Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@10:15:16 GMT

راهی برای جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۱۹۹۲۴

مهر: پژوهش‌ها نشان می‌دهد ایروبیک و فعالیت بدنی می‌تواند به بهبود کارکردهای مغز در پیری و جلوگیری از نقصان حافظه در بیماران آلزایمر کمک کند.

پژوهش‌های مختلفی در جهان تایید می‌کنند که تمرینات بدنی نتایجی فوق‌العاده برای کسانی دارد که آلزایمر بر کارکردهای شناختی‌شان اثرگذار بوده است اما یک پژوهش تازه امید را در میلیون‌ها بیمار آلزایمری زنده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این پژوهش تمرینات بدنی نه فقط به مبارزه با از دست دادن حافظه به دلیل آلزایمر کمک می‌کند بلکه شروع فرایند رایج‌ترین نوع زوال عقل در پیری را نیز به تاخیر می‌اندازد.

آلزایمر نوعی بیماری انحطاطی است که به فرسایش حافظه منجر می‌شود و به تدریج کاربرد زبان، منطق و دیگر کارکردهای ذهنی را نیز مختل می‌کند.

پژوهشگران دانشگاه ریو دو ژانیرو می‌گویند که میزان هورمون ایریسین که هنگام ورزش در بدن تولید می‌شود، و میزان پیشرفت بیماری آلزایمر، کاملا مرتبط است. مغز کسانی که آلزایمر دارند میزان کمتری ایریسین دارد و در کسانی که سطح ایریسین بدنشان با ورزش‌های بدنی افزایش یافته توقف یا کاهش فرایند از دست رفتن حافظه مشاهده شده است.

به گفته پژوهشگران این هورمون می‌تواند عاملی تازه در مقابله با شکست سیناپسی و نقصان حافظه باشد. پژوهش‌های پیش از این نیز همچون این پژوهش تازه تایید می‌کنند که فعالیت بدنی می‌تواند به جلوگیری از نقصان حافظه و بیماری‌های مغزی همچون آلزایمر کمک کند. پژوهشگرانی از سراسر دنیا تایید کرده‌اند که فعالیت بدنی کمک شایان توجهی به بهبود کارکردهای شناختی در کسانی می‌کند که از آلزایمر رنج می‌برند و در پیری ضعیف‌ می‌شوند.

سال گذشته یک پژوهش در دانشگاه کنکتیکات نشان داد از میان کسانی که در پیری در معرض یا دچار به آلزایمر بودند، آن‌هایی که فقط تمرینات ایروبیک را انجام می‌داند سه برابر بهتر از کسانی که ترکیبی از تمرینات ایروبیک و ورزش استقامتی را دنبال می‌کردند، توان بهبود در تفکر و تصمیم‌گیری را داشتند. همچنین مشخص شد تمرینات ایروبیک با شدت متوسط به مدت سه روز در هفته و هر بار ۴۵ دقیقه برای کارکردهای شناختی شرکت‌کنندگان تاثیرات بهتری را به دنبال داشت.

دوچرخه‌سواری، دویدن و پیاده‌روی از جمله نرمش‌های ساده‌ای هستند که می‌توانند کارکردهای شناختی را در پیری بهبود بخشند و جلوی آلزایمر را بگیرند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از پیری عضلات با این ۵ حرکت ساده (فیلم)



منبع:پیج dr.hoseleh

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هیکل و عضلات اوزیل یک سال پس از خداحافظی (فیلم)

دیگر خبرها

  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • ضربان قلب در حالت استراحت یکی از نشانه‌های تناسب اندام و طول عمر است
  • نسل‌ جوان مغز بزرگ‌تر و سالم‌تری دارد
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • چرا چین و چروک پوست ایجاد می‌شود؟
  • حضور دستیار اول مجیدی در کادرفنی نکونام
  • ترفندهای زنان برزیلی در متوقف کردن پیری
  • پیشگیری از پیری عضلات با این ۵ حرکت ساده (فیلم)
  • مواد غذایی موثر بر آلزایمر را بیشتر بشناسیم
  • برای سلامت قلبتان بیشتر در این حالت باشید