Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای برنامه‌ریزی پنجمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران و جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با حضور محسن جوادی؛ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، علی اصغر سیدآبادی؛ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی غیاثی ندوشن؛ مدیرکل امور استان‌ها، ابراهیم حیدری؛ مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید ابریشمی‌راد؛ شهردار کاشان، میثم نمکی؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهر کاشان و جمعی از نمایندگان نهادهای شهری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن جوادی در این مراسم ضمن تشکر از سازمان‌ها و نهادهای همکار در شهر کاشان گفت: تشکیل دبیرخانه پایتخت کتاب ایرن در شهر کاشان بسیار اقدام خوبی بود زیرا بسیاری از ایده‌ها در ابتدا بسیار خوب هستند اما با گذشت زمان دچار رخوت و سستی می‌شوند. دبیرخانه پایتخت کتاب ایران می‌تواند ایده‌های نو را به این این جریان فرهنگی تزریق کند.

وی با اشاره به مشارکت خوب مردم و سازمان‌ها و نهادها در شهر کاشان گفت: باید توجه ویژه به نسل جوان و نوجوان در برنامه‌های پایتخت کتاب ایران داشته باشیم و حتی از آثار نویسندگان نوجوان حمایت کنیم.

معاون امور فرهنگی ادامه داد: همچنین باید به برگزاری برنامه‌های جذاب کتابخوانی بپردازیم تا از این طریق بتوانیم نسل جدید را با کتاب آشنا کنیم.

توجه ویژه به برنامه‌های مردمی در جشنواره پایتخت کتاب ایران

علی اصغر سیدآبادی؛ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اهداف برگزاری پایتخت کتاب ایران عنوان کرد: از مهم‌ترین اهداف در پایه‌گذاری این جریان آن است که برنامه‌های فرهنگی از محیط‌های بسته خارج شوند و در منظر مردم قرار گیرند. همچنین بتوانیم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی میزان مطالعه و فروش کتاب در شهرها افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه ارزیابی‌های اولیه میزان فروش کتاب در نمایشگاه کتاب کاشان نشان از آن دارد که در این حوزه موفق بوده‌ایم.

سیدآبادی تصریح کرد: باید تا جایی که امکان دارد از برنامه‌های مردمی حمایت کنیم تا به گسترش فرهنگ کتابخوانی در شهرها کمک کنیم.

اجرای ۴۴ طرح کتابخوانی در کاشان

در ادامه این جلسه سعید ابریشمی‌راد؛ شهردار کاشان به توضیح درباره برنامه‌های شهر کاشان در یک سال اخیر پرداخت و گفت: ایده پایتخت کتاب با هدف گسترش کتابخوانی ایجاد شد اما خوشبختانه این جشنواره امروز فراتر از هدف‌گذاری اولیه رفته است و و دستاوردهای بسیاری در شهرهای ایران داشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه شاهد میزان بالایی از مشارکت مردم در این جریان بودیم و این طرح توانسته است اجزاء مرتبط با مدیریت شهری را بیش از گذشته تقویت کند و در کنار هم قرار دهد. عنوان پایتختی کتاب یکسال بیشتر دوام ندارد و برای اینکه به یک جریان مستمر تبدیل شود دبیرخانه پایتخت کتاب ایران را در این شهر برپا کردیم.

وی با برشمردن برنامه‌های مختلف در از زمانی که کاشان عوان پایتخت کتاب ایران را در سال گذشته دریافت کرد، گفت: سال گذشته ۴۴ طرح برای انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران مطرح شد و از میان این طرح‌ها برگزاری جشن مردمی در باغ فین کاشان، دیدار با ناشران و کتابفروشان شهر، روز کاشان در نمایشگاه کتاب تهران، برگزاری نمایشگاه کتاب در کاشان، بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از شهر کاشان و برنامه‌های کتابخوانی، برگزاری جشنواره کتاب کودک و نوجوان، برگزاری همایش مالکیت معنوی با حضور هنرمندان و نویسندگان و با پنل‌های تخصصی، مبادله پسماند کاغذ با کتاب، انعقاد تفاهم‌نامه میان خانه کتاب و بیمارستان شهید یثربی از جمله مهمترین برنامه‌هایی بوده‌اند که در یکسال گذشته در شهر کاشان برگزار شده است.

فروش ۷۱۰ میلیون تومانی در نمیاشگاه کتاب کاشان

همچنین در این جلسه میثم نمکی؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب کاشان گفت: در این نمایشگاه ۱۸۰ غرفه و ۴۳ هزار عنوان کتاب عرضه شد و میزان فروش ۷۱۰ میلیون تومان کتاب در این نمایشگاه به فروش رسید. امیدواریم که این نمایشگاه کتاب در سال‌های آینده نیز در این شهر برگزار شود.

وی ادامه داد: همچنین امیدواریم با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فهرستی از آثار خطی نویسندگان کاشان جمع‌آوری شود زیرا این خطه دارای نویسندگان بسیاری است که آثار آن‌ها در تمام جهان پراکنده است. همچنین می‌توانیم جایزه دوسالانه کتاب سال کاشان را برای حمایت از نویسندگان این شهر تاسیس کنیم.  

کد خبر 4509159 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح پایتخت کتاب ایران محسن جوادی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۶۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در استان فارس

امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی ارشد نظامی ارتش در استان فارس در نشست خبری که به مناسبت ۱۹ فروردین‌ماه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد گذشته و همچنین عملیات غرورآفرین وعده صادق گفت: عملیات وعده صادق با رمز محمد رسول‌الله (ص) با هم‌افزایی نیرو‌های مسلح و فرماندهی هوافضای سپاه انجام شد که باعث خوشحالی مردم و بخصوص غرور جوانان ایران شد.

او ادامه داد: این عملیات با اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پاسخی بود به بیش از ۷۵سال ظلم رژیم منحوس صهیونیستی بود که اقتدار ایران اسلامی عزیز و نیرو‌های مسلح را به تمام دنیا نشان داد.

امیر رضایی بیان کرد: وعده صادق، نشان دهنده این است که نیرو‌های مسلح هر روز با یک دستاورد جدید برای بالا بردن توان رزمی خود رو به جلو حرکت می‌کنند.

او با اشاره به روز ۲۹ فروردین و نامگذاری این روز به نام ارتش توسط امام راحل (ره)، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران هم جواب این محبت امام راحل و مردم ایران را در دفاع مقدس و بعد از آن تاکنون در زمان‌های مختلف داده است.

امیر رضایی با بیان اینکه در این روز رژه خودرویی نیرو‌های مسلح را داریم، ادامه داد: تجدید پیمان با رهبر و مردم با شعار ارتش فدای ملت، از اهداف این روز است.

بزرگداشت شهید علی صیاد شیرازی در ماه مبارک‌رمضان و جزءخوانی قرآن، برگزاری یادواره شهدا و برگزاری اجلاسیه شهدا در شهرستان‌های گچساران و یاسوج، اعزام کمیته پزشکی برای خدمات عمومی پزشکی در سطح استان، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، پیاده‌روی خانوادگی، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت روز ارتش است.

به گفته او، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه، دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان، دعوت از خانواده‌های معظم شهدا به ضیافت شام، فعال کردن قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش، فعال کردن قرارگاه زیست محیطی، غبارروبی قبور مطهر شهدا و دعوت از جامعه وابستگان ارتش در باغ عفیف‌آباد شیراز، از حمله دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به‌مناسبت روز ارتش است.

امیر رضایی با تاکید بر فعال کردن قرارگاه محرومیت‌زدایی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: ۱۸۳۰ جهیزیه تا کنون با ترابری ارتش به نوعروسان اهداء شده است.

به گفته او، محافل انس با قرآن و جزءخوانی قرآن، افطاری هرروزه در باغ عفیف‌آباد، عیدی به سربازان و سرکشی به تمام پادگان‌های ارتش در استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد، تجهیز اماکن وابسته و منازل سازمانی و هماهنگی با شهرداری جهت اسکان مسافران نوروزی از جمله فعالیت‌های ارتش در ایام تعطیلات نوروزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی گچساران برای برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد
  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • کمک ۴۰۰ میلیون تومانی استانداری جهت بهسازی ساختمان انجمن سینمای جوان
  • هیات دوچرخه سواری البرز پیست ندارد/ ضرورت نگاه ویژه به این رشته
  • رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان
  • اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در استان فارس
  • اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در استان فارس + فیلم
  • ضرورت فرهنگ‌سازی برای جداسازی زباله‌های شهری خطرناک در قم
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه