Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی امروز 20 دی‌ماه در شورای اداری استان که در سالن الغدیر استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: شرایط کلی حاکم بر اقتصاد کشور بویژه در بحث بودجه، مشابه سال ١٣٩١ است و از این‌رو باید با همدلی و همکاری همه ارکان از این شرایط سخت عبور کنیم و بازنگری در بودجه کشور ‌داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب لایحه بودجه کشور مورد بازنگری قرار گرفت و سقف منابع عمومی بودجه از ۴۴۰ هزار میلیارد تومان به ۴۰۷ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.
وی تصریح کرد: در ابتدا میزان واریزی به صندوق حدود ۱۰ درصد پیش‌بینی شده بود که در لایحه جدید به ۲۰ درصد افزایش یافت، تقویت بنیه دفاعی کشور و کلیت لایحه مبتنی بر مقابله با تحریم‌ها و شرایط خاصی که در سال آینده می‌تواند پیش‌روی کشور باشد از دیگر موارد بازنگری در بودجه بود که منجر به کاهش سقف منابع عمومی شد.
کریمی به رشد 9 درصدی میزان منابع عمومی پیش‌بینی شده در بودجه کشور نسبت به سال گذشته اشاره و اظهار کرد: این میزان رشد در اجزای بودجه که بیشتر در اعتبارات هزینه‌ای صورت گرفته که البته اجتناب‌ناپذیر است. در خصوص اعتبارات تملک سرمایه‌ای نیز رقمی که پیش‌بینی شده، معادل ۶۲ هزار میلیارد تومان است که دقیقا مشابه سال قبل بوده و رشد آن صفر است. رقم اعتبارات تملک دارایی نیز قریب به ۱۸.۸ درصد کاهش یافته که نشانگر عدم اتکای بودجه به اوراق مشارکت است.
این مقام مسئول با بیان اینکه کاهش چشم‌گیر درآمدهای نفتی را شاهد هستیم افزود: در سال گذشته بالغ بر ۲.۵ میلیون بشکه صادرات نفتی صورت گرفته که امسال به ۱.۵ میلیون بشکه با قیمت هر بشکه ۵۴ دلار کاهش پیدا کرده است.
کریمی اضافه کرد: مجموع درآمدهای ارزی بودجه ۳۳.۱ میلیارد دلار است که سهم صندوق ۶.۶ میلیارد دلار، سهم وزارت نفت ۴.۸ میلیارد دلار و سهم دولت ۲۱.۷ میلیارد دلار خواهد شد. در مجموع بودجه ای که کشور در سال 98 از آن برخوردار خواهد شد، سهم آن از GDP (تولید ناخالص داخلی) از ۱۴درصد به ۱۲ درصد کاهش پیدا می‌کند.
وی گفت: به گفته کارشناسان بزرگترین موتور محرکه اقتصاد ملی برای رشد؛ بودجه دولت و هزینه‌هایی که در اقتصاد کشور انجام می‌گیرد، است، از این‌رو کاهش این میزان سهم تبعاتی را بر روی نرخ رشد برجای خواهد گذاشت. بی شک رمز نجات کشور و عبور از این گذرگاه سخت، پایبندی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که محوری‌ترین نکته آن اتکای به توانمندی‌های داخلی در حوزه تولید و در حوزه سرمایه‌های انسانی می‌باشد.
کریمی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، کشور به فعالیت‌هایی از جنس اقدامات امیرکبیر نیاز دارد، او در طول سه سال صدارت اقدامات بزرگ ساختاری انجام داد. دشمن به دنبال ناچیز جلوه دادن دستاوردهای نظام اسلامی است و سیاه‌نمایی از وضعیت کشور برنامه اصلی دشمن است تا فضای یاس و ناامیدی در جامعه رواج یابد.
سیدمهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امیرکبیر خدمات ارزشمندی را در راستای نظم بخشیدن به جامعه انجام داد که این زحمات قابل تقدیر و سپاس است، باید به منظور آبادانی کشور روحیه جهادی را در فعالیت‌های خود لحاظ کنیم این روحیه نشأت‌گرفته از روحیه و خدمات ارزشمند جهادگران دفاع مقدس است.
وی به اعلام بودجه سال ٩٨ نیز اشاره و تصریح کرد: پس از تقدیم لایحه بودجه به مجلس پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری نمایندگان و کمیسیون‌های تخصصی برای اصلاح بودجه نظرات خود را اعلام کرده‌اند.
مقدسی در ادامه با اشاره به تصویب کلیات استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز خاطرنشان کرد: با این اقدام نوع و نگاه اداره کشور متفاوت و فضای انتخابات استانی همچنین زمینه را برای مشارکت مردم در امور فراهم می‌آورد. استانی شدن انتخابات به وحدت و همگرایی استان‌ها و اعتلای سطح مطالبات می‌انجامد.
رئیس مجمع نمایندگان استان ادامه‌داد: با توجه به استراتژی که دشمن تعریف کرده باید این مهم را بدانند که چهلمین سالگرد انقلاب را متفاوت‌تر از سال‌های پیش با مشارکت مردم برگزار می‌کنیم.
وی اضافه کرد: اصلاح قانون استفاده حداکثری از تولیدات و خدمات زمینه حمایت از صنایع داخلی را فراهم می‌کند. مصوبات استان به خوبی اجرایی نمی‌شود و در جلسات مجمع نمایندگان این مهم پیگیری و مصوبات انجام شده با جدیت باید دنبال شود.
مقدسی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال نو اظهار کرد: همه مدیران برای آرامش در جامعه باید ارزاق مورد نیاز مردم را در این روزها با توجه به اینکه ارزش پول پایین آمده بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت در مورد انتخابات هم گفت: بهتر است انتخابات منطقی باشد، متاسفانه فرهنگ انتخاباتی ما دچار مشکل است و امید داریم با برگزاری استانی انتخابات بسیاری از مشکلات حل و فصل شود باید در این مسیر فرهنگ بالا بردن ظرفیت‌ها و همکاری نظرات منطقی را بالا ببریم تا آرامش در جامعه حکم‌فرما باشد.
محمد حسینی، نمیانده مردم آشتیان و تفرش در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: خوشبختانه روز گذشته ۱۹دی همزمان با برگزاری اولین اجلاسیه کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس پل روگذر مسیر اراک - فراهان به بهره‌برداری رسید.
وی تصریح کرد: سال آینده از نظر درآمدهای استانی سال سختی است و این درآمدها از یکهزار و هشتصد و نود میلیارد تومان در سال جاری به ۲ هزار و دویست میلیارد تومان در بودجه سال آتی افزایش یافته است. درآمدهای مالیاتی از ۱۱ درصد در استان‌ها به ۱۸ درصد افزایش یافته است.
منتخب مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس اضافه کرد: سال آینده در حوزه بودجه‌بندی کشور با دشواری‌هایی مواجه است و همه باید بکوشند تا شرایط مناسبی برای عبور از این وضعیت حاصل شود. تنها نام امیرکبیر بردن کفایت نمی‌کند بلکه باید راه این بزرگ مرد سیاسی سرلوحه قرار گیرد‌.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی علی اکبر کریمی نماینده اراک استان مرکزی اقتصاد مقاومتی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۰۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استانداردترین روش‌های غریق نجات توسط ناجیان استفاده می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حیدری روز چهارشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیأت نجات غریق و غواصی استان با بیان اینکه آموزش از مهم‌ترین مؤلفه‌های مورد تاکید فدراسیون نجات غریق و غواصی است، گفت: در حال حاضر استانداردترین و به روز ترین روش‌های غریق نجات توسط ناجیان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: طی ۲ دهه اخیر وابستگی‌هایی در آموزش، وجود داشت اما امروزه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های های اساتید دانشگاهی و متولیان دیگر اتفاقات خوبی در این بخش رخ داده است.

حیدری با اشاره به کسب مقام سوم آموزشی هیأت نجات غریق و غواصی استان زنجان در کشور، ادامه داد: با توجه به دستاوردها و جایگاه خوب استان زنجان، مسابقات نجات غریق شمال غرب کشور به میزبانی این استان برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در ادامه با اشاره به کاهش قابل توجه در آمار غرق‌شدگی طی سال گذشته در سواحل شمالی کشور، گفت: طبق آمار تابستان سال گذشته میزان غرق‌شدگی در سواحل گیلان و مازندران به ترتیب کاهش ۷۳ درصدی و ۵۰ درصدی داشته است.

حیدری لزوم تقویت بالا بردن سطح کمی و کیف آموزش‌ها در زمینه نجات غریق را مورد تاکید قرار داد و افزود: تلاش می‌کنیم تابستان امسال با اقدامات پیشگیرانه این روند کاهش آمار غرق‌شدگی کاهش بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به به فعالیت‌های ناجیان در تعطیلات نوروز سال جاری، گفت: طی این مدت ناجیان غریق در سراسر کشور به خصوص استان‌های خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، مازندران و گیلان فعال بودند.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در ادامه با بیان اینکه به دستور رئیس جمهور از محل اعتبارات ستاد بحران بودجه‌ای برای پرداخت حقوق ناجیان اختصاص یافت، گفت: علاوه بر افزایش حقوق ناجیان در سواحل شمال و جنوب کشور، پرداختی‌ها نیز به موقع شده است.

حیدری در ادامه با بیان اینکه طبق ساز و کارهای فراهم شده دوره‌های نجات غریق در قالب کلوپ برگزار می‌شود و خارج از آن غیرقانونی است، افزود: هماهنگی مربیان و مدرسان غواصی برای برگزاری چنین دوره‌هایی از سوی فدراسیون به حداقل کاهش یافته است و این کار توسط هیأت‌های استانی انجام می‌گیرد.

کد خبر 6081287

دیگر خبرها

  • اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است
  • هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری
  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳/ تورم‌های سهمگین در راه است؟
  • سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی با مدل جدید چه مزیتی برای اقتصاد ایران دارد؟
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • استانداردترین روش‌های غریق نجات توسط ناجیان استفاده می شود
  • مواجهه خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های کمرشکن سلامت
  • سهم بالای خانوار از هزینه‌های سلامت، مانع تحقق سیاست‌گذاری‌ها
  • مودی چگونه هند را از تله فقر نجات داد؟ | تبدیل هند به پنجمین قدرت اقتصادی جهان
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است