Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: اگر استفاده از "کودهای زیستی" در کشور توسعه یابد، تولید محصولات سالم غذایی نیز افزایش می‌یابد. ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ مصطفی قانعی با اشاره به ضرورت استفاده از کودهای زیستی در کشور اظهار کرد: امروزه پرورش بهینه گیاهان سالم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این هدف محقق نمی‌شود مگر با استفاده از کودهای زیستی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: امروزه در دنیا استفاده از هر روش و فناوری که به افزایش بازده محصولات کشاورزی بی‌انجامد، مورد استقبال قرار خواهد گرفت؛ از جمله این روش‌ها استفاده از انواع کودهای زیستی است که نیازهای گیاه را در راستای تولید محصول با کیفیت تأمین می‌کند.

بخش‌های دیگری از سند ملی زیست فناوری تصویب شد

وی تصریح کرد: این روزها کودهای زیستی، جایگزین مناسبی برای کودهای شیمیایی به شمار می‌روند؛ این کودها از مواد تجدیدپذیر زیستی تشکیل شده‌اند و با وجود رساندن مواد غذایی در بازه‌ای طولانی‌تر به گیاه، خاک را تقویت کرده و با اثرات مثبتی که روی محیط اطراف ریشه گیاه و میکروبیوم آن می‌گذارد، سلامت گیاه را در طولانی مدت تضمین می‌کند.

به گفته قانعی، ماندگاری طولانی مدت این کودها و عدم آلوده ساختن محیط زیست، از دیگر مزیت‌های این کودها در مقایسه با کودهای شیمیایی است.

انتهای پیام/

R1012190/P/S2,1313/CT12 واژه های کاربردی مرتبط معاونت علمی ریاست جمهوری

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت علمی ریاست جمهوری معاونت علمی ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۴۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، وحید جعفری افزود: یکی از معظلات امروز جامعه تولید و دفع غیر بهداشتی پسماندهاست و با توجه به اینکه در زندگی روزمره مصرف زیادی داریم متاسفانه سرانه تولید زباله در کشور بالاست.

وی ادامه داد: افراد جامعه کمتر به مباحثی مانند استفاده مجدد و بازیافت و دفع غیربهداشتی پسماند‌ها فکر می‌کنند و یا پسماند‌ها در طبیعت رها می‌شود که موجب آلودگی محیط زیست می‌شود.

جعفری تصریح کرد: یکی از معظلات امروز جامعه استفاده بیش از حد پلاستیک در فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها و سوپری‌ها و.. است و همه ما بدون فکر کردن به عواقب و مضرات آن از پلاستیک استفاده می‌کنیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر بحث میکروپلاستیک‌ها موضوع داغی در حوزه سلامت است و به دلیل اینکه وارد چرخه زندگی ما می‌شوند بر سلامت تاثیر گذاشته و باید بیشتر مواظبت و دقت کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز هم با اشاره به اینکه همه ما باید رفتار مسئولانه نسبت به محیط زیست اطرافمان داشته باشیم، گفت: سعی کنیم کمتر زباله تولید کنیم و در مصرف کمتر پلاستیک دقت داشته باشیم.

دکتر مختاری بیان داشت: در خرید میوه حتی الامکان به جای پلاستیک از سبد و در خرید نان به جای پلاستیک از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنیم تا از از آلودگی نان جلوگیری و همچنین در مصرف پلاستیک صرفه جویی شود.

وی ادامه داد: در هنگام مراجعه به طبیعت، کیسه زباله همراه داشته باشیم و نسبت به جمع آوری زباله در طبیعت اقدام کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • تائید فنی ۶۰ پروژه فناوری زیستی برای استفاده از اعتبار مالیاتی
  • ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی تامین مالی شد
  • تائید فنی ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی جهت استفاده از ظرفیت اعتبار مالیاتی
  • توسعه فناوری‌ها در کشور مصداق بارز کاشتن برای آینده است