Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@22:58:41 GMT

سه محموله قاچاق در سقز و سروآباد کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۱۹۹۴۴

سه محموله قاچاق در سقز و سروآباد کشف شد

سنندج - ایرنا - فرمانده انتظامی کردستان گفت: سه محموله قاچاق شامل سیگار، توتون و البسه در شهرستان های سقز و سروآباد کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار علی آزادی روز پنجشنبه اظهار داشت: در یکی از این محموله ها 961 هزار و 600 نخ سیگار خارجی قاچاق طی یک عملیات پلیسی در سقز کشف شد.
وی اضافه کرد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی شهرستان سقز در راستای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا موفق به شناسایی خودروی حامل سیگار قاچاق شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار آزادی افزود: با اشراف اطلاعاتی ماموران، خودروی وانت نیسان حامل سیگار قاچاق در محور سقز به بوکان با هماهنگی مراجع قضایی توقیف و مورد بازرسی قرار گرفت که این میزان سیگار قاچاق از داخل خودرو کشف شد.
فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به تشکیل پرونده قضایی در این رابطه یادآور شد: ارزش ریالی محموله سیگار خارجی قاچاق بیش از 2 میلیارد ریال برآورد شده است.

** کشف البسه قاچاق در سروآباد
سردار آزادی از کشف بیش از 18 هزار ثوب انواع البسه خارجی قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال طی عملیاتی پلیسی در شهرستان سروآباد هم خبر داد.
وی اظهار داشت: در راستای طرح عملیاتی مبارزه همه جانبه با معضل قاچاق کالا، ماموران انتظامی سروآباد حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شدند.
سردار آزادی افزود: با هماهنگی مراجع قضایی خودرو متوقف و در بازرسی از آن بیش از 18 هزار ثوب انواع البسه خارجی قاچاق کشف شد که کارشناسان ارزش آن را 2 میلیارد ریال برآورد کردند.

** کشف 315 بسته توتون قاچاق درسروآباد
فرمانده انتظامی کردستان گفت: 315 بسته توتون قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد و 400 میلیون ریال نیز در شهرستان سروآباد کشف شد.
وی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان سروآباد حین کنترل خودروهای عبوری در پایگاه ایست و بازرسی شهید کریمی به یک دستگاه پژو 405 مشکوک شده و آن را متوقف کردند که در بازرسی از آن 315 بسته توتون قاچاق کشف شد.
سردار آزادی با بیان اینکه کارشناسان ارزش توتون های قاچاق را بیش از یک میلیارد و 400 میلیون ریال برآورد کردند، افزود: در همین رابطه پرونده ای تشکیل شده و راننده به همراه خودرو تحویل مراجع ذیصلاح شد.
وی با اشاره به اینکه گسترش قاچاق کالا اثرات سوء و منفی بر تولید داخلی داشته و امنیت اقتصادی را درجامعه برهم می زند از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان کالا، مراتب را هرچه سریعتر با پلیس در میان بگذارند.
6108/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتظامي كالاي قاچاق كشفيات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۹۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از هشت میلیارد ریال در زنجان کشف شد

 سرهنگ حسین بدری رئیس پلیس امنیت اقتصادی زنجان گفت: در اجرای طرح یک هفته ای تشدید مبارزه با کالای قاچاق و در پی انجام اقدامات اطلاعاتی پلیسی، حمل کالای قاچاق با چهار دستگاه خودروی وانت بار شوتی، ۲ دستگاه اتوبوس مسافربری (ناوگان حمل و نقل عمومی) و یک دستگاه کامیون برای ماموران پلیس امنیت اقتصادی در مجموعه انتظامی استان محرز شد و مراتب در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران پس از هماهنگی قضایی حین کنترل نامحسوس خودروهای عبوری در مسیرهای ارتباطی استان خودروهای مذکور را رویت و آنها را با علائم هشدار دهنده و دستور ایست متوقف کردند.

سرهنگ بدری ادامه داد: در بازرسی از خودروها در مجموع مقدار ۲ هزار لیتر سوخت عرضه خارج از شبکه از نوع نفت سفید، سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم لاشه مرغ فاقد مجوز دامپزشکی، یک هزار و ۱۰۰ قوطی نوشیدنی انرژی زا، ۲۹ ست روتختی، ۷۵ جفت کفش کتانی، ۶۸۰ ثوب روسری، یک هزار و ۹۶۸ تکه انواع ظروف بلوری،۲۱۷ قوطی آبجو بدون الکل، ۳۰۸ عدد شامپو ، ۳۶۴ عدد انواع مواد شوینده و ۶ کیلوگرم شکلات خارجی و قاچاق کشف شد.

وی یادآور شد: کارشناسان ارزش مجموع اقلام مکشوفه را هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند که در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده و تحت رسیدگی است.

سرهنگ بدری با تاکید بر قاطعیت پلیس در تداوم اجرای طرح های عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا و قدردانی از آحاد جامعه در همکاری با پلیس برای اجرای هرچه بهتر طرح های مبارزه با قاچاق کالا، از مردم خواست، در صورت مشاهده و آگاهی از هرگونه جرایم اقتصادی و قاچاق کالا و ارز موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستبند پلیس بر دست سارق حرفه‌ای باتری خودرو

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان گفت:‌ در پی دستگیری یک سارق ماهر، ۱۵ عدد باتری خودرو کشف شد.

سرهنگ داود مرسلی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت باتری خودرو در شهرستان زنجان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران کلانتری ۱۳ شهید رجایی با اقدامات هوشمندانه یک سارق حرفه ای را شناسایی و در عملیاتی ضربتی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

مرسلی ادامه داد: در بازرسی به عمل آمده از مخفیگاه این سارق، ۱۵ عدد باتری خودرو و سایر لوازم ساختمانی سرقتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان در بررسی محتوای دوربین های مداربسته به سرقت ۶ دقیقه ای باتری ۲ خودرو توسط این سارق حرفه ای اشاره و به شهروندان توصیه کرد: در صورت امکان خودروی خود را در پارکینگ مسکونی پارک و یا کاپوت و بست باتری را به تجهیزات بازدارنده مجهز کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • کشف محموله نوشیدنی قاچاق در آغاجاری
  • انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از هشت میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • محموله بزرگ کالای قاچاق در گناوه کشف شد
  • جریمه ۱۶ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • برگرداندن سوخت از مسیر قاچاق
  • کشف بیش از ۳۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در بابل
  • کشف محموله سیگار قاچاق در خرمشهر
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در بافق
  • ضبط ۱۹۰ کیلو گرم بذر آفتابگردان قاچاق در ارومیه
  • محکومیت قاچاقچی ماینر در سردشت