Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:55:00 GMT

«زن»، «آب»، «اسب» مضمون گالری‌گردی زمستانه

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۱۷۸۱۶

«زن»، «آب»، «اسب» مضمون گالری‌گردی زمستانه

تهران - ایرنا - «زن»، «آب»، «اسب» دست‌مایه خلق آثار هنری برخی از نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی شده است که عصر جمعه 21 دی ماه در گالری‌های تهران افتتاح می‌شوند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، گالری‌ها و مرکزهای هنری تهران میزبان نمایشگاه‌های متعددی برای اهل فرهنگ و هنر هستند.
«دان مک کالین» از مشهورترین عکاسان جنگ در جهان است که با عکس‌های سیاه و سفید خود چهرۀ زشت جنگ را به قضاوت زمانۀ خود گذاشت، دلیل قدرت عکس‌های خود را چنین توصیف می‌کند: «عکاسی برای من نگاه کردن نیست، احساس کردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر نتوانید چیزی را که به آن نگاه می‌کنید احساس کنید، هیچ وقت نمی‌توانید کاری کنید که دیگران از دیدن تصاویر شما چیزی احساس کنند.»

*«دم» در گالری نگاه
«دم» عنوان نمایشگاهی است که جمعه 21 دی ماه ساعت 16 در گالری نگاه افتتاح می‌شود و تا 10 بهمن ادامه خواهد داشت.
آرمان استپانیان، بهاره بیشه، اشکان تیرداد، مرضیه خرسند، پژمان دادخواه، سارا ساسانی، جلال سپهر، مریم سعیدپور، اعظم شادپور، امید شلمانی، سیوا شهباز، آیتا شکیبافر، حسنا شهرامی‌‌پور، الناز عابدی، نازلی عباس‌پور، نازلی عباسی، مهرداد عمرانی، صمد قربان‌زاده، سروش میلانی‌‌زاده، مهدی مقیم‌‌نژاد، علی یحیایی و فرید موسوی هنرمندان حاضر در نمایشگاه هستند.
نازلی عباسی کیوریتور نمایشگاه در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آورده است: «زن از دیرباز تاکنون، الهام‌بخش هنرمندان بوده و به طرق مختلف در آثار آنان مورد بازنمایی قرار گرفته است. اندکی پس از رواج عکاسی، زن در برابر دوربین قرار گرفت و نخستین پرتره زنانه ثبت شد. عکاسی به نمایش زیبایی‌های زنانه اکتفا نکرد بلکه دوربین عکاسی، زشتی‌ها، رنج‌ها و مصائب دنیای زنان را به تصویر کشید. در این مسیر مستنداتی از زندگی زنان به اسناد تصویری تاریخ اضافه شد که بسیاری از آنها توسط خود زنان به ثبت رسیده است.»
گالری نگاه در خیابان مطهری،خیابان جم، خیابان غفاری، پلاک 46 واقع شده است.

*«حباب خاطره» در گالری گلستان
نمایشگاه نقاشی انفرادی مهسا مشایخی با عنوان «حباب خاطره» عصر جمعه 21 دی ماه درگالری گلستان به نمایش گذاشته می‌شود و تا 27 دی ماه ادامه خواهد داشت.
گالری گلستان در خیابان دولت، چهارراه قنات، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ واقع شده است.

*«فانوس دست ماه» در موزه فلسطین
نمایشگاه گروهی نقاشی «فانوس دست ماه» عصر جمعه 21 دی ماه در موزه هنرهای معاصر فلسطین به نمایش گذاشته می‌شود و تا 27 دی ماه ادامه خواهد داشت.
39 هنرمند با 55 اثر در نمایشگاه گروهی نقاشی «فانوس دست ماه» تازه‌ترین آثار خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهند داد.
آیین گشایش نمایشگاه شامگاه پنج‌شنبه 20 دی ماه از ساعت 16 تا 18 برگزار خواهد شد. بازدید از این نمایشگاه تا 27 دی ماه همه روزه از ساعت 10 تا 18 به جز روزهای تعطیل میسر خواهد بود.
موزه هنرهای معاصر فلسطین در خیابان ولیعصر، خیابان بزرگمهر، خیابان برادران شهید مظفر، پلاک 74 قرار دارد.

*«رازهای خاکستری» در گالری ایده پارسی
«رازهای خاکستری» عنوان نمایشگاه گروهی است که 21 دی ماه در گالری ایده پارسی به نمایش گذاشته می‌شود و تا 27 دی ماه ادامه خواهد داشت.
در این نمایشگاه آثاری از 25 هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز به نمایش درمی‌آید. در این میان شش هنرمند آثار مجسمه، 18 هنرمند آثار نقاشی و یک هنرمند نیز اثر ویدئوآرت خود را در محوریت موضوع رازهای خاکستری ارائه کرده‌اند. در حقیقت رازهای خاکستری رخدادهایی است که پنهان و ناپیدا، مانده یا می‌ماند و آثار ارائه شده در این نمایشگاه نیز تجسم هنرمند از این موضوع بوده که بر روی بوم یا مجسمه عینیت یافته است.
رازهای خاکستری توسط شروین کندری جمع‌آوری شده است. این هنرمند در خصوص موضوع نمایشگاه اینگونه توضیح داده است: «در جای‌جای این دنیای پرتلاطم ، پیش‌آمدهایی وجود دارد. رخدادهایی که پنهان و ناپیدا، مانده یا می‌ماند. به طور کلی هنر انرژی‌های غیر قابل رویت را رویت‌پذیر می‌کند و نقش هنرمند، برخورد با مسائل و پیدا کردن روابط بین آن‌ها می‌باشد.»
گالری ایده پارسی در خیابان شریعتی، خیابان دولت، کوچه الله وردی آذر، پلاک 28 قرار دارد.

*«رد پای اسب در هنرهای صناعی ایران»
یک پژوهشگر، مجموعه‌ای از هنرهای صناعی با نقش اسب از شهرهای مختلف ایران جمع‌آوری کرده که آن را به مدت یک هفته و با عنوان «رد پای اسب در هنرهای صناعی ایران» به نمایش می‌گذارد.
کلکسیون مفصلی از مُهرهای قلمکار، قالیچه‌های تصویری، کلاه، لباس و عروسک نیز دارم که در قالب مجموعه گلشن نام‌گذاری شده که به مناسبت‌های مختلف و تِم‌های متفاوت به نمایش گذاشته می‌شوند. آثار این نمایشگاه نمایشگاه فروخته نمی‌شود.
نمایشگاه «رد پای اسب در هنرهای صناعی ایران» از مجموعه گلشن، روز جمعه 21 دی ماه ساعت 16 تا 20 افتتاح می‌شود و تا 28 دی‌ماه دایر است.
علاقه‌مندان برای بازدید از این مجموعه می‌توانند همه روزه به جز یکشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به خیابان ولی عصر، ابتدای خیابان زرتشت غربی، کوچه یزدان، پلاک 17 واحد یک مراجعه کنند.

*«دست‌سازه‌های فلزی» در گالری مس‌نگار
نمایشگاه «دست‌سازه‌های فلزی» آثاری از ثریا محمدی در از روز جمعه 21 دی ماه گالری مس‌نگار برپا می‌شود و تا 24 دی ماه به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.
ثریا محمدی درباره این نمایشگاه گفت: «در طول تاریخ تزیین همواره جایگاه ویژه‌ای داشته است چه به صورت زیور برای زن و مرد و یا حتی به شکل لوازم کاربردی روزمره. یکی از نخستین دلایل پیدایش هنر تمایل ذاتی انسان به زیباتر کردن خود و زندگی اطرافش بوده است. در خصوص دوران باستان و پس از آن تحقیقات بسیاری صورت گرفته ولی دوران قبل از آن خصوصاً هزاره اول قبل از میلاد دوره تاریک و مهجور تاریخ کشورمان است. این مهم دلیلی شد تا پس از سالها تحقیق نظری در مقطع دکتری، نتایج آن در قالب کتابی مجزا در مورد اقوامی که در این بازه زمانی وارد ایران شده و سکنی گزیدند و آثار قلم‌زنی، جواهرسازی و فلزکاری قابل توجهی بر جای گذاشتند، ارائه شود.»
گالری مس‌نگار به نشانی تهران خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم، واقع در مجتمع پارک پرنس، واحدِ تجاریِ شماره 5 است.

*«وینه» در نگارخانه بهنام دهش‌پور
نمایشگاه انفرادی عکس‌های شورش مباشری عصر جمعه 21 دی ماه در نگارخانه بهنام دهش‌پور افتتاح می‌شود و تا چهارشنبه 26 دی ادامه خواهد داشت.
نگارخانه بهنام دهش‌پور در خیابان شهید لواسانی(فرمانیه)، خیابان شهید جباریان (فروردین)، کوچه مسجدی، کوچه مرمری، پلاک 13 قرار دارد.

*«علیه فراموشی» در گالری دنا
نمایشگاه انفرادی پوسترهای آرش تنهایی با عنوان «علیه فراموشی» عصر جمعه 21 دی ماه در گالری دنا افتتاح می‌شود و تا دوشنبه اول بهمن ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه در خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک 4، زنگ2 قرار دارد.

*«نمایشگاه گروهی نقاشی» در گالری زمان هنر
نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان عصر جمعه 21 دی ماه در گالری زمان هنر افتتاح می‌شود و تا چهارشنبه 26 دی ادامه خواهد داشت.
فریبا طاهری اثنی‌عشری، صدف کباری، مهدی وکیلی و زیبا ویشته هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.
این نمایشگاه در زعفرانیه، آصف، کوچه پرویز وهابی (نشاط)، پلاک ١٤ قرار دارد.

*«خیام» در نگارخانه خیال موسسه صبا
مراسم اهدای جوایز و گشایش نمایشگاه ششمین جشنواره بین‌المللی عکس «خیام» جمعه 21 دی ماه 97 برگزار می‌شود و تا 27 دی ماه ادامه خواهد داشت.
در ششمین دوره جشنواره بین المللی عکس «خیام» 13 هزار و 409 قطعه عکس از هنرمندان 50 کشور به دبیرخانه این جشنواره رسید.
در این دوره جشنواره در مجموع 1600 دلار جایزه نقدی به همراه نشان جشنواره به برگزیدگان اهدا خواهد شد. به منظور نکوداشت فعالیت‌های خیام در زمینه نجوم، مدال طلای خیام به بهترین عکس با موضوع نجوم نیز اهدا خواهد شد.
این نمایشگاه در خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی، شماره 1552 واقع شده است.

*«آه» در گالری قاف
نمایشگاه گروهی نقاشی با موضوع راهکارهای رفع مشکل کمبود آب و عنوان «آه» جمعه 21 دی‌ماه در گالری قاف برگزار می‌شود و تا 27 دی ماه ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه با همکاری بنیاد فردوسی برپا می‌شود و هایده احسانی، مونا ارباسی، آزاده اسدیان، روجا اسلام پناه، الهام افصح المتکلمین، منصور ایمانی، کیمیا بیدار، آرزو جباری، افرا جشنیوند، مهسان چالاکی مهر، ماهیار چرمچی، مرجان چوپانیان، ندا حامدی، مهناز حبیب نژاد امیری، امیر حصاری، هستی خادمی، آزیتا داعی، زهرا ربیعی، صبا رجبی، پریسا رحمانی، محدثه رمضانی، آزیتا صارمی، ادنا صفری، مهرناز غفوریان، نسرین فرجی، نیلوفر کوهنورد اصلی، سارا محمدزاده، افسانه مسگرزاده، لیلا مشتاقی، مهسا ملکی، هما منصوری، مهین منفرد، شقایق منتظر، سمیرامیس نوشمهر و سیده مریم نیاکی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.
گالری قاف به نشانی خیابان پاسداران، کوچه نگارستان هفتم (بهرام جعفر)، پلاک 55 است.

*«انیما» در گالری شکوه
نمایشگاه نقاشی فرامرزخانی با عنوان «انیما» در 21 دی در گالری شکوه افتتاح می‌شود و تا سه شنبه 2 بهمن برگزار خواهد شد.
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه به قلم شهریار احمدی آمده است:
«شیر، آویخته از گیسوان زنی
فکر میکردم که انگار این بار را خیط کاشته‌ام!
همان نسبت مستقیمِ نقاش با نقاشی.
چطور ممکن است، مردی با همه خصوصیاتِ اقلیمی مردانه اش، سر از گیسوانِ زنی درآورد، آنهم در هیأت یک شیر؟!
ظاهر قضیه درست است.
حفاظت.
از کانون مرکزی عشق.
اما در بطن رنگها، فضای بین فیگورها چیزی سر بر میاورد که همچون صاعقه سرشت آن را دیگرگون می‌کند.
این شیر است که مورد حمایت آن کانون قرار گرفته است.
همان شیری که بر شِکن‌‌‌‌‌‌‌‌ِ زُلفکان، آویخته است.
هبوط.»
این نمایشگاه در فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 واقع شده است.
فراهنگ **9031 ** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تجسمي گالري گردي مراكز هنري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۷۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله‌گردی محصول اجرا نشدن قانون مدیریت پسماند است

معاون وزیر دادگستری با اشاره به اینکه زباله‌گردی ناقض کرامت انسانی است، گفت: قانون مدیریت پسماند سال‌هاست عملیاتی نشده لذا تلاش داریم با استفاده از اهرم مدعی‌العموم، دستگاه‌های مسئول را به اجرای این قانون ملزم کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عسکر جلالیان؛ معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری زباله‌گردی را فارغ از اینکه توسط اتباع ایرانی یا غیرایرانی انجام شود، ناقض حقوق شهروندی و کرامت انسانی برشمرد.

وی زباله‌گردی را نقض صریح حق بر سلامت شهروندان دانست و افزود: وزارت دادگستری با توجه وظایف و مأموریت‌های ذاتی در حوزه حقوق بشر و حقوق شهروندی از سال 1402 به صورت جدی به موضوع زباله‌گردی ورود کرده تا راهکارها و مسیرهای مناسب برای اجرای قانون مدیریت پسماند را مشخص و ارائه کند.

جلالیان اضافه کرد: با توجه به اینکه قانون مدیریت پسماند سال‌هاست به طور جدی و کامل عملیاتی نشده، دستگاه‌ها و نهادهای متولی و ذیربط موضوع را مشخص کردیم و تلاش داریم با استفاده از اهرم مدعی‌العموم، دستگاه‌های مسئول را به اجرای این قانون ملزم کنیم.

پرونده زباله‌گردها در تهران بسته می‌شود

معاون وزیر دادگستری افزود: در این رابطه با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی قانون مدیریت پسماند، فرماندهی فراجا به عنوان ضابط دستگاه قضایی، معاون دادستان کل کشور، دادستان تهران و معاون حقوق عامه دادستان تهران، شهردار تهران همچنین شهرداران مناطق 22 گانه تهران جلسات و نشست‌های تخصصی و متعددی انجام شد تا قانون مدیریت پسماند از طریقی که کمترین تبعات اجتماعی را به وجود آورد، اجرا کنیم.

جلالیان بر لزوم ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی بروز پدیده زباله‌گردی تاکید کرد و گفت: با پدیده مافیای زباله مواجه هستیم که برای دستیابی به سود بیشتر، افراد جویای کار و نیازمند یا اتباع غیرایرانی را از راه استثمار در زباله‌گردی به کار می‌گیرند. در این زمینه و با هدف کنترل و رصد موثر فعالیت‌ها، تعداد پیمانکاران شهرداری از 154 نفر به 14 نفر در مناطق 22 گانه تهران کاهش یافت و حدود وظایف و اختیارات هر پیمانکار به طور دقیق و شفاف تعیین و ابلاغ شده است.

معاون وزیر دادگستری، به راه‌اندازی سامانه نوماند شهرداری برای تفکیک زباله از مبدا توسط شهروندان اشاره کرد و گفت: یکی از کارکردهای این سامانه تحویل مستقیم پسماند قابل بازیافت به افراد مجاز و کوتاه شدن دست مافیا از چرخه جمع‌آوری، نگهداری و بازیافت زباله است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اکثر زباله گردها اتباع هستند
  • راه اندازی تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی در اصفهان
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • تحویل زباله خشک از درب منزل و ارائه پول به ازای آن
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • زباله‌گردی محصول اجرا نشدن قانون مدیریت پسماند است
  • پیدا شدن نقاشی گمشده بعد از ۴ سال
  • «لی لی عامری» سازه‌های نامرعی می‌سازد
  • نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد
  • مهلت هشتمین جشنواره ملی رسانه و طنز تمدید شد