Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله ناصری یزدی خواستار افزایش توجه مردم نسبت به حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله محمد رضا ناصری یزدی» در جمع مسئولان حوزه‌های نمایندگی ولی فقیه در منطقه یک کشور در منابع طبیعی با بیان اینکه منابع طبیعی از نعمت‌های الهی است اظهار داشت: خدای متعال این منابع را در اختیار ما گذاشته و فرموده است که هر چه در آسمان و زمین است برای شما خلق کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: در نعمت‌های خدا به دو شکل می‌توان برخورد کرد که یکی از آن کفران است و دیگری هم شکر نعمت است؛ اگر نعمات را ضایع کرده و قدردان آن نباشیم کفران نعمت کردیم که نتیجه خوبی هم برای دنیا و آخرت بندگان خدا در پی ندارد ولی اگر برخورد شکرانه داشته باشیم و از آن به خوبی استفاده کنیم، شکر نعمت کردیم که نتیجه خوبی را در پی دارد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه همه نعمت‌های الهی همگی در یک معجزه است که باید به خوبی به آن نگریست تصریح کرد: اگر به طبیعت بنگرید خواهید دید که نعمت‌های زیبایی خدای متعال به مناسبت ایام مختلف برای انسان فراهم آورده که نیاز است انسان‌ها به شکل مناسبی با آن برخورد کنند.

وی اضافه کرد: انسان‌ها باید از نعمت‌هایی که خدای متعال در اختیارشان گذاشته به بهترین شکل استفاده کنند نه اینکه کاری انجام دهند که برای انسان‌ها مضر باشد و سبب مشکلات عدیده‌ای برای فرد شود.

 ناصری یزدی با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که انسان‌ها امروزه انجام می‌دهند و سبب مشکلات بسیاری در کشور شده، آلوده کردن هوا است تصریح کرد: خودمان با دست‌های خودمان کاری را انجام می‌دهیم که مشکل برایمان پیش بیاید و با این کار افراد دیگر را نیز با مشکل روبه‌رو کردیم.

 نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر لزوم حفظ منابع طبیعی گفت: نیاز است که آگاهی به مردم برسند که آنها نیز نسبت به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی حساسیت داشته و متوجه باشند که یکسری از فعالیت‌های خودمان است که سبب از بین رفتن منابع طبیعی شده و در پی آن آلودگی‌های بسیاری را به وجود آورده است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه نباید نشست و خشکسالی‌ها را تماشا کرد افزود: باید دید که چرا خشکسالی شده است زیرا اگر به خوبی به آن پرداخته شود مشخص می‌شود که عوامل این رخداد مربوط به عوامل طبیعی است.

وی گفت: گاهی مواقع گناهان و معصیت‌هایی که ما انجام می‌دهیم سبب می‌شود که نعمت‌های خدا از ما دریغ و شرایط رسیدن نزولات آسمانی به ما کمتر شود زیرا اعمال و رفتارمان در زمین بر روی نعمت‌هایی که به ما می‌رسد، اثرگذار است.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل شیراز مراجع مراجع و علماء بیرجند قیام 19 دی استان گلستان کانون های مساجد مشهد آیت الله هاشمی رفسنجانی شبستان یزد امام جمعه یزد منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا انجم شعاع، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در کارگاه آموزشی توجیهی صندوق ملی محیط زیست کشور که با حضور مدیران کشوری و استانی در شیراز برگزار شد، افزود: محیط زیست در همه عرصه‌های طبیعی و انسانی بیش از هر زمان نیازمند ارزیابی و مدیریت عملکرد در حوزه‌های حفاظت و شناسایی نقاط قوت و ضعف‌ها است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه محیط زیست در سال‌های اخیر با تأمین اعتبارات در جایگاه مناسب‌تری قرار گرفته است گفت: تأمین معیشت محیط‌بانان و نیروهای یگان حفاظت نیز با این بهبود روند در اولویت بیشتری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اعتبارات محیط زیست در سال‌های اخیر از ۱۲ صدم درصد به ۱۸ صدم درصد رسیده است و افق آینده هدف گذاری روی یک درصد است در حقیقت اعتبارات از ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۷ به حدود ۱,۹۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است. درآمدهای محیط زیست نیز در سال‌های اخیر افزایش داشته است و در این عرصه موفقیت‌های مناسبی به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون کشورمان با چالش‌های مختلف زیست محیطی روبرو است، ادامه داد: همه اهداف مسؤولان و برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران در عرصه محیط زیست اولویت دادن به رفع تنگناها و مشکلات و ایجاد ترازمندی در زمینه چالش‌ها است.

این مقام مسؤول افزود: در حوزه محیط زیست با چالش‌هایی نظیر موضوع آب، آلودگی هوا، تغییر کاربری اراضی و فرسایش زمین، مصرف بی رویه انرژی و تخریب، انقراض و به خطر افتادن تنوع زیستی رو به رو هستیم. همچنین طی سال گذشته درگیر چالش‌های محیط زیستی با مشکلات ناشی از حوزه گرد و غبار، آلودگی هوا و انباشت آلاینده‌ها در کلانشهرها مواجه بودیم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زمانی صنایع در مسیر توسعه پایدار حرکت می‌کنند که در کنار اقتصادی بودن پروژه‌ها، نظم اجتماعی را هم تقویت کنند و ضمن حفظ حقوق نسل‌های آینده، محیط زیست را هم تخریب نکنند.

وی خاطر نشان کرد: با تلاش‌هایی که از طریق دفاتر تخصصی مانند پایش فراگیر، مدیریت پسماند، مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم، ارزیابی زیست محیطی، حفاظت از آب و خاک و دبیرخانه گرد و غبار کشور انجام می‌شود، در جهت کنترل این آلودگی‌ها و حفظ محیط زیستی سالم و عاری از هر گونه آلایندگی تلاش می‌شود.

کد خبر 6086087

دیگر خبرها

  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش‌های امروزی بشر است
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • محیط زیست روی مدار "رهاورد"
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش های امروزی بشر است
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات یگان حفاظت محیط زیست کشور