Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@16:51:29 GMT

دستگیری ۳ شکارچی ضارب محیط بان گرگانی

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۱۴۸۰۳

دستگیری ۳ شکارچی ضارب محیط بان گرگانی

خبرگزاری مهر: سه شکارچی ضارب مأمور اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرگان دستگیر و با دستور مقام قضایی روانه زندان شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان، در آبان ماه سال جاری محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرگان، در حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت‌شده جهانما در محل تنگه حاجی کش به یک دستگاه خودرو پاترول با سه سر نشین برخورد کردند و با کسب اجازه از دادستانی شهرستان گرگان نسبت به متوقف کردن خودرو شکارچیان و جهت اقدامات قانونی وارد عمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حین بازرسی خودرو متوجه لاشه یک راس قوچ وحشی شکار شده و یک قبضه اسلحه برنو شدند؛ در هنگام اعمال قانون و بازرسی خودرو توسط محیط بان ها، شکارچیان ضمن تمرد و سرپیچی متواری شده و یکی از محیط بان‌ها را که برای تفتیش داخل خودرو شده بود را به گروگان گرفته و متواری شدند.

پس از گذشت چند کیلومتر متهمان خودرو را متوقف کرده و محیط‌بان را ضمن ضرب و شتم، فحاشی و تهدید با اسلحه سرد از ماشین به بیرون پرتاب کرده و با سرعت از محل متواری شدند. متأسفانه در این در گیری یکی از محیط‌بانان از ناحیه کمر، دست و پای راست دچار آسیب‌دیدگی شد که جهت مداوا فوراً به اورژانس روستای چهارباغ اعزام شد.

محیط‌بانان با تنظیم صورت‌جلسه تخلف پرونده متهمین را به مراجع قضایی ارجاع کردند و پس از طی مراحل قضایی متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرقانونی گونه‌های وحشی حمایت‌شده، ضرب و شتم محاکمه شده و پس از بررسی محتویات پرونده هر سه متهم با دستور مقام قضایی روانه زندان شدند.

منبع: فردا

کلیدواژه: محیط بان گرگانی دستگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۴۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

 چنگیز نیازی مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد گفت: با توجه به گشت و کنترل شبانه روزی محیط بانان این منطقه و همچنین بیتوته در ارتفاعات ضلع جنوبی منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد، (تنگ دروازه و بهار آب) متوجه حضور دو نفر شکارچی غیر مجاز شدند که موفق شدند متخلفین را قبل از هر گونه اقدام به شکار دستگیر کنند.

وی افزود: از این متخلفین دو قبضه اسلحه شکارچی ساچمه زنی، به همراه تعدادی فشنگ و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

نیازی اظهار داشت: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه و تشکیل پرونده قضایی، متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل زایمان حیات وحش در سطح منطقه، از همه جوامع بومی و محلی ساکن در حاشیه این منطقه تقاضا نمود که با نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد همکاری و همراهی را جهت جلوگیری از تخلفات زیست محیطی داشته باشند.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد از دوستداران محیط زیست و خواست نمود در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • هشدار به شکارچیان؛ از منطقه کوهسرخ خارج شوید
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند