Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، شش ماه پس از دستگیری وزیر سابق رژیم صهیونیستی به اتهام جاسوسی برای ایران، دیروز دادگاه این رژیم حکم نهایی را علیه وی صادر کرد. به گزارش شبکه آی ۲۴ رژیم صهیونیستی، وزیر پیشین انرژی اسرائیل با دادستانی کل توافق کرده که ۱۱ سال را در زندان بگذراند و توافق آن‌ها نیز به زودی در دادگاه مرکزی اسرائیل در بیت‌المقدس که از ماه ژوئیه سال گذشته میلادی سرگرم محاکمه وی است، مطرح خواهد شد تا با آن موافقت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در جلسات دادگاه، سازمان امنیت داخلی اسرائیل «شاباک»، سگو ۶۲ ساله را به برقراری تماس‌های غیرقانونی با عوامل ایران، افشای اطلاعات محرمانه درباره زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی رژیم صهیونیستی و جاسوسی متهم کرده بود. منابع رسانه‌ای صهیونیستی نیز گزارش داده‌اند، جزئیات پرونده گونن سگو نشان می‌دهد وی زمانی که به عنوان پزشک در ابوجا فعالیت می‌کرده با منابع دیپلماتیک مختلف نیجریه‌ای، ایرانی و صهیونیستی ارتباط داشته است.

پیش از این، روزنامه هاآرتص تحلیل کرده بود که اگر اتهامات مطرح شده علیه وزیر پیشین انرژی اسرائیل صحت داشته باشد، استخدام او به عنوان جاسوس و عامل اطلاعاتی، یک پیروزی برای ایران است. وی که در سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۶ وزیر انرژی و زیرساخت رژیم صهیونیستی بوده است، متهم بود که اطلاعاتی را با هدف آسیب زدن به امنیت این رژیم در اختیار ایران قرار داده است.

او در ژوئن سال گذشته بازداشت شد و چندی پیش یک دادخواست برای کاهش محکومیتش ارائه داد و برای این منظور با دادستان‌های صهیونیستی وارد رایزنی شد. رژیم صهیونیستی پس از بازداشت این وزیر سابق خود مدعی شد که وی گزارش‌هایی را با هدف آسیب زدن به امنیت این رژیم به ایران ارائه داده و یکی از عوامل وزارت اطلاعات ایران بوده است. این اطلاعات درباره زیربنای انرژی رژیم صهیونیستی، تأسیسات امنیتی، نظامی و مقامات سیاسی بوده است.

منبع: روزنامه جوان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۴۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر رئیس موساد از امکان توافق با حماس برای مبادله اسرا

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، دیوید بارنیا رئیس موساد معتقد است که احتمال انجام توافق مبادله اسرا با وجود پاسخ حماس وجود دارد، در صورتی که (رژیم) اسرائیل نسبت به بازگشت ساکنان شمال نوار غزه انعطاف نشان دهد.

بر اساس این گزارش، در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی رئیس موساد، بنی گانتس و گادی آیزنکوت از اعضای کابینه جنگ توافق کردند که موضع (رژیم) اسرائیل در مورد بازگشت ساکنان شمال نوار غزه به خانه‌های خود منعطف شود و این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم بر آغاز عملیات در رفح اصرار دارد.

شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد، رئیس موساد بار دیگر خواستار گسترش اختیارات هیات مذاکره کننده در مورد بحث‌های توافق مبادله اسرا شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • رئیس موساد: امکان توافق با حماس برای مبادله اسرا وجود دارد
  • خبر رئیس موساد از امکان توافق با حماس برای مبادله اسرا
  • هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد
  • اعتراف بزرگ انگلیس در جنگ با روسیه
  • جنایت جدید اسراییل در جنوب لبنان/ دست‌کم ۶ تن شهید شدند
  • نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح
  • اعتراف صهیونیست‌ها: قادر به نابودی حماس نیستیم
  • اعتراف بزرگ اسرائیلی‌ها
  • حمایت جهانی از گزارش سازمان ملل درباره نسل‌کشی اسرائیل در غزه
  • اعتراف رسانه عبری زبان: اسرائیل به انزوای کامل نزدیک می‌شود