشد/ چه کسانی کاندید جراحی برداشتن لوزه هستند
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد