Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، امروز پنج‌شنبه، بیستم دی در نخستین یادواره شهدای سوادآموزی لرستان که در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد، اظهارکرد: ویژگی شهدای سوادآموزی این است که این شهیدان در دو عرصه مبارزه با جهل و مبارزه با متجاوز بعثی جهاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر این مطلب که شهدای سوادآموزی هم مداد علما هم دماء شهدا را داشتند، ادامه داد: وقتی انسان‌ها را مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که شهیدان سرآمد بشریت هستند همه ارزش‌ها در شهدا جمع شده است.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که شهدا به مقام قرب به خداوند رسیدند، افزود: شهدا معلمان پیشگامی بودند که با فداکاری و استقامت نام خود را جاویدان نگه داشتند به همین جهت شهدا الگوهای بشریت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که امروز عظمتی که جهان از نظر معنوی از آن برخوردار است به برکت خون شهیدان است، اضافه کرد: این‌که یک معلم در سخت‌ترین شرایط با جهل مبارزه کند موانع کمال را برطرف کند و یک مرتبه عازم جبهه شود و از سنگر علم به سنگر جهاد منتقل شود و جان خود را تقدیم کند از فضیلت برخوردار است.

امام جمعه خرم‌آباد اندیشه شهدا را اندیشه الهی و عمل آنان عمل خدایی معنا کرد و با طرح این سؤال که وظیفه امروز ما در قبال شهیدان چیست، ادامه داد: اولین وظیفه ما استقامت در راه آرمان شهیدان است.

این مفسر قرآن‌کریم با ذکر این مطلب که ما امروز دشمن درونی و بیرونی داریم، دشمن درونی را هوای نفس دانست و گفت: یک معلم همواره با دشمن درون می‌جنگد تا بر دشمن بیرونی غلبه پیدا کند.

جوشش علم در سایه علیه بر نفس است

وی معلم را آینه حکمت دانست و با اشاره به این‌که جوشش حکمت و علم در سایه علیه بر نفس است، اضافه کرد: ما نیازمند معلمان در تراز انقلاب اسلامی هستیم.

آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که روحیه مقاومت و سازش ناپذیری امروز در جامعه کم نیست، ادامه داد: انقلاب ما به بلوغ رسید ما باید بلوغ دینی اجتماعی و فرهنگی را نشان دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان وظیفه دوم ما را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: آن‌چه امروز برای ما سرمایه است فرهنگ ایثار و شهادت است این در حالی است که امروز دشمنان در برابر فرهنگ ایثار زانوی تسلیم زدند.

شهدای سوادآموزی پیشگامان خیر بودند

امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که پیام شهدا این است که از پیشرفت‌های انقلاب دفاع کنیم، خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و مقاومت پشیمانی ندارد در سنگر علم و دانش مقاومت کنیم .

این مفسر قرآن کریم با ذکر این مطلب که خیر و برکت در سنگر علم و دانش است، اضافه کرد: شهدای سوادآموزی پیشگامان خیر بودند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی شهدای نهضت سوادآموزی آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای حاج عمران در لرستان برگزار می‌شود

 نعمت‌الله باقری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عملیات حاج عمران از وقایع مهمی است که در آن بیش از ۳۵۰ نفر از بهترین فرزندان این استان جان خود را تقدیم خاک ایران کردند گفت: به پاسداشت خون این شهدا یادواره‌ای در شأن این عزیزان در استان برگزار شود.
وی افزود: یادواره شهدای حاج عمران با حضور همه اقشار در لرستان پنج شنبه۲۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و اعزام خانواده شهدا در محلی که فرزندان آنها به شهادت رسیده‌اند از دیگر برنامه‌های ما است.
فرمانده سپاه لرستان بیان کرد: با شروع این یادواره دبیرخانه دومین کنگره ملی شهدا در لرستان کلید خواهد خورد
و به استقبال سومین کنگره ملی شهدای استان می‌رویم و برگزاری یادواره شهدای حاج عمران نیز در راستای این کنگره شهدا است.
وی عنوان کرد: در برنامه یادواره شهدای حاج عمران برنامه تقدیر از دست اندر کاران اولین کنگره ملی استان را نیز انجام می‌دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ترس دشمن از گسترش انقلاب اسلامی
  • پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه آذربایجان شرقی در پی درگذشت مادر شهیدان خانمحمدی
  • درگذشت مادر شهیدان خانمحمدی در تبریز
  • مادر شهیدان خانمحمدی در تبریز به فرزندان شهیدش پیوست
  • نیازمند انقلاب جدید در حوزه نشر و ارایه آثار فاخر هستیم
  • پدران و مادران شهدا در لامرد تجلیل شدند
  • دیدار نوروزی استاندار گیلان با خانواده‌ های شهدای مدافع حرم
  • شعر یک معلم برای دانش‌آموز بیمارش در حضور رهبر انقلاب + فیلم
  • یادواره شهدای حاج عمران در لرستان برگزار می‌شود
  • دیدار جانشین اداره ایثارگران سپاه پاسداران با خانواده معظم شهدای بهمئی