Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی و ایجاد وحدت رویه بیشتر در مدیریت و توسعه و پیشبرد طرحهای توسعه ای در منطقه آزاد ماکو که با حضور مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، معاونین استاندار، مدیران ستادی و فرمانداران ماکو ، شوط و پلدشت برگزار شد، یکی از شاخص ترین مزیت های استان را وجود منطقه آزاد ماکو عنوان نمود و اظهار داشت: باید با وجود منطقه آزاد ماکو و با توجه به نقشی که این مناطق در توسعه اقتصاد دارد و قطعا باید به برکت این منطقه مشکلات اقتصادی آذربایجان غربی نسبت به دیگر استان ها کمتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ایجاد منطقه آزاد را در راستای ، انتقال تکنولوژی؛ اشتغال و جذب سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت:‌ طرح های توسعه ای منطقه آزاد ماکو  این منطقه را به عنوان یکی از مناطق برتر ترانزیتی دنیا مطرح می کند و این طرح ها توجیه اقتصادی و درآمد بالایی به همراه دارد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تا الان اتفاق خاصی در منطقه آزاد رخ نداده است، افزود: در مدیریت منطقه آزاد ماکو باید نگاه ، نگاهی توسعه گرا باشد چرا که هر توسعه و پیشرفتی در منطقه باعث رشد و توسعه استان و کشور ایجاد اشتغال  ،کاهش بیکاری و توسعه اقتصادی خواهد شد .

 مقام عالی استان با تاکید بر حفظ شان و اقتدار فرمانداران در منطقه ، ادامه داد : باید از موازی کاری جلوگیری شود و نفع و منفعت مردم و منطقه در اولویت امور و برنامه ها قرار گیرد تا این نگاه توسعه ای باعث ایجاد تحرکی در منطقه و استان شود .

شهریاری بر تداوم این جلسه بین مسئولان استانی و مسئولان منطقه آزاد بصورت دوره ای و در فاصله زمانی 45 روزه تاکید کرد و گفت : درآذربایجان غربی به لحاظ وجود منطقه آزاد باید از موقعیت بصورت بهینه استفاده کرد لذا با برگزاری این جلسات هماهنگی بیشتر و  وحدت رویه در مدیریت منطقه آزاد ماکو حاصل می شود و می توانیم به خوبی از بحران ساختگی موجود گذر کنیم .

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سخنان رییس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی مبنی بر خلاف قانون بودن افزایش حقوق ۲۵ درصدی کارکنان قراردادی مناطق عملیاتی، گفت: وقتی آقای انصاری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداره استخدامی در سفر خود به آذربایجان غربی صراحتا از اجرای این طرح برای تمامی حقوق بگیران مناطق عملیاتی از جمله کارکنان قرار دادی خبر می دهد، دیگر نیازی به بحث در این رابطه نیست.

شهریاری افزود : قانون برای همه یکی است و هر کسی نباید برای خود تفسیری از قانون نماید و اگر مدیری از قانون طور دیگری برداشت می کند ناشی از سو برداشت خود آن مدیر است لذا وقتی اعلام می شود تمامی حقوق بگیران این یعنی شامل همه حقوق بگیران چه رسمی ، پیمانی و قراردادی می شود ودر استانداری مقرر شده این افزایش حقوق اعمال شود و بقیه دستگاههای اجرایی نیز باید با وزارت متبوعه خود باید پیگیری نمایند و من خود نیز پیگیر این امر خواهم بود .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی اقتصاد شاخص مشکلات اقتصادی معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حمزه حورسی در نشست رفع موانع تولید با فعالان اقتصادی منطقه آزاد ماکو افزود: تدوین مقررات برای سرژمین اصلی در وزارتخانه ها بدون استثنا قائل شدن مناطق آزاد باعث بروز مشکل شده و رعایت این قوانین در مناطق آزاد برای تولیدکنندگان فشار زیادتری را تحمیل کرده است.

وی افزود:‌ مناطق آزاد در دنیا موتور پیشران اقتصاد هستند، چون فعالیت های تولیدی و خدماتی در این مناطق با استفاده از مزیت های قانونی کمتر از قلمرو گمرکی کشور کم هزینه تر و محصولات تولیدی رقابتی تر هستند.

این مسئول با تایید صحبت های تولیدکنندگان در خصوص اجرایی نشدن قانون ماده ۶۵ اضافه کرد: مناطق آزاد الگوی به کارگیری روش ها و مدل های جدید مدیریتی باید باشند و تولید کنندگان و فعالان اقتصادی این مناطق فارغ از دیوانسالاری قلمرو گمرکی کشور بایستی مسائل و مشکلاتشان به فوریت حل و فصل شده و صدور پروانه و ثبت شرکت و کل فرآیند دریافت مجوز سرمایه گذاری در حداقل زمان ممکن به انجام برسد.

این جلسه در شهرک صنعتی ماکو طی بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد برگزار شد.

 

دیگر خبرها

  • امنیت پایدار مناطق غربی کشور موجب توسعه این مناطق خواهد شد
  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • ماکو رتبه اول آذربایجان غربی در نهضت ملی مسکن است
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد