Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@07:09:17 GMT

شکارچیان ضارب محیط‌بان گرگانی دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۱۹۳۸۷

شکارچیان ضارب محیط‌بان گرگانی دستگیر شدند

۳ شکارچی ضارب مأمور اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرگان دستگیر و با دستور مقام قضایی روانه زندان شدند. ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از  روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان، در آبان ماه سال جاری محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرگان، در هنگام گشت و کنترل در منطقه حفاظت‌شده جهانما در محل تنگه حاجی کش به یک دستگاه خودرو پاترول با سه سر نشین برخورد کردند و  با کسب اجازه از دادستانی شهرستان گرگان نسبت به متوقف کردن خودرو شکارچیان و جهت اقدامات قانونی وارد عمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هنگام بازرسی خودرو متوجه لاشه یک راس قوچ وحشی شکار شده و یک قبضه اسلحه برنو شدند؛ در هنگام اعمال قانون و بازرسی خودرو توسط محیط بان ها، شکارچیان ضمن تمرد و سرپیچی متواری شده و یکی از محیط‌بان‌ها را که برای تفتیش داخل خودرو شده بود را به گروگان گرفته و متواری شدند.

345 صیاد و شکارچی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد به دستگاه قضایی معرفی شدند

پس از گذشت چند کیلومتر متهمان خودرو را متوقف کرده و محیط‌بان را ضمن ضرب و شتم ، فحاشی و تهدید با اسلحه سرد از ماشین به بیرون پرتاب کرده و با سرعت از محل متواری شدند. متأسفانه در این درگیری یکی از محیط‌بانان از ناحیه کمر، دست و پای راست دچار آسیب‌دیدگی شد که جهت مداوا به اورژانس روستای چهارباغ اعزام شد.

محیط‌بانان با تنظیم صورت‌جلسه تخلف پرونده متهمین را به مراجع قضایی ارجاع کردند و پس از طی مراحل قضایی متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرقانونی گونه‌های وحشی حمایت‌شده، ضرب و شتم محاکمه شده و پس از بررسی محتویات پرونده هر 3 متهم با دستور مقام قضایی روانه زندان شدند.

انتهای پیام/ن

R41471/P/S6,70/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۹۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این برنامه به صورت نمادین و مشترک با شبکه بهداشت و درمان شهرستان سربیشه و در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست سالم و پاک در محدوده ورودی شهرستان سربیشه برگزار شد.

شافعی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست سربیشه با تاکید بر اهمیت و نقش آموزش عمومی در مراقبت از محیط زیست و پرهیز از رهاکردن زباله‌ها در طبیعت گفت: بسیاری از زباله‌ها و مواد دور ریختنی به خصوص کیسه‌های پلاستیکی بلای جان طبیعت و غذای بعضی از حیوانات شده و از این رو آسیب‌های جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت برنامه‌های مناسبتی برابر تقویم ملی و جهانی محیط زیست و اجرای برنامه‌های نمادین برای جلب مشارکت عمومی، افزود: امروز و همزمان با روز جهانی پاکسازی زمین نمایندگی حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در برنامه‌ای محدوده وسیعی از ورودی شهر سربیشه را با حضور جمعی از مسئولین ادارات شهرستان، نیرو‌های نظامی و انتظامی و دوستدارن طبیعت و جمعی از دانش آموزان دبیرستان دکتر علی شریعتی شهر سربیشه از زباله پاکسازی کردند.

دیگر خبرها

  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • ضارب فراری دختران دانش‌آموز که دستگیر شد کیست؟
  • ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  •  اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری