Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی برای ارتقای سطح سلامت مشارکت کنند. ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از خنداب، علی‌اکبر کریمی عصر امروز در دومین مجمع سلامت شهرستان خنداب با اشاره به اهمیت مقوله سلامت اظهار داشت: مجمع سلامت ابتکار بسیار ارزنده و خوبی بود که از سوی وزارت بهداشت و درمان شکل گرفت و برگزاری این مجمع در شهرستان‌ها فرصت بسیار مغتنمی برای هم‌اندیشی و تبادل نظر و ارائه دستاوردها در حوزه سلامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سلامت گوهر ارزنده‌ای است که به امانت از سوی خداوند به همه انسان‌ها داده شده، هر نفسی که می‌کشیم و هر لحظه‌ای که می‌گذرد  به همان میزان از عمر ما کاسته شده و سلامت ما هم دچار کاستی و نقصان می‌شود، به هر حال گذر عمر انسان  توانمندی‌های روحی و جسمی آن را خسته می‌کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما انسان می‌تواند با تدبیر از بسیاری از بیماری‌ها و مشکلاتی که برای سلامت جسمی و روحی آن پیش‌می‌آید پیشگیری کند، تجربه همه جهان نشان داده که پیشگیری در عرصه حفظ سلامت همواره مفید‌تر، ارزان‌تر و بهتر از درمان است.

کریمی بیان کرد: مهم‌ترین پیام برگزاری چنین مجامعی این است که همه در مسیر پیشگیری از بیماری‌ها و پیشگیری برای حفظ از سلامت را انجام دهیم تا گرفتار مسیر درمان نشویم هرچند که درمان هم بخشی از مسیر و تداوم سلامت است، در شهرستان خنداب با تلاش‌های زیادی برای تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان این شهرستان انجام شده و این تلاش‌ها برای تکمیل تجهیزات بیمارستانی این شهرستان ادامه داد.

وی عنوان کرد: باید نواقص و کاستی‌هایی که برای استفاده از بیمارستان شهرستان خنداب چه در حوزه تجهیزات و چه در حوزه پزشکان متخصص وجود دارد برطرف شود، نباید به گونه‌ای باشد که با وجود این بیمارستان در شهرستان مردم برای بسیاری از کارهای درمانی خود به مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها مراجعه کنند، هماهنگی‌ها برگزاری جلسه‌ای ویژه برای بررسی نواقص و کاستی‌های حوزه درمانی این شهرستان انجام شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع دیگری که پیگیر آن در حوزه سلامت هستیم، بحث خدماتی است که تامین اجتماعی به کمک نهاد تحت پوشش خود به همه جای کشور می‌دهد اما متاسفانه در شهرستان‌های خنداب و کمیجان تامین اجتماعی هیچ‌گونه واحد درمانی ندارد و عملا افرادی که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند از این مواهب تامین اجتماعی بهره‌مند نیستند.

کریمی خاطرنشان کرد: این موضوع با عدالت برای چنین شهرستان محرومی سازگار نیست، در این راستا مکاتبه‌ای با مسئولان سازمان تامین اجتماعی انجام شده تا آنها ملزم به بستن قرار داد با بیمارستان دولتی، پزشکان متخصص و داروحانه این شهرستان شوند، تا افراد تحت پوشش تامین اجتماعی بتوانند از خدمات این سازمان بهره‌مند شوند.

هزینه مردم برای دسترسی به خدمات درمانی به 40 درصد کاهش یافته استبیران‌شهر دچار مشکلات بهداشت و درمان استتوسعه حوزه بهداشت مناطق محروم نیازمند تصویب منابع پایدار است

وی تصریح کرد: سلامت مقوله‌ای بسیار مهم و فرابخشی است، انتظار تضمین و توسعه سلامت را تنها نباید از دانشگاه علوم پزشکی داشت سلامت موضوعی همگانی بوده و باید همه دستگاه‌ها در این موضوع تلاش کرده و مشارکت داشته باشند، همه دستگاه‌ها باید دست در دست هم دهند تا سطح سلامت روز به روز افزایش پیدا کند و همچنین شاهد حضور بیشتر مردم در برنامه‌های علوم پزشکی باشیم که برآیند آن ارتقا سطح سلامت در جامعه و داشتن نسل سالم‌تر و پویاتر برای ایران اسلامی و شهرستان خنداب است.

نماینده مردم اراک، خنداب وکمیجان اضافه کرد: امروز سالروز وفات امیرکبیر فراهانی است، مقام معظم رهبری می‌فرمایند  در کشور ما فعالیت‌هایی از نوع کارهایی که امیرکبیر انجام داده باید انجام شود، کارهایی که به صورت جهشی می‌تواند سبب پیشرفت شود، یاد و خاطره‌ همه شهدای ایران اسلامی به‌ویژه میزا تقی‌خان امیرکبیر گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۲۱۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر به دستگاه‌های اجرایی

به گزارش قدس آنلاین، کورش دهقان اظهار کرد: داده های هواشناسی بیانگر این است که از روز دوشنبه ۲۷ فروردین سامانه بارشی وارد استان بوشهر و اوج بارش‌ها روز سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود : بارش باران از عصر دوشنبه ۲۷ فروردین آغاز می‌شود که اوج این بارندگی سه‌شنبه ۲۸ فروردین پیش‌بینی شده است.

دهقان یاد آور شد: شهرستان‌های دیر ، کنگان، عسلویه و جم بیشترین میزان بارندگی را خواهند داشت .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر تصریح کرد: فرمانداران شهرستان های یادشده و دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران استان در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و تمهیدات لازم برای جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: در سایر شهرستان‌های استان نیز با توجه به هشدار سطح نارنجی در نقاط ساحلی پیش‌بینی لازم برای مقابله با هرگونه بحران انجام شده است.

دهقان گفت: به مردم توصیه می‌شود ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری در این ایام از اسکان و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دستگاه قضا مهمترین حامی پلیس در انجام مأموریت‌ها
  • کمک ۱۰ میلیاردریالی خانواده ای نیک اندیش به مرکزی درمانی در شیراز
  • سرعت‌بخشی انجام طرح‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد
  • سرعت‌بخشی انجام پروژه‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد
  • روحانیت در ارتقای جایگاه مساجد نقش مؤثری دارند
  • آماده باش ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر به دستگاه‌های اجرایی
  • دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در آماده باش هستند
  • تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی هرمزگان در آماده باش قرار گرفتند
  • محقق شدن تعهد اشتغال شهرستان خلخال
  • میدان داری دولت سیزدهم در خدمت رسانی به جامعه عشایری شهرستان اردل