Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محسن نوروزی رئیس خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان غرضی ملایر با اشاره به اینکه بیمارستان غرضی به عنوان تنها مرکز تامین اجتماعی شهرستان ملایر یکی از مراکز پر مراجعه در این شهرستان است، گفت: این بیمارستان طی سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف بهداشتی، عمرانی، تجهیزات و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. ارتقا یافته و به عنوان یکی از مراکز درمانی موفق در استان به شمار می‌ رود.

وی  با اشاره به اینکه در حال حاضر 181 نفر کادر پرستاری در این بیمارستان مشغول فعالیت و خدمات دهی به مراجعین و بیماران هستند ، افزود:  از این تعداد 129 نفر زن و 52 نفر مرد هستند که شامل سرپرستار، پرستار، ماما، کارشناس اتاق عمل، هوش بری، بهیار، بهدار و منشی هستند.

رئیس خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان غرضی با بیان اینکه در سال گذشته  16 هزار و 800 نفر به بخش‌های مختلف بستری به این مرکز مراجعه و از خدمات پرستاری این مرکز بهره‌مند شدند، افزود: در حال حاضر بیمارستان غرضی ملایر در  خدمات دهی  پرستاری در بین مراکز درمانی شهرستان رتبه نخست و در بین مراکز درمانی استان  رتبه پنجم را دارد.

وی با بیان اینکه خدمات این مرکز به بیماران در بخش بستری، داخلی، قلب، آی سیو، سی سی‌ یو، اطفال، جراحی، اورژانس ، اتاق عمل و در درمانگاه عمومی و تخصصی ، رادیلوژی، آزمایشگاه،  داروخانه، سونوگرافی و دندانپزشکی  ارائه می‌ شود گفت: هدف ما ارائه خدمات مناسب و با کیفیت و کسب رضایت مندی مردم است.

نوروزی رضایت مندی مردم را طبق نظر سنجی‌های انجام شده از خدمات پرستاری این مرکز بیش از 83 درصد دانست و تصریح کرد: حفظ و ارتقا جایگاه فعلی،  افزایش احترام به بیماران، استفاده بهینه از تجهیزات و اموال و.. از مهمترن اهداف ما برای رسیدن به موفقیت بیشتر در سال جاری است.

وی با بیان اینکه یکی از عمده مشکلات مراکز درمانی  کمبود پرستار است گفت: بیمارستان غرضی ملایر نیز در بخش‌های مختلف با کمبود پرستار مواجه است.

رئیس خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان غرضی ملایر از کمبود 44 پرستار در ابن مرکز خبرداد و افزود: با پیگیری‌های خوب مدیریت درمان استان  قرار است تعدادی پرستار جدید در این مرکز جذب شوند که طی آزمون برگزار شده در مهر ماه  امسال تعداد 17 نفر پرستار جدید در این مرکز جذب می‌شوند که  جذب نیروهای جدید باعث  کیفیت و ارائه خدمات بهتر و  مناسب در این مرکز خواهد شد.

 وی در ادامه به  از کسب رتبه چهارم خدمات پرستاری  بیمارستان غرضی ملایر در بین  مراکز درمانی تامین اجتماعی کشور خبر داد و گفت:  با توجه به بررسی‌های انجام شده امسال  توانستیم  با کسب امتیاز عالی از بین 72 مرکز درمانی کشور این رتبه را کسب کنیم.

نوروزی با بیان اینکه در سال گذشته در این زمینه بیمارستان غرضی ملایر رتبه ششم را در بین مراکز درمانی تامین اجتماعی کشور کسب کرد افزود: آیتم‌هایی مختلف  عملکرد دفتر پرستاری، شامل نظر سنجی،  مدیریت نیروی انسانی، آموزش پرسنل،  کنترل عفونت و بهداشت ، رضایت مندی ، نتایج بازدیدهای صورت گرفته سازمان و.. از جمله آیتم‌ها  برای کسب این رتبه بود.

وی ضمن تقدیر از مدیریت درمان استان همدان در راستای پیگیری مشکلات و نگاه ویژه به بیمارستان غرضی ملایر خاطرنشان کرد: این موفقیت حاصل تلاش همکاران ما در بخش پرستاری بوده و امیدواریم بتوانیم در سال‌های آتی  با ارائه خدمات مناسبتر این رتبه را ارتقاء دهیم.

انتهای پیام/

۱۸۱ پرستار در بیمارستان غرضی ملایر فعالیت می کنند

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرستاری علوم پزشکی وزرات بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟

محمدتقی جهان‌پور با بیان اینکه با کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاری مواجه هستیم، اظهار کرد: «برآورد‌های سازمان نظام پرستاری در ارتباط با نیاز نیروی انسانی در بخش پرستاری بیانگر این است که با کمبود بیش از ۱۰۰هزار نفری مواجه هستیم. سازمان نظام پرستاری از «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان برنامه و بودجه» تقاضا دارد موضوع کمبود نیروی انسانی پرستاری را در کانون توجه قرار دهند.»

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای جذب نیروی پرستاری گفت: بنا بر اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، ۱۶هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه شده، در حالی که فقط ۸هزار پرستار به منظور ارائه خدمات در نظام سلامت جذب شده‌اند. جذب ۸۰۰۰ پرستار کافی نیست؛ چرا که این تعداد فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیاز‌های گذشته است.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: سازمان نظام پرستاری کشور بر این باور است که ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بیمارستانی همزمان با افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد. ضرورت توجه به ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که از آسیب دیدن مردم ناشی از کمبود نیرو جلوگیری می‌شود و با توجه به سختی کار پرستاری، نیروی انسانی نیز دچار آسیب نمی‌شود.

جهان‌پور با بیان اینکه نظرات کارشناسی در ارتباط با جذب نیروی انسانی پرستاری حائز اهمیت است، افزود: «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان نظام پرستاری» با همکاری یکدیگر و بررسی نظرات کارشناسان می‌توانند در جهت جذب نیروی انسانی پرستاری گام بردارند. به طور قطع، سازمان نظام پرستاری به دلیل ارتباط با جامعه پرستاری می‌تواند در امر استخدام به سازمان‌های مرتبط با جذب نیروی انسانی کمک کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه تامین نیروی پرستاری بسیار مهم است، افزود: تامین نیروی انسانی پرستاری مورد نیاز نظام سلامت کشور نه تنها سبب ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری می‌شود، بلکه به تحقق حقوق مردم در امر سلامت نیز کمک می‌کند.

وی درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی پرستاری سال ۱۴۰۲ گفت: حدود ۲۵۰۰۰ نفر در آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲ شرکت کردند. مرحله گزینش افرادی که در این آزمون پذیرفته شده بودند تا حدودی انجام شده است. سهم پرستاران از آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲، حدود ۸هزار نفر است. سازمان نظام پرستاری نسبت به سهم نیروی انسانی از آزمون استخدامی گلایه دارد؛ چرا که تعداد نیرو‌هایی که توسط آزمون استخدامی جذب شدند کافی نیست و فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیاز‌های گذشته است.

دیگر خبرها

  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان
  • افزایش ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
  • پرستاران سر دو راهی؛ خانه نشینی یا تغییر شغل؟
  • پرستاران سر دو راهی خانه نشینی و تغییر شغل