Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان شهرستان آبیک گفت: از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌شود در راستای فرهنگ سازی برای شناخت بهتر آسیب‌ها و تهدیدها استفاده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید احمدزاده در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: فضای مجازی همان طور که می‌تواند بستری برای فرصت‌ها و فایده باشد همان اندازه هم آسیب‌هایی را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باتوجه به نوع فرهنگ سازی که در جامعه اتفاق میفتد و سطح سواد و آگاهی مردم دلیل این می‌شود که آیا از فضای مجازی در مسیر درست بهره‌مند می‌شوند و یا بیشتر درگیر آسیب‌های آن خواهند شد.

دادستان شهرستان آبیک گفت: به نظر می‌رسد که حتی از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌شود در راستای فرهنگ سازی برای شناخت بهتر آسیب‌ها و تهدیدها استفاده کرد.

احمدزاده با اشاره به علت‌های آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد: نحوه نظارت‌ والدین و خانواده‌ها یکی از عوامل مهم در پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی است.

وی تصریح کرد: نوع و روش‌های نظارت خانواده‌ها بر فرزندان در سال‌های قبل را طبیعتا نمی‌توان برای نسل امروز اجرا کرد و قابل مقایسه نیست و باید توجه داشت که شیوه تربیتی، درست و مطابق با تغییرات جامعه پیش برود.

این مسئول قضایی بیان کرد: متاسفانه امروز که زندگی‌ها به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود مقداری از آموزه‌های دینی فاصله گرفته شده و باعث می‌شود که شیوه تربیتی به درستی شکل نگیرد.

دادستان شهرستان آبیک افزود: امربه معروف و نهی از منکر صرفا این نیست که ما بخواهیم فقط دیگران را امر به معروف و نهی از منکر کنیم بلکه موثرترین نوع آن برای اعضای خانواده است.

وی بیان کرد: آموزه‌های دینی و علما درباره تربیت فرزندان را باید در فضا امرزوی هم جاری کنیم و اگر صحبت‌ها مستند و مستحکم به دلایل دینی و عقلی باشد بدون شک اثرگذار خواهد بود.

احمدزاده گفت: یکی دیگر از دلایل بروز آسیب‌های فضای مجازی مربوط به فضای اجتماعی و جامعه ما است؛ از طرفی برخی مشکلات اقتصادی و جسمی والدین مانع از اشراف کامل آن‌ها برای نظارت بر فرزندان در این فضا است.

این مسئول قضایی ادامه داد: متاسفانه برخی از والدین به لحاظ مشکلاتی که وجود دارد تمام تلاش خود را می‌کنند تا بتوانند فقط تمهیدات اولیه و ضروری زندگی را فراهم کنند و دیگر فکر و زمانی برای فرهنگ سازی و یا بحث تربیتی فرزندان ندارند.

وی ابراز کرد: رسانه یکی از بزرگترین ابزارهایی است که هم می‌تواند مخرب باشد و هم بسیار سازنده عمل کند که غیرقابل انکار است و باید از ظرفیت رسانه به درستی استفاده کرد.

دادستان شهرستان آبیک گفت: بدون شک یکی از وظایف دستگاه قضایی مطابق با قانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم است اما این می‌طلبد که همه دستگاه‌ها این اعتقاد را داشته باشند که پیشگیری را در اولویت قرار دهند.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی در دهه اخیر فعالیت‌ها خوبی در حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشته است؛ معاونت پیشگیری از وقوع جرم و معاونت‌هایی که در دادگستری استان در این راستا تشکیل شده نیز موثر بوده است.

احمدزاده خاطرنشان کرد: شورای پیشگیری از وقوع جرم در حوزه‌های موردتاکید و سیاست گذاری‌های کلان حاکمیت و دستگاه قضایی تشکیل شده که نتیجه مطلوبی را در پیشگیری به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت پلیس در جاده‌های استان ایلام افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در دومین جلسه شورای راهبری تصادفات استان در سال جاری، بر تشدید نظارت‌ها در جاده‌های استان در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی تا ۱۷ فروردین تأکید کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب طبیعت ایلام و جذب گردشگران داخل و خارج استان، افزایش تردد در روزهای آتی پیش‌بینی می‌شود که لازم است نظارت‌ها بر حوزه راه‌های مواصلاتی افزایش داشته باشد.

وی ضمن تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در رانندگی، تاکید کرد: علاوه بر فرهنگ‌سازی، باید نظارت‌ها را نیز تشدید کرد، لذا فرمانداران در روزهای آتی در محورهای مواصلاتی حضور میدانی داشته باشند و از ظرفیت خودرویی و نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان همیار پلیس برای تشدید نظارت استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام تقویت نظارت و کاهش سرعت حرکت در محورها را، بستر مناسبی برای کاهش تصادفات دانست و گفت: در نقاطی که احتمال وقوع تصادف زیاد است باید با اقداماتی چون ایمن‌سازی، مسدودسازی، آشکارسازی، نصب بنر و آگاه‌سازی مردم در فضای رسانه‌ای، نسبت به رفع موقت و دائم این نقاط حادثه‌خیز اقدام کرد.

هژبری گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش تردد جاده‌ای در روزهای آتی تعطیلات نوروزی، لازم است با هم‌افزایی پلیس راه، پلیس راهور، گروه‌های مردم‌نهاد، همیاران پلیس شهرداری‌ها، فرمانداران و بسیج، پوشش مناسبی در جاده‌های استان صورت بگیرد.

وی با انتقاد از نحوه اطلاع‌رسانی تصادفات گفت: نباید اطلاع‌رسانی به گونه‌ای باشد که به مردم شوک وارد شود، لازم است که نیروهای امدادی از اعلام آمار در سر صحنه خودداری کنند و ضمن هماهنگی با فرمانداران، مرجع رسمی آمار تلفات جاده‌ای، پزشکی قانونی است و ملاک محدوده جغرافیایی استان است.

هژبری گفت: بنا به پایش‌های صورت گرفته محورهای ایلام - مهران، ایلام - سرابله، ایلام - ایوان، مهران - دهلران و محور ایلام - دره‌شهر در روزهای آتی بیشترین تردد و ترافیک را خواهند داشت، لذا فرمانداران این مسیرها باید نظارت میدانی کامل داشته باشند و روزانه گزارش میدانی را ارسال کنند.

وی تصریح کرد: علت بخش اعظم تصادفات و حوادث جاده‌ای، عامل انسانی است لذا فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه و صدا و سیما در روزهای پایانی تعطیلات بسیار حائز اهمیت است و انتظار می‌رود هم‌چنان جهت کاهش تصادفات جاده‌ای، در میدان اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی باقی بمانند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از رانندگان و گردشگران نوروزی خواست با رعایت اصول صحیح رانندگی، توجه به جلو و رعایت سرعت مطمئنه؛ سفری راحت، ایمن و خاطره‌انگیز را برای خود و سایر گردشگران فراهم کنند و پلیس نیز هیچ مماشاتی با متخلفان نداشته باشد.

کد خبر 6064174

دیگر خبرها

  • نظارت پلیس در جاده‌های استان ایلام افزایش می یابد
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • دستگیری هتاک انتقام جو در سمنان
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • ممنوعیت استفاده از شبکه‌های مجازی برای زیر ۱۴ سال
  • ممنوعیت استفاده از شبکه‌های مجازی حتی با اجازه والدین!
  • سرین بدیعی معروف به «شاهزاده سرین» کیست و در ایران چه می‌کند؟
  • رسیدگی به تخلفات شهرداری منطقه ۲ در حال طی فرآیندهای قضایی است
  • رسیدگی به تخلفات شهرداری منطقه 2 در حال طی فرآیندهای قضایی است