Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش آموز مخترع بیجاری گفت: مسئولان با حمایت از مخترعان و کمک به آنها برای ثبت و تولید اختراع هایشان در رونق اقتصادی شهرستان گام بردارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی،دانشمندان و مخترعان در تلاش برای آسان تر کردن و البته افزایش لذت بردن از زندگی هر روز وسایلی را اختراع می کنند که ما را شگفت زده کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


اگر سرگذشت آلبرت انیشتین، توماس ادیسون، امیل زولا، پیکاسو و... را بخوانید، متوجه می شوید که آنها آدم هایی بودند که در زمان کودکی و نوجوانی کسی روی آنها حساب باز نمی کرد و همه معتقد بودند که این افراد به جایی نمی رسند. اما تلاش و پشتکاری که این افراد داشتند باعث شد تا حالا تمام دنیا آنها را بشناسند و با نیکی از آنها یاد کنند.

 

 

در شهر 49 هزار نفری بیجار با تمام محرومیت ها و کاستی هستند نوجوانان و جوانانی که با استفاده از داشته های کم خود وسایلی را اختراع می کنند که حمایت مسئولان از آنها می تواند در رونق اقتصادی شهرستان نقش موثری داشته باشد.

 

 

مهدی حسن زاده نوجوان بسیجی بیجاری یکی از هزاران نوجوانان ایران سرافراز است که با عزمی راسخ و تلاشی جدی در عرصه نوآوری و علم و دانش خوش درخشیده است.

 

 

برای آشنایی با این جوان خوش‌فکر و خوش‌ صحبت، گفتگوی گرم و صمیمانه ما با او را تا پایان دنبال کنید.

 

 

 

 

لطفاً خودتان را به‌طور کامل برای ما معرفی کنید؟
مهدی حسن زداه هستم متولد سال 1380 ، دانش آموز سال سوم هنرستان فنی استقلال در رشته الکترونیک مشغول تحصیل هستم.

 

 

آیا رشته تحصیلی شما با اختراعاتی که دارید مرتبط است؟
بله ، ابتدا این را بگویم از همان دوران کودکی علاقه شدیدی به اسباب بازیهای الکترونیکی داشتم و برای اینکه بدانم از چه چیزهای تشکیل شده با آچار به جانشان می افتادم .

 

 

در حال حاضر با توجه به رشته تحصیلیم در زمینه ساخت و تجهیزات مدارهای الکترونیکی و الکتریکی کردن دستگاه های صنعتی فعالیت دارم.

 

 

تاکنون چه تعداد اختراع داشته‌اید؟ چند نمونه از آن‌ها را به مخاطبان ما معرفی کنید؟

تا کنون موفق به ساخت ساخت گلخانه هوشمند با شیوه آبیاری براساس رطوبت خاک و همچنین ساخت یخچال ترمو الکتریک که بدون استفاده گاز کار می کند و همچنین ساخت دزگیر هوشمند شده ام.

 

 

دیده بودم گلخانه هایی را که آبیاری آن ها به صورت زمانی هست و به یک ساعت معین برای شروع به ابیاری تعین می کردند، ولی ممکن است که گیاه به آب کمتری نیاز داشته باشد به همین دلیل با اندازه گیری رطوبت خاک دستگاهی ساختیم که کاربر درصد رطوبت را به دستگاه می دهد و رطوبت خاک همیشه ثابت است و مانع از خراب شدن گیاه می شود.

 

 

دزد گیر هوشمند مادون قرمز ثبت شده است و ثبت طرح گلخانه هوشمند هم در دست اقدام است.

 

 

نقش دوستان و خانواده در حمایت و تشویق شما برای نوآوری چقدر اهمیت داشته است؟
مطمئنن در روند پدید آمدن یک ایده نو تا شکل‌گیری اختراع هر دوست و آشنایی که بتواند نقشی اساسی را در به وجود آمدن این تفکرات بازی نماید تأثیرگذار بوده است ، اما در این میان حتماً نقش خانواده از اهمیت بسزایی برخوردار بوده در اینجا جا دارد که از پدر و مادرم که با حمایت های مادی و معنوی خود پشیبان بنده بودن کمال تقدیر و تشکر را کنم.

 

 

من از همان دوران کودکی در تراشکاری پدرم مشغول کار بودم و همین زمیینه فعالیت های اختراع من را فراهم کرد و حمایت های مادی و مععنوی پدرم هم نقش موثری در پیشرفت کارهایم دارد.

 

 

 

 

 آیا مسئولین در این راستا از شما حمایت می کنند؟
سال قبل برای رونمایی یکی از طرح هایم در پایگاه مسجد ولیعصر(عج)  فرماندار سابق بیجاری قولهای برای کمک کردن دادند اما با رفتن وی همه چیز فراموش شد ،اما بغیر از فرمانده سپاه بیجار تا کنون کسی از ما حمایت نکرده است.

 


 به عنوان یک بسیجی از مسئولین شهر تقاضا دارم نسبت به طرح های علمی اهمیت نشان دهند و آن ها را حمایت کنند زیرا بسیارند کسانی که طرح های علمی قوی دارند ولی به دلیل عدم حمایت قادر به انجام نیستند.

 

 

مسئولین باید به این نکته توجه کنند حمایت از این طرح ها برای ثبت و تولیدشان موجب رونق اقتصادی شهرستان می شود.

 

 

کلام پایانی شما؟
از زحمات خانواده و معلم گرامیم آقای الهی و فرمانده پایگاه ولیعصر و دوستانم برای همراهی و دلگرمی بنده قدمی برداشتند قدردانی میکنم و با استناد به سخن رهبر معظم انقلاب کشوری که از علم تهی است نمی تواند توقع عزت داشته باشد از مسئولان می خواهم به جوانان بها بدهند و برای حمایت آنها تلاش نمایند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۱۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلوف صهیونیست‌ها آژیر قرمز در اراضی اشغالی را به صدا درآورد

مواجهه پدافند هوایی در اصفهان و تبریز با چند ریزپرنده، در ایران و کشورهای منطقه و حتی در داخل اسرائیل موجب تمسخر مقامات صهیونیستی  در میان کاربران فضای مجازی شده است.

به گزارش مشرق، در دقایق اولیه رسانه‌های صهیونیستی ابتدا برای بزرگنمایی شروع به داستانسرایی کردند و ادعا کردند که حمله به اصفهان توسط جنگنده و موشک بوده که بعد از انتشار اولین تصاویر که حکایت از رهگیری چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی داشت، مجبور شدند بلافاصله عقب نشینی کنند.

در این میان همزمان با پخش زنده حادثه اصفهان توسط شبکه‌های تلویزیونی صهیونیستی، به صدا در آمدن آژیر خطر در اراضی اشغالی مورد توجه قرار گرفت که موجب تمسخر بیشتر کاربران فضای مجازی شده است.

المیادین نیز در اینباره نوشته است: به نظر می‌رسد آنچه شاهد بودیم چیزی جز یک حباب رسانه ای برای گمراه کردن افکار عمومی ایران و جهان نبود.

یک کانال تلگرامی فلسطینی نزدیک به حماس هم نوشت: «رژیم اشغالگر در حال حمله رسانه‌ای به ایران است... یک بلوف رسانه‌ای برای اینکه به مردم خود بگوید به ایران پاسخ داده است.»

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • بلوف صهیونیست‌ها آژیر قرمز در اراضی اشغالی را به صدا درآورد
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • اجرای سامانه توزیع هوشمند مرغ گرم در تویسرکان
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • رونق اقتصادی در روز بازارها با مشارکت مردمی
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری
  • سرمربی پورتو به سیم آخر زد؛ خط قرمز روی نام ۴ بازیکن
  • خط قرمز سرمربی پورتو روی نام ۴ بازیکن/ طارمی بازهم محبوب می‌شود؟